[PC Half-Life2] Hoe installeren op 2e PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Vraag
Hoe krijg ik Half-Life2 werkend op een tweede computer?

Een aantal weken terug heb ik op mijn eigen PC, thuis, HL2 gedownload en geactiveerd met een originele CD-key die bij mijn videokaart geleverd werdt.

Nu ben ik een aantal weken bij mijn ouders, en wil op de PC daar ook HL2 installeren. Ik heb op de website van www.steampowered.com gekeken of dat mogelijk is (dus, zonder gevaar dat mijn steam account geblokkeerd wordt), en wat ik wil is inderdaad gewoon mogelijk - ik kan met mijn eigen account gewoon HL2 spelen op de PC bij mijn ouders.

Wat heb ik geprobeerd?
Op mijn PC een kopie gemaakt van mijn steam-map, op DVD (4.32 GB, als ik de save-games weg laat, dus dat kan net)..
De inhoud van deze DVD op de PC gezet bij mijn ouders.

Nu dacht ik, "eerst steam activeren op deze PC", en heb ik dus steam.exe die in de steam-map staat uitgevoerd.
Deze gaat dan steam platform updaten. Aangezien mijn ouders een inbel-verbinding duurt dit even, maar na een poosje is dit klaar.

Ik kan mij ook aanmelden op steam, en inloggen op mijn account.
Daarna verschijnt er de lijst met spellen, en is Half-Life 2 niet opgelicht.

WTF !?!

Als ik toch HL2 aanklik om het spel op te starten, wil steam HL2 opnieuw downloaden.
Steam geeft aan dat het, als er al bestanden van het spel op de HD staan, deze niet nogeens gedownload zullen worden.

Steam wil wel graag iets van 2.3 GB HD ruimte hebben, anders begint het process niet eens.
Nadat ik de benodigde ruimte vrij gemaakt, en nogmaals aangeeft dat ik het spel wil installeren begint Steam gelijk met downloaden - ik zie helemaal niet dat Steam kijkt naar wat er al op de HD aanwezig is.

Nu lijkt het mij geen optie om 2.3 GB te gaan downloaden met een inbel-verbinding, dus dit heb ik maar weer stopgezet.

Als ik HL2.exe opstart waneer steam offline is, krijg ik de melding dat HL2 niet opgestart kan worden omdat Steam offline is (duh).
Als ik HL2.exe opstart met Steam online krijg ik heel even een zandloper, en daarna niks. Start ik HL2.exe nog eens, dan krijg ik een melding dat er al een instantie van HL2.exe draait.(aargh!)

Vraag
Wat moet ik doen, om Steam toch te laten herkennen dat de HL2 bestanden al op de HD staan,
en wat moet ik doen om HL2 toch te kunnen starten ZONDER dat de inbel-verbinding open blijft staan?

[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 19-01-2005 11:19 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

er is een mogelijkheid om je steam (hl2) te backuppen. Moet je maar ff rondzoeken. Is niet officieel ondersteund dacht ik, maar 't kan wel.

(ik bedoel dus als in je legaal aangeschafte hl2 te backuppen, niet illegale copie)

[zoek zoek]
aha
Voor CS:S is er een optie (rechtermuisknop op CS:S) om een bakcup te maken. Dan krijg je .exe files die je (na steam installatie + update) kunt runnen om te installen. Misschien ook voor HL2?

Anders misschien nieuwe steam install -> updaten
hele rommel eroverheen gooien? (dus echt alles wat met steam te maken heeft)

[ Voor 44% gewijzigd door J2pc op 19-01-2005 11:25 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
wat ikheb gedaan is gewoon steam 2 x installeren en inloggen
alleen niet j password saven anders kan het zo zijn dt je ineens met 2 dezelfde keys zit te spelen :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Jij bedoelt "Backup game files". Dat had ik gezien.. maar niet gebruikt (denk ik... is al weer een begin Nov dat ik de kopie gemaakt heb)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In Steam zit een optie om HL2 te backuppen, zodat je het niet weer hoeft te downloaden na een herinstallatie. Klik eens rechts op Half-Life 2 in het Play Games menu, daar staan ook nog wat opties. :)
lordsnow schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:22:
Jij bedoelt "Backup game files". Dat had ik gezien.. maar niet gebruikt (denk ik... is al weer een begin Nov dat ik de kopie gemaakt heb)
Dat bedoel ik ook ja. :P

[ Voor 42% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-01-2005 11:23 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
>> SPV :)

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Update
Ik kan nu inloggen in Steam.

En toen ik de PC vanmorgen opstarte was Half-Life opeens beschikbaar.
Na het updaten van Half-Life 2 is deze nu ook speelbaar - let wel, alleen als ik op internet zit.

Volgens de website www.steampowered.com moet ik toch offline kunnen spelen, zolang ik maar NIET uitlog in Steam voordat ik de verbinding verbreek.
Echter, zodra ik de verbinding verbreek flikkert Steam er uit.

Als ik Steam opstart als de PC NIET online is, start Steam nu wel op in Oflline-modus.
Maar dan krijg ik Half-Life 2 niet opgestart (hij staat niet 'fel' in het lijstje van Playable Games, en als ik HL2.exe aanklik dan krijg ik een melding dat ik niet kan spelen omdat "The local Steam offline is" (duh!))

Als ik kijk bij de Eigenschappen (in Steam) van Half-Life 2, dan staat er bij Offline Mode "not ready", en bij Amount Acquired "99%".

Als ik (gewoon om te proberen) tracht om het spel te back-uppen, krijg ik een foutmelding dat dat niet kan omdat Half-Life 2 nog niet klaar is met updaten.
Nergens zie ik een optie zodat ik kan forceren dat het spel ge-update wordt.
Als ik Steam of Half Life 2 start wordt er ook niet automatisch geupdate,,,

Ik wordt ondertussen flink flauw van dit gekut. Dit soort 'beveligingen' treft alleen maar de legitieme gebruiker.
Mensen die het spel illegaal spelen hebben hier geen last van - je wordt bijna gedwongen om hier aan mee te doen.
Gatver-de-gatverdamme.. *bah*

Update 2
Voor geen verklaarbare rede is alles nu 100% acquired.
Half-Life 2 kan ik nu dan ook offline spelen... probleem is dus opgelost.

Mischien dat HL2/Steam op de achtergrond (in ieder geval niet zichtbaar!) bezig was updaten, en daar nu klaar mee is?
Mischien was ik wel te ongeduldig... ik ben breedband gewend ipv een inbelverbinding.

Toch vindt ik dit Steam gebeuren ronduit omslachtig, zoals ik boven omschreef.

Probleem opgelost, topic kan dicht, maar een "thumbs down" voor Steam. Nogmaals *bah*.

Bedankt iedereen die reageerde!

Verwijderd

Steam is dood simpel en werkt gewoon goed je moet het alleen even door hebben. Heb nu al steam op mijn werk, thuis en bij mijn ouders. Werkt super.

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:56
Ik heb mijn pc moeten herinstalleren, en nu zijn m'n games HL2,CS en episode 2 (the orange dvd box) weg, nu heb ik steam terug geinstalleerd maar als ik HL2 wil installeren wil hij dit doen door het spel te downloaden van steam, da's een download van 4gb, kan ik niet gewoon rechtstreeks vanaf mijn DVD installeren?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Daarvoor schop je dus geen topic van 4 jaar oud + het antwoord is ook op de Steamfora te vinden

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.