[VBA][WORD] Filesystemobject, type mismatch

Pagina: 1
Acties:

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 19:53
We hebben hier een Word 2000 template voor meerdere gebruikers en deze werkt op alle machines behalve eentje. Deze geeft een Runtime Error 13 "Type Mismatch" wanneer deze automatisch door Word wordt geopend.

Hij loopt vast op de declaratie van een Filesystemobject. Wanneer ik ipv
code:
1
Dim fs As FileSystemObject

gewoon
code:
1
Dim fs

gebruik dan werkt deze wel.
Weet iemand waarom ik op die ene machine dat niet gewoon kan declareren maar dat ik het als een variant moet declareren?

Verwijderd

de microsoft scripting runtime bibliotheek is waarschijnlijk niet dezelfde versie als op de andere machines. anders kan je eens proberen de betrokken dll te herregistreren met regsvr32

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Kan het zijn dat Word niet overal met dezelfde opties is geinstalleerd? Ik heb het even bij mijn Word (2002) geprobeerd, en die kent het FileSystemObject ook niet.

Signatures zijn voor boomers.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
en uit m'n hoofd is dat scrrun.dll

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 19:53
Het herregistreren van scrrun.dll heeft geen zin. Het is trouwens dezelfde versie als op alle andere PC's.
Tevens zijn alle PC's met een volledige installtie van Word uitgerust, dus daar licht het ook niet aan.

Verwijderd

EvdB schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:10:
Het herregistreren van scrrun.dll heeft geen zin. Het is trouwens dezelfde versie als op alle andere PC's.
allé vooruit als jij het zegt. probeer dan eens dim fs as scripting.filesystemobject. loopt er op deze pc een word addin die een globale fs variabele heeft of bestaat er een klasse filesystemobject? op welke regel loopt het precies vast & kan je compileren bij gebruik van strong typing declaratie?
Pagina: 1