Toon posts:

[Speedtouch 510] modem onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Euhm ik heb dus een probleem. Ik heb hier een Speedtouch 510 modem voor adsl van XS4ALL.. Tis niet mijn modem enzo, van een bekende, maja hij was dus spelletje aant spelen en opeens flikkerde alles uit. Ik ben nu al 3 dagen bezig geweest en kom er maar niet uit. Ik heb er eerst een dag overgedaan om uberhaupt de modem (ethernet btw) te benaderen dmv 10.0.0.138. Maja daar zag ik dus bij connecties helemaal niets staan. De hele config is op 1 of andere manier gereset. Maja die kerel had dus al zn cd's weggegooit enzo. Dus ik kon nix opnieuw installeren enzenz. Maja nu 2 dagen later met veel gekloot heb ik dus die cd ergens op internet gevonden en de goede config voor xs4all. Maar nu doetie dus opeens helemaal nix meer. Ik ging die firmware installeren, dan gaattie voor die installeert eerst die modem detecteren, die vindie dan. Maar daarna zegtie opeens: modem kan niet worden gevonden dus installatie is niet afgerond. Maja sindsien kan ik hem dus helemaal niet meer bereiken... Toen ik bij die kerel was, knipperde het middelste lampje (power led) nog oranje, brande het LAN lampje continue groen, en brande het adsl line lampje helemaal niet. Maja ik dacht mschien ligt het aan die gare pc van m, dat ze netwerkkaart gaar is. Dus ik heb m ff mee naar huis genomen en hier om ff proberen opnieuw die firmware te installeren. Maja hier doeti die dus al helemaal niets :S Hier brand alleen het middelste rode lampje continue. Ik heb al 10 x stekker deruit en in gedaan maar het blijft zo... Heeft iemand enig idee hoe ik mijn modem nu nog kan benaderen?

Ik heb al rondgezocht maar kon alleen vinden over piepen enzo, maar daar heb ik helemaal geen last van enzo... En voor de rest zag ik niet echt iets wat er op leek.
Ik vind het zo raar dat die het bij die maat van me wel deed, en hier opeens niet... Weet iemand hoe ik die hele modem kan reseten zonder netwerk te gebruiken ofzo?

Nouja, Alvast bedankt!

Rik

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:50
Offtopic

Typ is normaal zonder al die puntjes ;)

Ontopic

Ik zie jou probleem niet je kan het beste als je in die config zit kiezen voor easy setup en dan kiezen voor de bovenste optie PPPoA en vervolgens bij Vpi voor 8.48 kiezen. Dan zijn username en wachtwoord instellen en vervolgens (hoeft niet perse, maar wel aan te bevelen) een naam en pass voor die router.

En voila er is internet!

Verwijderd

Het modem kun je resetten door hem uit te zetten, dan aan te zetten, wachten tot het powerlampje groen knippert, de knop kort indrukken, dan wachten tot het powerlampje weer groen knippert, weer kort op de knop drukken. Dan zouden alle lampjes moeten uitvallen en opnieuw moeten opstarten.

Maar sowieso lijkt het modem helemaal niet meer goed op te starten, het powerlampje zou wel gewoon groen moeten branden. Ontkoppel het modem eens (zowel aan de achterkant, als de stroom) en sluit het opnieuw aan, op een ander stopcontact en kijk wat hij dan doet. Als je de mogelijkheid hebt om te resetten (dus het powerlampje knippert wel groen) kun je dat natuurlijk proberen.

Verwijderd

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:05:
Offtopic

Typ is normaal zonder al die puntjes ;)

Ontopic

Ik zie jou probleem niet je kan het beste als je in die config zit kiezen voor easy setup en dan kiezen voor de bovenste optie PPPoA en vervolgens bij Vpi voor 8.48 kiezen. Dan zijn username en wachtwoord instellen en vervolgens (hoeft niet perse, maar wel aan te bevelen) een naam en pass voor die router.

En voila er is internet!
Dat is juist het probleem, ik kan niet meer in de config komen... En ik was juist bezig om de firmware te installeren waar easy setup inzat, want dat zit niet in de oude die er nu opstond...

