Toon posts:

[XP] Net start "service" automatisch bij volgende start?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een service automatisch laten opstarten bij de volgende reboot van de computer. Dit moet in een batch script komen. Services kan je starten door het commando "net start "service"" Maar verder kan ik nergens vinden met welke optie je hem zo kan instellen dat hij bij een reboot ook gestart wordt.!

:)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je dan toch al een batch file hebt, dan kun je die toch in je Start -> Programma's -> Opstarten gooien? Dan werkt het al. Al kan het waarschijnlijk heel wat netter; alleen heb ik daar geen verstand van verder. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het startup type instellen met het commando SC ?
Dan zet je em op Automatisch dus.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
ik weet niet of die service in je services lijst staat maar je kan dit bekijken door bij start --> uitvoeren --> services.msc in te typen en dan zoeken naar je service en dit op type automatisch zetten zoals hierboven in het kort vermeld werd.

Hopelijk lukt het!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:04

PromWarMachine

Forsaken Archer

De dirty oplossing is hem in de opstarten map te zetten en daarna weer verwijderen, want anders wordt 'ie elke keer uitgevoerd. De nette oplossing is via de registry. Om precies te zijn in de folder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

-of-

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce

Nadeel is dan wel dat je zelf even moet uitzoeken hoe je daar naartoe schrijft. ;) Of gebruik de GoT search, het staat er vast in. Succes.

Dividend for Starters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Over wleke Windows versie hebben we het hier? :)

Verwijderd

Topicstarter
Over windows xp.

Het gaat om de telnet service. Ik zal eens kijken naar dat SC commando, maar zo bij de eerste indruk zegt het me eigenlijk weinig. Hoe je een service "automatisch" kan toewijzen. Zodat deze dus ook bij een herstart gerunt wordt.

EN opzich gaat het ook met het register, maar ik dacht dat er iets makkelijkers voor was :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Telnet gewoon aanzetten op automatisch bij je services ??

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 19:01

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Makkelijkste is met een registry change, gewoon in de registry de service op start type 3 zetten.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
eh, configuratie scherm -> systeem -> services -> en nieuwe service aanmaken etc?

ipv vaag doen met registry dingen etc? (pas als last resort)

Dit werkt btw in win2k... kweet niet of het ook nog zo bereikbaar is in XP.

Je kan ook meteen services console opstarten..

start -> run -> services.msc oid.. ;)

zoek ff in de help of op google voor juiste commando/system console ding.

het zit ergens in je system -> admin -> services scherm... (pfwah, zo maak ik het wel echt duidelijker heh? 8)7 :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door cavey op 19-01-2005 17:28 ]

Verwijderd

telnet zou ik per definitie niet automatisch laten opstarten. je kan hem altijd remote starten mocht je die nodig hebben.

verder natuurlijk gewoon via de services.msc op automatisch zetten.

Verwijderd

In services, klik op de service in question, en dan kan de optie geven, manual (zelf starten, door op de service te kliken, en start) automatic (automatisch, bij opstarten) of disable (uitschakelen).

-
start, configuratiescherm, systeembeheer, services, klik op telnet services, rechtermuisknop, eigenschappen, en opstarttype veranderen, in type hierboven beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal wel leuke antwoorden, maar leer eens lezen voordat je iets post.

Tuurlijk kan ik het allemaal grafisch doen via services.msc. Maar ik wil het via de commandline doen. Hoe kan je trouwens remote de service starten, als je verder geen connectie hebt met een server/pc? Lijkt me onmogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter:

"sc config TlntSvr start= auto"

That did the trick :)

Verwijderd

Kijk hoe je service heet:
net start "naam van je service"

bijvoorbeeld: in service eigenschappen, weergeven naam staat bij mij
Application Management
Dan:
net start "Application Management"

en finito
edit
Service automatisch zetten, via een command-line. Ah, ik begrijp je vraag nu. Ik ben niet zo snel van begrip ;)
Hoe kan je trouwens remote de service starten, als je verder geen connectie hebt met een server/pc? Lijkt me onmogelijk.
rmcd.exe of rcmdsvc.exe even googlen op deze namen. En je kan ze downloaden. Remote kan je dan commando's uitvoeren, op de command-line.

/edit

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 19:00 ]

Pagina: 1