Toon posts:

Modem bereiken achter router, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb via de search geen antwoord kunnen vinden, dus ik oop dat iemand van jullie hier en oplossing voor heeft:

Ik heb mijn speedtouch 510 modem aangesloten op mijn Linksys WRT54G wireless router die vervolgens alles weer door stuurt naar mijn ontvanger op zolder. Ik heb mijn modem dus niet aangesloten op een PC (vanwege de afstand naar zolder etc.). Nu kan echter via mijn pc geen contact maken met mijn modem dwz hij is niet te pingen (10.0.0.138) en is ook niet zichtbaar in het netwerk. Dit betekend dus als ik iets in wil stellen op mijn modem dat mijn pc naar beneden moet om de modem er rechstreeks op aan te sluiten. Is er een manier waarop ik mijn modem wel gewoon via de browser of telnet kan benaderen??

Verwijderd

je hoort er gewoon bij te kunnen via je browser

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:37:
je hoort er gewoon bij te kunnen via je browser
Niet als je niet in hetzelfde subnet zit...

Verwijderd

Topicstarter
In hetzelfde subnet?? Zou je dit misschien kunnen uitlegen??

Verwijderd

Wanneer jou modem een Ip adres heeft van 10.0.0.138 heeft deze waarschijnlijk een subnet van 255.0.0.0 omdat dit een A-klasse adres is. Jou router heeft waarschijnlijk een ip adres van 192.168.1.XXX welke een C-klasse adres is en dus een subnet heeft van 255.255.255.0 en dus ook in een ander subnet zit dan jou modem.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de uitleg....wilt dit nu echter zeggen dat het dus onmogelijk is om mijn modem te bereiken via de browser of is er nog een of ander "trucje" toe te passen dat het wel wil??

Verwijderd

Je zou hem toch gewoon op http://10.0.0.138 moeten kunnen bereiken. De Linksys is tenslotte een router en kan dus routeren tussen netwerken en subnets.

Verwijderd

Topicstarter
No offence, maar als het zo simpel zou zijn had ik mijn vraag hier niet gesteld. Krijg dan nl keurig een page not found....

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 12:14
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:24:
Ok, bedankt voor de uitleg....wilt dit nu echter zeggen dat het dus onmogelijk is om mijn modem te bereiken via de browser of is er nog een of ander "trucje" toe te passen dat het wel wil??
Kwestie van je router een andere IP range geven met het correcte subnet, hier zit bijvoorbeeld modem op 192.168.100.1 en router & pc's op 192.168.0.x waardoor beide goed bereikbaar zijn :)

En no offence, maar dit is WEL vrij simpel... ;)

//edit
Andere mogelijkheid is een route instellen op je router naar dat subnet, hangt beetje af van je router(firmware) hoe en of dit mogelijk is. M'n E-tech kon het bijvoorbeeld wel, m'n US Robotics niet...

[ Voor 26% gewijzigd door FragFrog op 19-01-2005 13:33 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Je kan ook de internet interface op de router n 2e ip geven in het 10. subnet, mits jouw router dat kan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Als je 2 routers gebruikt moet je dan niet 1 instellen als bridge?

• xcept
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11-2025
Als je wilt weten of je in hetzelfde subnet zit geef je toch in een dos box ff een ping naar dat ding, als je dan "destination host unreachable" krijgt weet je dat er daar wat mis zit. zou je nog met een tracert 10.0.0.138 kunnen kijken waar ie op zijn bek gaat... (als dat het ip adres van je modem is tenminste)

wat is het ip van je pc? wat is het ip van je modem (binnen) en wat zijn de ip adressen van je wireless bakkies? en subnetjes uiteraard.

blijf erbij dat het vaag is, aangezien je kan internetten kun je naar die modem toe :? 8)7
Xcept

[ Voor 11% gewijzigd door xcept op 19-01-2005 13:45 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:31

samo

yo/wassup

Wat is eigenlijk het IP van jouw pc, om te kijken welke IP's gebruikt worden.
En hoe staat jour router ingesteld met het modem te communiceren? (setup van router)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses dat het voor sommige van jullie blijkbaar nogal simpel over komt 8)7 you can't know everything....

Ip adres van mijn pc is: 192.168.1.102

Connectie router-modem

PPPT

internet ip adres: 10.0.0.138

Subnet: 255.255.255.0

Gateway : 10.0.0.150

(doe dit uit mijn hoofd..maar volgens mij staat het zo)

Verwijderd

Offtopic reply trashed en blijf lief tegen elkaar :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:31

samo

yo/wassup

Probeer eens of het lukt de Sitecom in te stellen automatisch een IP adres te verkrijgen van je modem. Daardoor wordt jouw ip adres ook 10.0.0X, en heb je toegang tot de modem pagina.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:22:
No offence, maar als het zo simpel zou zijn had ik mijn vraag hier niet gesteld. Krijg dan nl keurig een page not found....
Je toen nog niets gezegd over PPTP (neem aan dat je dat bedoelt met PPPT) tussen router en modem. Al vind ik het merkwaardig dat je je Speedtouch zo configureerd. Is het een oude (Alcatel) of een nieuw model (Thompson)? Met de nieuwe is het niet nodig om PPTP te gebruiken. Je kunt dan de modem als router configureren (met je Linksys erachter creer je dan een soort mini DMZ), of je kunt werken met DHCP spoofing zodat je modem transparant word binnen het netwerk.

Verder: wat ik met mijn vorige post bedoelde was meer gericht op reacties van anderen. Gezeik over 'het niet zitten in hetzelfde subnet' gaat nergens over. Als je je modem al niet kan bereiken op IP-adres, hoe kom je er dan ooit doorheen om op internet te komen. Dat is juist de functie van een router, routeren tussen netwerken/subnets. Met PPTP ligt dat inderdaad iets anders.

Het device(modem) waarheen je de verbinding opzet geeft een DHCP-adres aan het device(router) dat het opzet, en geeft een endpoint adres (dat is niet het adres van de modem (10.0.0.138)) mee. Misschien dat je dat adres terug kunt vinden in een status pagina oid in je router. Daarop zul je de modem wel kunnen bereiken (zou overigens goed kunnen dat dat 10.0.0.150 is).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:46 ]

Pagina: 1