Toon posts:

Iemand die me op weg kan helpen? DL snelheid onacceptable.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allenmaal.

Allereerst wil ik even zeggen dat ik een totale leek ben op dit gebied, dus alle hulp is welkom.

Ik heb sinds kort een nieuwe inet verbinding van 2240/416 Kb/s (dit moet redelijk snel zijn?) en een Sitecom DC-202 V5 router. Hier is overigens niks mis mee want op Speedtest.nl etc. geef die gewoon goede getallen aan.

Nou wou ik wat Torrents downloaden (dvd-Rtjes van rond de 5gb) en mijn gemiddelde snelheid is dan ongeveer 8kb/s (ook na 10 uur) waardoor ik er natuurlijk ENORM lang over doe (Laten we het op een paar dagen houden). Ook staat mijn lichtje altijd op Geel, nooit op groen. Overigens zijn dit alleen met torrents die veel geseed worden (dus daar ligt het niet aan). Mijn XP firewall staat ook uit dus dat is het ook niet. Verder heb ik Bittornado geprobeerd, maar ik denk niet dat een andere Client veel zal uitmaken aangezien het zo'n groot verschil is.

Nou zie ik veel mensen die rond de 200kb/s downloaden, terwijl ze een langzamere verbinding hebben dan ik. Ik word gek!!! Maar aan de andere kant het zou GE-WEL-DIG zijn als ik zelf ook een dvd-tje kan downloaden in laten we zeggen 2-5 uur.

Maar goed, nu lees ik veel over poorten open zetten van de Router e.d maar ik heb simpelweg geen enkel idee hoe dit werkt. Iemand die me misschien op weg kan helpen met een Tutorial of iets in die richting, ik weet uberhaupt niet hoe ik IETS aan me Router verander!

Vooralsnog, alle hulp is welkom!

Mvg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 00:26 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe dat poorten open zetten in mekaar zit valt prima in Het Grote Poortmappingsverhaal te lezen (bovenaan dit subforum).
En je router heeft echt wel een handleiding hoor, al dan niet online..

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

FAQ - Network Troubleshooting

En succes met lezen en uitproberen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door keur0000 op 19-01-2005 00:32 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:30
Kan ook aan de torrents liggen.. Niet zozeer 100% met instellingen van je modem te maken

Verwijderd

Topicstarter
Stom Stom, helemaal overheen gelezen!

Aan de torrents ligt het niet, heb er al zoveel geprobeerd. Betekend geel overigens niet dat er ergens een firewall me verkeer blokt?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 00:37 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
// Eerste hit op google, komt het niet overeen dan zal je de manual erbij moeten pakken. De poortjes die je open moet gooien voor jou software vind je gemakkelijk op google.

Port Forwarding for the Sitecom DC-202 Cable Broadband Router

Step 1:
To setup port forwarding on this router your computer needs to have a static ip address. Take a look at our Static IP Address guide to setup a static ip address.

Step 2:
Open a web browser like internet explorer or Netscape.

Afbeeldingslocatie: http://www.portforward.com/sitecom/addrbar.jpg

Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. By default the ip address should be set to 192.168.0.1.

Afbeeldingslocatie: http://www.portforward.com/sitecom/login.jpg

Step 3:
You should see a box prompting you for your username and password. Enter username and password now. You have not previously set a username and password, this box will not appear. Click the Ok button to login.

Afbeeldingslocatie: http://www.portforward.com/sitecom/DC-202-mm.jpg

Step 4:
Click the Advanced button at the top right of your screen.

Afbeeldingslocatie: http://www.portforward.com/sitecom/DC-202-Advanced.jpg

Step 5:
In the menu on the left hand side of your screen click Virtual Servers.

Afbeeldingslocatie: http://www.portforward.com/sitecom/DC-202-VirtualServers.jpg

Step 6:
Put a check in the Enable checkbox. Enter a name for the application you are forwarding in the box directly to the right of the enable checkbox. Use the PC(Server) box to select the ip address of the pc to forward these ports to. This should be the ip address of the computer that will be running the program you are forwarding ports for. Select the protocol to use with the Protocol box. If you are unsure of the port range/ranges check the Ports list page or the software manufacture's homepage. Enter the port to forward in both the External Port No. and the Internal Port No. boxes. These will almost always be the same port number. I will explain why they would be different below. Click the Add as New Server button to save your settings.

I'm going to explain why they have External and Internal ports here. The External ports are public ports. The internal ports are private ports. The Internal/External port entries are actually rather useful. They are their so you can direct traffic at two computers on your network. Lets say that you have computers running Ftp servers on your network. Lets call these computers computer one(192.168.2.10) and computer two(192.168.2.11). Lets also say both these ftp servers are running on port 21. Okay we setup your router to forward port 21 to computer one(192.168.2.10:21). So every external ip address request from ftp goes two computer one. How do we get to the second computer? Well the Private/Public port entries allow us to specify another outside port to connect to our internal port 21. Lets make the additional port, port 30. We would now setup a rule in the router with the Public Port set to 30 and the Private port set to 21. The ip address in that rule would be 192.168.2.11. So when you wanted to ftp to computer two you would specify port 30 in your ftp client. The router would see these requests coming in on port 30 and forward them to (192.168.2.11:21). Thus you would be able to ftp to both computers.

And that's it! You're done!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt

Ik ga er even aan werken.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok goed, kan iemand mij vertellen welke "Destination" ze allenmaal moeten hebben? Dit onder Routing.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 01:29 ]

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Leuk, iemand helpen omdat hij problemen heeft met warez downloaden.
Daar gaat je imago, t.net :').

• Osiris
  • Niet online
NiteSpeed schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:30:
Leuk, iemand helpen omdat hij problemen heeft met warez downloaden.
Daar gaat je imago, t.net :').
Of je reageert gewoon niet? :?
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:26:
Ok goed, kan iemand mij vertellen welke "Destination" ze allenmaal moeten hebben? Dit onder Routing.
Je moet niet bij Routing zijn, maar bij Virtual Servers..

Verwijderd

Topicstarter
Je moet niet bij Routing zijn, maar bij Virtual Servers..
Virt. Servers kan ik alleen een IP toewijzen het enablen

Voor "destination (poortrange?)" moet ik ergens anders zijn, routing lijkt me?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 01:35 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:33:
Ik dacht dat dat volstrekt legaal was?
Als jij een DVD-tje download zonder het origineel te hebben, dan is dat simpelweg gewoon illegaal. Maakt niet uit via welk medium je het doet ;)
Maar da's niet het onderwerp van dit topic. :)

Verwijderd

Topicstarter
Laten we het er maar op houden dat ik ze dan allenmaal orgineel heb!

Verder ben ik het spoor bijster O-)

Moet ik aan die Service Ports getallen gaan zitten? Of alleen maar enablen, toewijzen tot mijn pc en goan?

en hoe zit het dan met dit poortrange verhaal?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 01:41 ]

• Osiris
  • Niet online
Je moet de poortrange mappen ("openen") die je ingesteld hebt in je Bittorrent-client. En ja, die poorten zul je dus ergens in je router moeten opgeven ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 19-01-2005 01:43 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dit is dus echt een geval van portmappen.
Hoe en wat staat duidelijk in de FAQ en in de handleiding van je router.
Sorry, maar deze gaat dicht. Volgende keer graag iets beter zoeken en de FAQ doorlezen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.