Toon posts:

[2000] Hoeveel beeldschermen worden maximaal sondersteund?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit in het goede forum staat.

Op het werk moet er op een pc 6 beeldschermen worden aangesloten.
We hebben al verschillende videokaarten geprobeerd, maar we komen maar tot 5 beeldschermen. Is het wel mogelijk om 6 beeldschermen aan te sluiten?

Specs:

HP Compaq D310
Intel Pentium 4 2.8 GHz
256 MB RAM

Gebruikte videokaarten:

NVIDIA Quadro4 100NVS
Matrox G2+
Onboard videokaartje

Als je nog meer info nodig hebt vraag je het maar.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:18

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Knowledge base van Microsoft: Maximaal 10

Het probleem bij meerdere monitoren - maar dat heb je ook al bij een dual setup - is dat niet alle grafische kaarten het leuk vinden om naast elkaar te werken. Sterker nog, veel trekken dat helemaal niet.
Ik gebruik hier, als de tweede monitor op een aparte kaart moet omdat de oorspronkelijke (AGP) kaart maar 1 scherm ondersteunt, meestal oude PCI S3 ViRGE kaartjes, omdat die erg makkelijk zijn te combineren. Maar ja, dat zijn wel heel erg achterhaalde 2mb of 4mb kaartjes dus echt puur voor office toepassingen ;)

In welke zin komen jullie maar tot vijf dan? In welke configuratie? Om dit topic toch wat interessanter te maken ;)

[ Voor 102% gewijzigd door PowerFlower op 19-01-2005 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost.
Nadat het Matrox-kaartje eruit gehaald was en er weer in was geplaatst werkte de zes beeldschermen. Waarom het eerder niet werkte is een raadsel voor mij.

Hij gebruikt nu de onboard kaart, een NVIDIA Quadro4 100NVS (waar maar 1 scherm aanhangt) en een Matrox G2+ (hier hangen 4 schermen aan)