Realtime webservice

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07
Ik ben nu met een opdracht bezig om Real-Time met een webservice te werken. Dit moet dus waarschijnlijk draaien op een realtime systeem als QNX of VXWorks, omdat er anders geen tijdsgaranties kunnen worden gegeven. Realtime CORBA, maar dan met webservice.
Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden wat hier op lijkt. Heeft iemand eerder iets in deze richting gezocht en gevonden?

[ Voor 1% gewijzigd door MBV op 19-01-2005 11:59 . Reden: realtime in Real-Time veranderd ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Tijdgaranties en RMI achtige zaken (zoals webservices) lijken me niet samen te gaan tenzij het netwerk bepaalde tijdsgaranties kan geven... en dat lijkt me een beetje lastig ;)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07
Ook Real-Time CORBA heeft met deze zaken te maken. Je kan daardoor geen garanties geven op de milisec nauwkeurig, maar wel op het niveau van uren: binnen 2 uur wil ik een antwoord hebben. Ook dat is Real-Time. Daarnaast denkt iedereen aan internet, maar kan je dus ook denken aan een Gigabit LAN gebruikt als interconnect in een Grid.
Deze vergissing wordt vaak gemaakt: Real-Time mag langzaam zijn, maar moet voorspelbaar zijn. Dit in tegenstelling tot 'realtime' beschikbare gegevens (beurskoers die je online kan bekijken).
Voor CORBA bestaat dus een Real-Time specificatie. Bestaat die niet voor SOAP?