Toon posts:

[HTML] Frames -> CSS

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijden geleden een site gemaakt en bedacht me om deze even grondig op te schonen, zo ook de layout. De oude site bestond uit drie frames: een banner aan de gehele bovenkant met het logo en de onderkant werd dan weer onderverdeeld in een bladwijzer/menu/toc voor navigatie en het gedeelte voor de echt content.

Nu lees ik de laatste tijd dat het tegenwoordig 'not-done' is om met frames te werken. Daarom ben ik nu dan ook bezig om alles netjes met CSS te doen. Dit gaat tot nu toe redelijke en heb de eerste pagina volledig herzien. Ik vraag me nu alleen iets af: moet ik op elke pagina de inhoud van het menu herhalen?

Dit geld uiteraard ook voor de banner aan de bovenkant, al is dit meer ivm bandbreedte dan met de wisselende items in het menu. Kan je met CSS ook links openen met een bepaalde target zoals bij frames het gevals is?

Voordat mensen allemaal beginnen te roepen dat moet je met php etc doen, volgens mij wordt dat allemaal niet ondersteund door mijn provider. (Tiscali compleet abbo)

[rtfm / utfs edit]
En ja, ik heb de search gebruikt... Zowel hier als google :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 01:17 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Volgens mij moet je je even goed gaan inlezen op wat css nou eigenlijk is, css regelt alleen de opmaak niet de inhoud en de functionaliteit...

een linkje openen met een bepaalde target doe je gewoon met het:
HTML:
1
<a target="_blank" title="klik hier" href="http://www.tweakers.net">klik mij</a>

Basic html dus eigenlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SchizoDuckie op 19-01-2005 01:32 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik begrijp dat CSS alleen de opmaak doet... Misschien dat ik hier niet helemaal duidelijk over was. Mijn probleem is dat met het gebruik van frames ik m'n banner en bladwijzer altijd kon laten staan en de links opende met target="main" zodat alleen de echte tekst vernieuwd werd en de rest niet.

Mijn vraag is dus of ik, zonder met frames te werken, er voor kan zorgen dat ik niet op alle 10 de pagina's dezelfde code hoef te tikken voor mijn banner aan de bovenkant en m'n bladwijzer aan de zijkant. 8)7

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Iframe is the magic word... Maar ook dit had je weer in je html 4.01 manual nog kunnen vinden :)

[ Voor 38% gewijzigd door SchizoDuckie op 19-01-2005 01:44 ]

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
@T162

Een makkelijke manier is om Javascript te gebruiken. Dit doe je als volgt.
In je main paginas waar je het menu wilt hebben zet je :
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="[naam van externe js bestand]"></script>

In dat externe bestand, zeg, menu.js, zet je bijvoorbeeld :

document.write("<a href=blabla.htm>Link 1</a>");

Dus nu schrijft hij elke keer het menu voor je erin, en hoe je alleen maar die <script> tag in elke pagina te zetten.

Snappie?

Ga dus niet kloten met IFrames...kan je net zo goed normale frames gebruiken

[ Voor 17% gewijzigd door shnazzle op 19-01-2005 01:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
@shnazzle

Hartstikke bedankt! Heb totaal geen kaas geteten van JavaScript, maar dit werkt als een dolle. Top!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Mag ik nog opmerken dat dit een érrug vieze manier is om dit op te lossen :?

Ik probeer die man hier nette HTML aan te leren, kom jij met een zwaar overbodige JavaScript Hack...

Als je alleen een dynamisch menu wilt, kan je toch je menu in een aparte webpagina zetten, en die inladen in je iframepje?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
Aaiii erg basic en dirty dit ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.