Na De-installeren Online Banking geen internet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Arjanvw
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2023

Arjanvw

ondertitel... moet dat nou ?

Topicstarter
Ik kreeg van Fortis een vernieuwde card lezer (met challenge en response code). Dus de oude SMART-CARD lezer kan weggehaald worden.
Na De-installatie van de SMART-CARD reader (via configscherm -> software) krijg ik na herstarten van windows de melding:
"The TCP/IP network transport is not installed" (schermnaam: Mobile device properties).
(en tevens nog wat gezeik van Norton E-mailproxy, maar da's niet ter zake doende)
En ik heb dus geen verbinding met internet meer. Dit is ook te zien in configscherm -> netwerkinstellingen -> LAN-verbinding. Hier staat mijn IP op 169.nogwat.. en dat moet 84. nogwat zijn.

Ik zit nog wel op het lokale netwerk hier thuis (loop over IPX en niet over IP).
Ik maak normaal verbinding met internet via ADSL van kpn.
De LAN-verbinding staat nog wel in de configscherm -> netwerkverbindingen.
Nadeel is dat deze niet verwijderd kan worden door windows.

Met systeemherstel is het niet gelukt om oude instellingen terug te krijgen.

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad of heeft iemand een briljant idee ?

Groeten

Arjan
=-

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat raar dat deze smartcard reader iets te maken zou hebben met je TCP/IP configuratie? Welk OS hebben we het trouwens over? Het feit dat je IP adres niet goed meer is komt doordat Windows deze zelf bedenkt in plaats van de DHCP server te contacteren. Wat voor netwerkkaart zit er in je PC; en wordt die nog wel herkent door Windows?

offtopic:
groeten mag je achterwegen laten; wij groeten elkaar continue ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als Windows XP wordt gebruikt zou je met systeemherstel je configuratie terug kunnen zetten.

ARME AOW’er

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Guardian Angel schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:03:
Als Windows XP wordt gebruikt zou je met systeemherstel je configuratie terug kunnen zetten.
Arjanvw schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:54:
[...]

Met systeemherstel is het niet gelukt om oude instellingen terug te krijgen.

[...]
;) Maar het zal inderdaad wel Windows XP zijn daar deze volgens mij de enige is met Systeemherstel ge-integreerd; het is echter niet uitgesloten dat de TS van een extern product gebruik heeft gemaakt om een systeemherstel actie uit te voeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Me stupid :(

ARME AOW’er

Verwijderd

Gebruik eens WinSockFix (te downloaden)

Stond er voor de installatie SpyWare op de PC? Deze software heeft nogal eens de neiging om een alternatieve TCP/IP aan te maken die door de SpyWare removers prompt wordt verwijderd...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 12:31 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:58

samo

yo/wassup

Het wil nog wel eens gebeuren dat sommige programma's TCP/IP verwijderen van het systeem met deinstallatie. Slecht inelkaar gezette deinstallatie procedure dus. Het beste is te proberen TCP/IP te herinstalleren. Daarvoor ga je naar Control Panel -> Network Connections, kies je de netwerk connectie, eigenschappen en verwijder/herinstaller je TCP IP.
Echter, ik weet niet zeker of dat zo werkt, en probeer het zelf liever niet...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Arjanvw

Arjanvw

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:03:
Zoals gezegd.. systeemherstel werkt niet... en ik werk idd onder xp pro

• Arjanvw

Arjanvw

Topicstarter
Even wat info erbij die ik vergeten was:
Ik werk met XP pro, SP1, SP2 zuigt mijner mening...
Verder.. het thuisnetwerk werkt goed omdat dat met IPX werkt.
Ik maak via switch / hub verbinding met adsl kast kpn.

Vervolgens: Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de De-installatie van online banking meteen ook maar alle IP instellingen weggooid, want tja.. wie zou dat verder nog nodig hebben (idd.. bad programming dus :( )

Maar.. het vreemde ik denk: ik gooi heel de LAN verbinding (in netwerkinstellingen) eruit en begin opnieuw. Maar dat mag niet van windows, omdat er zogenaamd: "bezig een verbinding tot stand te brengen, sluit aanmeldingsvenster bla bla bla" maar da's niet het geval ?

Kaart vroeg iemand naar: er wordt verbindg gemaakt via: intel pro 100VE network connection. kaartje is van sytcom dacht ik zo..

Hopelijk helpt iemand dit om mij te helpen ?