En ik heb m nu wel al zover dat hij niet meer rood knippert :S Nu knippert power led weer oranje en lan groen. Maja ik zal wel paar x ff stroom eraf te halen om te kijken oftie een x doorgaat... MAja ik denk gewoon dat het probleem is dat hij met de installatie van de nieuwe firmware ergens midden in de installatie de verbinding is verloren en er nu dus gewoon maar een halve config opstaat en dat die daarom zo flipt...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 01:19 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk eens in [rml][ speedtouch] irritante piep en andere kwalen[/rml] of je daar bekende dingen in ziet staan.. Het is dus gewoon mogelijk dat dat modem dood (aan het gaan) is.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Wilde ik ook zeggen, is de modem niet overleden? Zo'n ding gaat natuurlijk niet spontaan raar doen en instellingen vergeten. Zeker niet als je een spelletje aan het spelen bent.

ps. Als je even XS4ALL belt zullen die je ook wel even helpen om dat ding te configgen hoor, als je geen gebruik maakt van PowerADSL zijn de instellingen volgens mij standaard voor ADSL, kwestie van gebruikersnaam en wachtwoord en klaar is klare.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

DeDlWrEcKeRl, 2 verzoekjes:
* wil je in het vervolg wat beter op je topictitel letten, 'probleempjeeee' dekt echt niet de lading van dit topic (ik heb 'm nu voor je verbeterd)
* let alsjeblieft op je taalgebruik, dit forum is geen MSN. Gewoon normaal Nederlands ajb.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
Dit is duidelijk een gevalletje elco's verrot. Nu meerdere malen gezien en elke keer met hetzelfde probleem, namelijk middelste lampje brand rood en vaak piept hij ook nog. Voor iemand die een klein beetje handig is met een soldeerbout is dit makkelijk te repareren. Heb het zelf inmiddels meerdere malen met succes gedaan. Zie hiervoor ook het topic van een paar posts hierboven.

PVOutput: VO18

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bandicoot schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:13:
Dit is duidelijk een gevalletje elco's verrot. Nu meerdere malen gezien en elke keer met hetzelfde probleem, namelijk middelste lampje brand rood en vaak piept hij ook nog. Voor iemand die een klein beetje handig is met een soldeerbout is dit makkelijk te repareren. Heb het zelf inmiddels meerdere malen met succes gedaan. Zie hiervoor ook het topic van een paar posts hierboven.
Dit is een duidelijk gevalletje van niet lezen. Lees de topicstart:
Ik heb al rondgezocht maar kon alleen vinden over piepen enzo, maar daar heb ik helemaal geen last van enzo... En voor de rest zag ik niet echt iets wat er op leek.
Dus het is wellicht helemaal niet 100% zeker zo'n standaard duidelijk gevalletje (al is het probleem wel het vaakst voorkomend)

Ow enne voor de topicstarter:
Je modem start gewoonweg niet op. ALs het powelampje rood/oranje blijft, dan kan je er helemaal niets mee. Dat lampje hoort gewoon groen te worden en als het dat niet doet, dan start-ie niet op.

Kijk eens wat er gebeurt als je hem een uur of een halve ofzo zonder stroom laat. Als-ie dan wel opstart, dan is er een overhittingsprobleem. Ook zou je idd die elco's kunnen vervangen.

ZOals het er nu naar uitziet is de modem in elk geval gewoon stuk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bandicoot
JvS schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:47:
[...]

Dit is een duidelijk gevalletje van niet lezen. Lees de topicstart:
Oke, misschien had ik moeten zeggen:

Dit is bijna zeker een gevalletje van kapotte elco's.

En over dat piepen, ik zei dat dat vaak het geval was, niet altijd. Ik had dus wel degelijk de SP gelezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bandicoot op 19-01-2005 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de modem beweeg hoor ik wel wat rammelen... Dus klinkt alsof er iets los zit. Staat in die ene topic ook beschreven hoe ik die elco kan repareren?? (ik had die topic trouwens al bekeken, maar zag niets nuttigs. Ik zal nog wel x helemaal doorlezen dan)

En ik denk dat het iets met de software is, want eerst kon ik hem gewoon bereiken, maar sinds ik die halve installatie had uitgevoerd kom ik er opeens niet meer op...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 12:52 ]

Verwijderd

In plaats van een firmware update had je beter de KPN template naar het modem kunnen uploaden.
maar goed, dat is achteraf praten.

