Ervaringen: Hauppauge PVR-500MCE

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:19
Ik wilde hier eigenlijk een beetje algemeen ervaringen / vragen topic over starten.
Deze kaart is nog niet zo lang verkrijgbaar en het bijzondere eraan is: 2 tuners!

2 programma's tegelijk kijken (euhm), 2 programma's tegelijk opnemen of een combinatie ervan.
Ik heb hem besteld en zou vandaag binnen moeten komen.

Schijnt wel dat tot nu toe alleen de MCE2005 drivers werken met die kaart en er nog geen "gewone" Windows XP drivers voor zijn.
Ook is er nog geen softwarepakket van Hauppauge zelf dat deze kaart ondersteunt, vandaar dat hij OEM wordt geleverd (in zakje en verder niks). Wel zijn er enkele (Open License / Freeware) alternatieven die zouden kunnen werken met deze kaart.

Op het forum van Hauppauge (hauppauge.tv) zijn wel wat kleine topics maar niks specifieks over deze kaart en de werking ervan.

Ik zal z.s.m. mijn eigen ervaringen hier spuien.

Wie heeft deze kaart al en wil zijn ervaringen delen?

Verwijderd

kijk eens in het MCE tips & trick topic in WOS, daar staan mijn ervaringen met de pvr-500

• Soeski
Sinds gisteren de kaart geinstalleerd. Eerst een kale Windows XP MCE 2005 NL. Vervolgens de kaart erin gestoken. Werd meteen herkend, vroeg om de drivers (WHQL Hauppauge) en 2 tuners werkten direkt.

De PVR-500 met 2 tuners schijnt het signaal intern te splitsen. Merk je hier in de praktijk wat van? Hauppauge zelf zegt dat je een extra sterk inputsignaal moet hebben om nog een goed beeld over te houden op 2 tuners.

Alleen wel erg jammer dat mijn postcode (2641XZ) nog niet in de database stond; ik moest een handmatige zenderscan uitvoeren en vervolgens per frequentie een zender toewijzen uit de gids. Is er ergens een site waar instaat welke postcodes er inzitten of binnenkort in verschijnen? Of is dit per provider? Ik heb CaiWay. Het valt me op dat alle Casema/Wanadoo'ers er wel in zitten.

Na het toewijzen van de zenders handmatig werkt het wel.

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 15:01

I

Ik heb em ook al een tijdje. Wekt perfect in MCE.
Alleen vind ik het zappen in MCE te traag en als ik dus even lekker zappen wil gebruik ik
DScaler.
Dit werkt perfect zap super snel etc.
Af en toe wel is wat probleempjes met geluid. Dit komt omdat ik dan met DScaler aan het tv kijken ben en dan begint MCE op tenemen. Dat werkt dus niet helemaal perfect. Rebooten en alles draait weer goed.
Voor de rest kan ik eigenlijk niet echt oordelen over de kwaliteit want die is ruk omdat er een ruk signaal binnen komt, heb al goede kabel gekocht en moet dit nog aanleggen (lui).

Iemand al iets opgenomen met de video input? Wil wel weten wat de kwaliteit daarvan is. Video banden op dvd gaan zetten is misschien wel handig.

Verwijderd

Input is veder goed, alleen vind ik zelf het signaal (beeld kwaliteit) ook ruk. En als ik het op mijn eige (normale) TV bekijk doet' ie 't wel goed,scherp etc ...geen idee wat dat nou is...

• Soeski
Ik vind de beeldkwaliteit best nog wel goed. Je monitor is nu eenmaal scherper dan je TV. Ik kijk zelf op 1280x960@85Hz.
Ik weet wel dat de PVR-500 2 tuners heeft, en dus een interne splitter gebruikt. Elke tuner krijgt dus maar 50% signaalsterkte. Daarom wordt er ook aangeraden een sterk input-signaal te gebruiken bij deze kaart. Misschien is dat je probleem?

Verder uiterst tevreden mee. Zappen is wel ok, duurt een seconde ofzo. Wel veel moeite gehad met die TV Gids omdat mijn postcode niet verwerkt is nog.

Welke driver gebruiken jullie zelf, en wat is er eventueel beter/slechter? Ik heb zelf gewoon de WHQL van Hauppauge.

• barcrq
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-01 17:48
Bij welke online shop heb je die kaart gekocht? In mijn vertrouwde shops is hij nog niet beschikbaar.

