Ik heb een gebruikers tabel met daarin de volgende kolommen:
gebruikers_id, gebruikers_naam, gebruikers_status, gebruikers_aanmaakdatum
Een gebruiker registreert zich en word in de database gezet. Automatisch word de status op 1 gezet. Met deze status moet men nog niet kunnen inloggen. Pas als die door iemand op 2 gezet word mag die inloggen op het bestand home.php.. Maar als die status 3 heeft moet die naar bijvoorbeeld home2.php geredirect worden. Een erg basale manier is het waarschijnlijk, maar op dit moment even genoeg om datgene te bereiken wat ik wil. Echter doet hij niet wat ik wil. Ik blijf maar naar home.php geredirect worden
Kan iemand me weer de goede richting in "schoppen"
gebruikers_id, gebruikers_naam, gebruikers_status, gebruikers_aanmaakdatum
Een gebruiker registreert zich en word in de database gezet. Automatisch word de status op 1 gezet. Met deze status moet men nog niet kunnen inloggen. Pas als die door iemand op 2 gezet word mag die inloggen op het bestand home.php.. Maar als die status 3 heeft moet die naar bijvoorbeeld home2.php geredirect worden. Een erg basale manier is het waarschijnlijk, maar op dit moment even genoeg om datgene te bereiken wat ik wil. Echter doet hij niet wat ik wil. Ik blijf maar naar home.php geredirect worden
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| <?php require './includes/db.inc'; session_start(); if (!$connection = mysql_connect("localhost", "username", "wachtwoord")) die("kan geen verbinding maken"); $loginUsername = mysqlclean($_POST, "loginUsername", 40, $connection); $loginPassword = mysqlclean($_POST, "loginPassword", 40, $connection); if (!mysql_selectdb("db", $connection)) showerror(); if (!isset($loginUsername) || !isset($loginPassword)) return false; $password_encrypt = md5(trim($loginPassword)); $query = "SELECT gebruikers.gebruikers_id, gebruikers.gebruikers_wachtwoord, gebruikers.gebruikers_naam, gebruikers.gebruikers_status FROM gebruikers WHERE gebruikers_naam = '{$loginUsername}' AND gebruikers_wachtwoord = '{$password_encrypt}'"; if (!$result = mysql_query ($query, $connection)) showerror(); $fetch = mysql_fetch_assoc($result); if (mysql_num_rows($result) != 1) { $_SESSION["message"] = "Sorry, U kon niet inloggen met de volgende gebruikersnaam: '{$loginUsername}'"; header("Location: logout.php"); exit; } else if ($fetch["gebruikers_status"] = 2) { $_SESSION["loginIP"] = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $_SESSION["loginUsername"] = $loginUsername; header("Location: home.php"); exit; } else if ($fetch["gebruikers_status"] = 1) { $_SESSION["message"] = "Sorry, U bent nog niet geauthoriseerd met de volgende gebruikersnaam: '{$loginUsername}'"; header("Location: logout.php"); exit; } ?> |
Kan iemand me weer de goede richting in "schoppen"