template: http://www.kpnadsl.nl/support

Verwijderd

Topicstarter
dat was het probleem nou juist... ik was daar al en had alleen die cd bij me en kwam er later achter datik die .ini van kpn nodig had. Bij upgrade was dat niet nodig, alleen bij volledige installatie of als je toegang had tot modem. Maja om voor dat ene dingetje weer half uur heen en terug te rijden is ooknie zo. Maar ik heb die modem nu gewoon even meegenomen naar mijn huis omdat ik hier tenminste internet heb om dingen te downen enzo ervoor.

en bandicoot: zou je me mischien een beetje kunnen helpen ermee? ik heb al geprobeerd om de modem open te krijgen maar kreeg m maar aan 1 kant open, en wil niet keihard door gaan trekken want dan sloop ik m strax helemaal... Dus zou je mischien aan mij even kunnen uitleggen hoe je het gedaan hebt? Dan ben je mijn held :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 13:01 ]

• Bandicoot
Maar natuurlijk. Onder de sticker aan de onderzijde zitten 4 schroeven, deze moeten los. Vervolgens schijf je het grijze gedeelte eraf. (zit met 2 clipjes vast) Dan kun je 1 kant heel gemakkelijk openkrijgen en door genoeg kracht te zetten (2 delen uit elkaar trekken zeg maar) schiet de andere kant vanzelf los. Controleer daarna of de elco's (groene tonnetjes) niet bolstaan. Staan ze wel bol dan zijn ze waarschijnlijk aan vervanging toe.

Ik had laatst ook een modem waarbij ik niet in de config tool kwam. Weet even niet meer wat voor ledjes er brandden, maar in ieder geval niet alleen 1 rode. Dit heb ik toen op kunnen lossen door gewoon de firmware update 4.2 te laden.

[ Voor 22% gewijzigd door Bandicoot op 19-01-2005 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
yah de firware update 4.2 ziet hem ook wel maar kan er geen verbinding mee maken om m te upgraden, das t probleem noujuist...

En ik ga nu even proberen om hem open te krijgen. Weet je toevallig nog een goede manier om die stikker eraf te krijgen zonder m te slopen? :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 13:25 ]

• Bandicoot
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:24:
Weet je toevallig nog een goede manier om die stikker eraf te krijgen zonder m te slopen? :)
Dat is me helaas nog geen 1 keer gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm jammer, garantie enzo alles verloopt tog als je die stikker sloopt of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:28:
hmm jammer, garantie enzo alles verloopt tog als je die stikker sloopt of niet?
ja, en bij solderen erin ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar me gewone garantie is al verlopen, maar ik las in die andere topics dat als je door ging zeiken bij kpn dat je dan vaak uiteindelijk wel een nieuwe modem kreeg, ook al was hij buiten de garantietermijn. Omdat ze zeggen dat die modems een levensduur van 5 jaar hebben en dan speedtouch zelfs zeggen dat die de levensduur 40 jaar is... Maar ik bedoel kan ik daar dan wel nog op terugvallen als ik m eenmaal open heb gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu dus gewoon me modem opengemaakt omdat als het niet lukt tog een ander modem gaan kopen. Maja hier dus enkele plaatjes die ik even met me webcam heb gemaakt, mischien zien jullie iets wat r mis is want ik zie nix verdachts.

Afbeeldingslocatie: http://img102.exs.cx/img102/7429/st5107jv.jpg

Daar zie ik niets verdachts. Alleen bij 1 ding zie ik wit spul eronder, ik weet niet of dat goed of fout is. Het lijkt wel een beetje op verharde kauwgom ofzo. Maja hier even een wat duidelijkere foto daarvan, ik weet namelijk niet of dit hoort of dat het uit dat ding komt (soort van spoeltje ofzo) komt. Maar volgensmij komt t niet echt uit die spoel maar ligt het er een beetje omheen:

Afbeeldingslocatie: http://img105.exs.cx/img105/5202/witspul8ai.jpg

Ik hoop dat iemand me kan helpen. En me kan vertellen wat ik nu moet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• Bandicoot
Sorry voor de late reactie maar bij deze dan alsnog. Als ik het goed zie staan er wat van de condenstatoren (groene tonnetjes) op de eerste foto aardig bol aan de bovenzijde. Als dit inderdaad zo is dan zou het goed kunnen zijn dat dit de oorzaak is.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik zie er niets geks aan... gewoon netzo als de rest.
Pagina: 1