Greets

Arjan
=-

• Arjanvw

Arjanvw

Topicstarter
samo-arne schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:35:
Het wil nog wel eens gebeuren dat sommige programma's TCP/IP verwijderen van het systeem met deinstallatie. Slecht inelkaar gezette deinstallatie procedure dus. Het beste is te proberen TCP/IP te herinstalleren. Daarvoor ga je naar Control Panel -> Network Connections, kies je de netwerk connectie, eigenschappen en verwijder/herinstaller je TCP IP.
Echter, ik weet niet zeker of dat zo werkt, en probeer het zelf liever niet...
TCP/IP is dus niet te verwijderen... zie bericht gepost hierboven...

• samo

samo

yo/wassup

Arjanvw schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:02:
Even wat info erbij die ik vergeten was:
Ik werk met XP pro, SP1, SP2 zuigt mijner mening...
Verder.. het thuisnetwerk werkt goed omdat dat met IPX werkt.
Ik maak via switch / hub verbinding met adsl kast kpn.

Vervolgens: Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de De-installatie van online banking meteen ook maar alle IP instellingen weggooid, want tja.. wie zou dat verder nog nodig hebben (idd.. bad programming dus :( )

Maar.. het vreemde ik denk: ik gooi heel de LAN verbinding (in netwerkinstellingen) eruit en begin opnieuw. Maar dat mag niet van windows, omdat er zogenaamd: "bezig een verbinding tot stand te brengen, sluit aanmeldingsvenster bla bla bla" maar da's niet het geval ?

Kaart vroeg iemand naar: er wordt verbindg gemaakt via: intel pro 100VE network connection. kaartje is van sytcom dacht ik zo..
Dus als ik het goed begrijp staat je LAN connectie niet meer in de Netwerkverbindingen...
Ga anders eens naar Apparaatbeheer, en verwijder je netwerkkaart, rebooten en dus automatisch laten vinden...

• Arjanvw

Arjanvw

Topicstarter
In netwerkverbindingen staan nog 2 verbindingen:
1394 verbinding (firewire, heeft hier niks mee te maken)
en:
LAN verbinding. Hier gaat dus iets mis mee... hij is er wel.. maar IP-adres van dat ding is 169. nogwat... dat is dus fout.
Verwijderen van deze LAN verbinding gaat niet.

Ik heb geprobeerd wat hierboven geopperd werd, uiteraard wordt de kaart opnieuw gedetect... maar reactie verder is nul.

Verwijderd

check ff je default router :)
Staat die nog goed? Ipnummer van je router van je internet-adsl/kabel/telefoon modem dus

edit
169? Heb je dhcp aan? Dat nummer krijg je namelijk als je dhcp-servertje geen nummertje uitdeelt.
Dan krijg je zo'n heerlijke vage melding van windows 'U heeft beperkte toegang tot het netwerk oid' :)
Zet er een vast ipnummer in.
Dus modem is bijv. 10.0.0.1
Zet jij op je pc als ipnummer 10.0.0.2
Default router: 10.0.0.1
dns-server: 10.0.0.1 (of die van je provider)
etc...
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad of heeft iemand een briljant idee ?
Ik heb altijd briljante ideeen 8)
/edit

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 18:36 ]

• Arjanvw

Arjanvw

Topicstarter
Hum.. briljante ideeen ?? maar goed
Ik heb hier altijd met variabel IP gewerkt... tot voor kort.. werkte dat dus nog.
Heb het reeds geprobeerd met een vast
IP (10.0.0.168)
Gateway: (255.255.255.0)
DNS: (10.0.0.138)

Maar ook geen effect.

Dus komt u maar met meer briljante ideeen..
Had me trwouens verkeken.... kaaart waar het volgens mij om gaat:
sitecom ISDN PCS kaart, DC105. als dat helpt ?

Verwijderd

255.255.255.0 is een netmask, geen gateway.
Ik zit nog wel op het lokale netwerk hier thuis (loop over IPX en niet over IP).
Ik maak normaal verbinding met internet via ADSL van kpn.
las ik overheen ipx. Wel ip protocol toevoegen als je adsl hebt.
En is het ip-protocol aanwezig?
Welk OS (operating system) draai je?
Ga je met ISDN het internet op? Of met adsl?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 19:33 ]

• samo

samo

yo/wassup

Dus in de eigenschappen van je LAn verbinding:
- staat TCP/IP er in? Zo ja, verwijderen, toevoegen (dus niet alleen uitvinken!)
-- sowiezo TCP/IP installeren
Lukt dat niet, in Apparaatbeheer netwerk kaart verwijderen, kabels uittrekken, Lan verbinding deleten, reboot, herinstall, en evt via wizard nw netwerkverbinding de verbinding opnieuw aanmaken.

De foutmelding is op zich vrij duidelijk: er is geen TCP?/IP verkeer mogelijk in Windows: je krijgt de melding en geen ipa dres....

Pagina: 1