Asus laptop intern kabeltje gezicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 10:40
Ik ben voor een klant van ons al een week op zoek naar een specifiek kabeltje uit een Asus Laptop (A4700G). Het is het kabeltje dat loopt van ONDER het moederbord, naar de zijkant toe. De zijkant is in dit geval een los printplaatje waarop USB en dergelijken aangesloten zit.

Het kabeltje is wit, HEEL erg plat (speciaal voor laptops dus), er zitten (als ik goed tel) 30 zilverkleurige draadjes in, heeft aan beide kanten een blauwe "verdikking" om hem makkelijk in een connector te kunnen steken en er staat het volgende op:

Youngshin AWM 20624 60V 80C VW-1

Asus zelf kan/wil dit kabeltje niet leveren, maar ik heb zo'n vermoeden dat het een redelijk standaard kabeltje is, speciaal voor laptops.

Heeft hier iemand enig idee waar dit kabeltje te krijgen is ?

De laptop is net 2 weken oud, maar aangezien de klant ZELF dit kabeltje heeft kapotgetrokken (don't ask me, nevermind) heeft deze klant geen garantie meer en zou het een HELE dure laptop kunnen gaan worden. Dat willen we voorkomen door gewoon dat kabeltje te vervangen.

Wie kan mij helpen ?

edit:
Shit hele bericht nagelezen en gecorrigeerd, blijkt topictitel een typefout in de zitten. Kan een mod van gezIcht, gezOcht maken, aub ?

[ Voor 8% gewijzigd door Massiefje op 19-01-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is het de IDE kabel of de kabel van toetsenbord naar mobo?

Waarom wil ASUS die niet leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
superduper schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:22:
Is het de IDE kabel of de kabel van toetsenbord naar mobo?

Waarom wil ASUS die niet leveren?
Het is helaas allebei niet. Het is een kabeltje van mobo (of van toetsenbord, maar dat denk ik niet) en hij loopt naar een apart printplaatje met USB, voeding en geluidspoorten (koptelefoon + microfoon)

Asus stuurt ons gewoon door naar reparatiecenters en die willen alleen de hele laptop repareren in plaats van ons een kabeltje te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:43
Dat is altijd nog beter dan met een niet bruikbare dure laptop blijven zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:52:
Dat is altijd nog beter dan met een niet bruikbare dure laptop blijven zitten :?
Het kabeltje bemachtigen is niet het laatste redmiddel hoor, maar ik vind het onzin om paar honderd euro te betalen (want daar praat je al snel over), ipv en kabeltje vervangen en terugbrengen naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Massiefje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:29:
[...]

Het is helaas allebei niet. Het is een kabeltje van mobo (of van toetsenbord, maar dat denk ik niet) en hij loopt naar een apart printplaatje met USB, voeding en geluidspoorten (koptelefoon + microfoon)

Asus stuurt ons gewoon door naar reparatiecenters en die willen alleen de hele laptop repareren in plaats van ons een kabeltje te leveren.
Dan is het niet echt een standaard kabeltje want die poorten zitten op elke laptop op een andere plaats.

Ik vrees dat je hem moet gaan opsturen of zelf met de soldeerbout aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
superduper schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:57:
[...]

Dan is het niet echt een standaard kabeltje want die poorten zitten op elke laptop op een andere plaats.

Ik vrees dat je hem moet gaan opsturen of zelf met de soldeerbout aan de gang.
Solderen op zo'n strip is vrijwel onmogelijk weet ik uit ervaring (als 't tenminste zo'n platte film is met contactbaantjes erdoor ... en geen "klein" lintkabeltje). Ik heb 'ns een keer geprobeerd één zo'n baantje uit zo'n ding te solderen en dat lukte niet. Vervolgens heb ik een heel dun ander draadje "door" het printbaantje in de stip heen gestoken om de plek waar ie was gebroken te "overbruggen". Maar de strip waarbij ik dat heb gedaan was wel aanzienlijk groter vermoed ik.
Pagina: 1