Ik heb hier een intel ca810e moederbord met daarop een cel500 en 64mb ram.
Daarop heb ik w98se geinstalleerd met alle updates.
De applicatie start rechtstreeks via een gemounte drive vanop onze fileserver.
Alle drivers zijn uptodate vanaf de intel site.
Het probleem is dat onze qbasic applicatie hierop crashd. ttz, de app start, maar van zodra ik iets probeer te doen, crashed deze. Ik krijg dan een foutmelding van windows:
Nu heb ik dat probleem alleen op deze pc, we hebben maar 2 van deze bakken, en ze staan beiden in onderhoud, vroeger werden ze voor iets anders gebruikt. Met alle andere pc's werkt dit zonder enig probleem. Ik denk dat het dus aan de combo mobo/qbasic ligt, maar dat ben ik niet zeker.
Wat heb ik al geprobeerd?
-zitten klooien met commando files en buffers in autoexec/config.sys
-bios update
-eigenschappen van snelkoppeling aanpassen.
Ik ga nog eens proberen met de applicatie lokaal te zetten en de inf drivers van intel eraf gooien.
Iemand een idee ??
Daarop heb ik w98se geinstalleerd met alle updates.
De applicatie start rechtstreeks via een gemounte drive vanop onze fileserver.
Alle drivers zijn uptodate vanaf de intel site.
Het probleem is dat onze qbasic applicatie hierop crashd. ttz, de app start, maar van zodra ik iets probeer te doen, crashed deze. Ik krijg dan een foutmelding van windows:
code:
1
2
| het programma heeft een niet opgegeven uitzondering gemaakt. Foutlocatie: C000:1472 |
Nu heb ik dat probleem alleen op deze pc, we hebben maar 2 van deze bakken, en ze staan beiden in onderhoud, vroeger werden ze voor iets anders gebruikt. Met alle andere pc's werkt dit zonder enig probleem. Ik denk dat het dus aan de combo mobo/qbasic ligt, maar dat ben ik niet zeker.
Wat heb ik al geprobeerd?
-zitten klooien met commando files en buffers in autoexec/config.sys
-bios update
-eigenschappen van snelkoppeling aanpassen.
Ik ga nog eens proberen met de applicatie lokaal te zetten en de inf drivers van intel eraf gooien.
Iemand een idee ??
Page intentionally left blank.