Toon posts:

Linux & FTP server & client (mandrake newbie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag FTP op mijn Mandrake 10.1 hebben. en wel zo dat ik op FTPs van anderen kan downloaden en uploaden maar ook andersom, alles met verplichte login. tevens wil ik uit security een aparte upload en download map.

nou ben ik vrij nieuw en ik heb wat standaard proggies geprobeerd onder:

startbalk ===> internet ===> bestandsoverdracht en dan dus alle opties:
KBear
gFTP
Smb4K

maar helemaal niks. verder heb ik op google wat gezocht maar kon niet echt wat vinden dat mij ging helpen, ik wil echt met linux leren omgaan want het is voor zover ik het begrijp erg prettig en zeer stabiel...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf gFTP en dat werkt prima om op FTP-servers te komen hoor? :? 't Heeft geen moer met Linux te maken als je dat programma niet snapt, want het is vrij basic :P
Verder zul je iets als ProFTPd ofzo moeten installeren om directories op jouw PC te kunnen serven aan anderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:35:
Ik heb zelf gFTP en dat werkt prima om op FTP-servers te komen hoor? :? 't Heeft geen moer met Linux te maken als je dat programma niet snapt, want het is vrij basic :P
Verder zul je iets als ProFTPd ofzo moeten installeren om directories op jouw PC te kunnen serven aan anderen :)
aha dus ik moet met gFTP downen en uppen en om iets aan te bieden vanaf mijn pc moet ik proftpd gebruiken..

ok ga ik ff proberen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bijvoorbeeld proftpd.. Er zijn een dozijn aan FTP-servers beschikbaar, use the Google Luke