Thankx!

smb://127.0.0.1/c$

• Soeski
barcrq schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:53:
Bij welke online shop heb je die kaart gekocht? In mijn vertrouwde shops is hij nog niet beschikbaar.
Yorcom, maar er zijn er een hoop meer. Ik had 'm meteen de dag erna binnen. Ik had expres een webshop uitgezocht waar hij op voorraad was.
Let wel; de MCE-versie is volledig OEM. Je krijgt de kaart in een zakje, zonder kabels, drivers, boekje of doos. (Ja, verpakkingsdoos).
Drivers (WHQL) gewoon downloaden en gaan!

• Soeski
Ik heb wel nog een serieus probleem met deze kaart:

Als ik 2 programma's tegelijk opneem, heb ik bij het 2e programma geen geluid! Dit wordt in alle stilte opgenomen helaas. Als ik 1 programma opneem en 1 programma KIJK, dan heb ik wel geluid voor zover ik heb kunnen zien. Is dit een driver-verhaal, of een bug in MCE?

• barcrq
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-01 17:48
Ondertussen heb ik deze kaart aangeschaft en ben ik hier héél tevreden over.

Deze kaart zit een pc met 512MB ram en 3GHz processor. Als OS gebruik Windows Media Center Edition. Mijn TV is ondertussen de deur uit en binnenkort hang ik er een vette plasma aan en steek ik de hardware in een box van Coolermaster, type Cavalier 2.

smb://127.0.0.1/c$

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Er zijn veel problemen met deze kaart, vooral in samenhang met ASUS mobo's, kijk maar eens op hauppauge.tv, ik zou de volgende keer in iedergeval voor een andere gaan.

Bij mij blijft de pc hangen bij het uit stand by komen, maar veel mensen hebben problemen dat de kaart bij de installatie al niet wil booten...

Verwijderd

Redlion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:14:
Er zijn veel problemen met deze kaart, vooral in samenhang met ASUS mobo's, kijk maar eens op hauppauge.tv, ik zou de volgende keer in iedergeval voor een andere gaan.

Bij mij blijft de pc hangen bij het uit stand by komen, maar veel mensen hebben problemen dat de kaart bij de installatie al niet wil booten...
En wie zegt dat de kaart voor problemen zorgt en niet de VIA chip in die ASUS mobo's?
En waarom zou je de volgende keer niet voor een ander merk zoals MSI of een andere chipset zoals Nforce4 gaan?

Ik vind het nogal dom om één van de beste tv-kaarten zomaar af te keuren omdat deze niet goed werkt met een bepaald type chipset. Doe op voorhand uw huiswerk en dan zal die kaart perfect werken met de rest van uw hardware.

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Trebbel, ik heb mijn huiswerk redelijk goed gedaan, heb ook de nvidia chipset, en niet de via. Maar er zijn zowie zo veel problemen met de asus mobo en deze 500mce kaart. Je kunt beter twee losse 150's kope. Een ander probleem is de tuner ingang, je moet zorgen dat je signaal redelijk goed versterkt is als het de kaart in gaat. Maar kijk maar eens rond op het hauppauge forum en trek zelf je conclusies...

Ik heb ook niks tegen hauppauge, alleen deze kaart is heel kieskeurig kwa harware, kwaliteit hoef je zeker niet over te klagen als het signaal goed binnenkomt, en het is mij bekend dat het één van de beste kaarten is, dat is de rede dat ik hem ook heb aangeschaft...

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:35
Die problemen op ASUS mobo's geldt alleen voor VIA chipset de problemen die ASUS had op nvidia chipsets zijn allemaal opgelost. Ook de problemen met de pundit-r zijn opgelost.

Het probleem bij sommige borden is dat de kaart virtuele/gedeelde IRQ's krijgt hiermee kan MCE niet mee overweg. Deze IRQ's zijn overgens geen probleem voor andere software ikzelf werk met GBPVR die vind het helemaal niet erg.

Config
MB AV7400-MX Via 400km chipset.
PVR 350 IRQ 17
PVR 500 Tuner1 IRQ 16
PVR 500 Tuner2 IRQ 17

PS Ik weet niet hoe deze config onder MCE zou presteren want dat heb ik nog nooit getest en ben ik ook niet van plan.
Pagina: 1