Toon posts:

Conf file bij AWstats

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn website awstats geinstalleerd.
Dit werkt zeer goed.

Maar nu wil ik voor al mijn klanten dit installeren.
Ik moet dan telkens de complete map naar de cgi-bin kopieren. Geen probleeem.
Maar ik moet het bestand "awstats.www.domain.com.conf" telkens aanpassen.

Ik moet het bestand hernoemen. Dat vind ik ook nog niet zo'n probleem.(www.domain.com moet gewijzigd worden in de domeinnaam van die site)
Maar ik moet ook telkens de volgende dingen in het bestand zelf aanpassen :

LogFile="home/var/domain.com/statistics/logs/access_log"
SiteDomain="www.domain.com"
HostAliases="www.domain.com"

Is het te maken dat overal waar de domain.com moet komen te staan, dit automatisch wordt gewijzigd. Dat er automatisch wordt gekeken in welke domeinnaam het is geinstalleerd, en dat dit dan automatisch wordt gegenereerd..

Alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat voor OS draait dit op? Het lijkt me dat je, mits je shellaccess hebt, dit vrij eenvoudig zelf kunt realiseren. Om dit bijvoorbeeld in een batch of bash script te plakken is minder dan 10 minuten werk :? Wat heb je zelf uberhaupt al geprobeerd? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:31
Afhankelijk van je webserver kan je normaliter wel een alias aanmaken zodat je het script niet fysiek naar de klantdirectory hoeft te kopieren maar alleen verwijst naar een centrale locatie. Dat maakt het jezelf ook een stuk makkelijker met updates van het script. Aanpassingen of het volledig genereren van de inhoud van de configuratiefile kan je idd met een Perl/PHP/Python/bash of wat dan ook voor scriptje doen en net als het daadwerkelijke script centraal opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een reselleraccount op een linux machine.
Ik kan account etc aanmaken via plesk7.0. Maar ik moet nu dus voor ieder account de hele map kopieren.

Het zou dus inderdaad makkelijker zijn, als ik niet eens heel de directory cgi-bin hoef te kopieren.
Maar van al die programmeertalen weet ik niets van.
Ik was al blij dat ik die AWStats geinstalleerd heb gekregen.

Misschien dat jullie wat duidelijker kunnen uitleggen hoe ik dat kan doen.

alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Plesk komt toch standaard met Webalizer? Voor nieuwe accounts kun je volgens mij in ieder geval gebruik maken van een standaard raamwerk dat je kunt definieren; in hoeverre Plesk enige verdere mate van automatisering aanbiedt weet ik ook niet. Heb je shellaccess op die machine?

Volgens deze link zou je standaard al de beschikking moeten hebben over AWstats? :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate