Toon posts:

[Access] Gepersonaliseerde formulieren adhv user mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik zit met een klein probleempje in access. Ik heb een database gemaak en hierin heb ik ook groepen / gebruikers aangemaakt met ieder hun eigen rechten zodat deze kunnen inloggen in de database. Ook heb ik in de database een schakelbord gemaakt.

Het inlogverhaal is geen probleem. Maar nu wil ik gaan instellen dat per ingelogde gebruiker of per ingelogde groep ieder een eigen formulier / schakelbord in beeld krijgt ?

Weet iemand hoe je dit kan instellen of is dit simpelweg niet mogelijk ?

Alvast bedankt,
ForumRaptor

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 11:10 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb geen idee wat je met een schakelbord bedoelt; en heb al helemaal geen idee hoe het groepenmanagement in Access zou werken; maar kun je de naam van de ingelogde gebruiker niet achterhalen; en daarmee dus een gepersonaliseerd formulier presenteren? Ik pas je topictitel nog even aan :) Welke versie van Access gaat het hier over?

ACCESS inloggen + formulier > [Access] Gepersonaliseerde formulieren adhv user mogelijk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Dat zal best kunnen. Via een bepaalde VBA functie moet je de groep van de gebruiker en de gebruiker op kunnen halen (geen idee hoe dat werkt, ik werk voor mijn Access systeem met een eigengebouwd user/group systeem). In de schakelbord tabel (onderdelen van schakelbord) kan je zien dat elke menukeuze een record is. Door met een koppeltabel de users/groups aan de menukeuzes te hangen (of niet, afhankelijk van de rechten) en de query die het schakelbord gebruikt om de menukeuzes op te vragen aan te passen (zodat deze de permissies zoals gedefinieerd in de koppeltabel als voorwaarde gebruikt voor een menuoptie) kan je implementeren wat je bedoelt.

Niet easy, wel doable (maar meer PW denk ik...) :)