Is het mogelijk door middel van een stukje hardware en/of software de VGA output van een PC aan te sluiten op een andere PC, zodat de laatste PC het beeld weer kan geven van de eerste PC? Ik ben namelijk op zoek naar iets wat het videokaart signaal direct al bij het opstarten weer kan geven op een andere PC. Een TVout is ook prima, als die maar direct bij inschakelen van de computer werkt. Wie kan mij hier wat verder mee helpen? Alvast bedankt!
Ik zou denken aan een 2e (pci-)vga-kaartje (oude s3 ofzo, goedkoop),
maar dan moet je die ook als opstart(primair)-vga gebruiken
en dat kan wel eens lastig zijn voor optimaal gebruik voor je AGP-vga.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat de 2e PC aanstaat en dat je een aasnluiting
op je 2e PC hebt die de VGA-input kan weergeven, en niet het minste:
hoe genereer je die vga-input ?
FF zoeken naar een goedkope VGA->composiet- (als beeld-kwaliteit niet belangrijk is) of DV- (als beeldkwali wel belangrijk is) -converter.
En dan op je 2e PC een DV-in hebben (firewire, onboard of goedkoop kaartje).
Dan met een stukje software op je 2ePC de boel displayen/capturen/webstreamen/whatever.
Zoiets ?
/Edit/
Of gebruik gebruik gewoon een camera (met bijbehorende input op 2ePC),
die de 1ePC displayed....
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ?
FF zoeken naar een goedkope VGA->composiet- (als beeld-kwaliteit niet belangrijk is) of DV- (als beeldkwali wel belangrijk is) -converter.
Dan met een stukje software op je 2ePC de boel displayen/capturen/webstreamen/whatever.
Zoiets ?
/Edit/
[ Voor 20% gewijzigd door gerbruggeman op 19-01-2005 00:35 ]
Ja die VGA input, dat is tot nu toe eigelijk mijn grootste probleem. Bestaat er niet iets zoals een VGA->USB convertor ofzo? Ik heb op mijn 2e pc (laptop) namelijk alles behalve firewire.gerbruggeman schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:27:
Zoiets ?
Ik weet niet precies of dit is wat je wil, maar je kunt ook een VNC server installeren op de ene pc en dan op de andere pc de desktop weergeven (via het netwerk dus). Zit alleen wel wat vertraging in, dus filmpjes enzo kun je niet laten zien (gaan heel traag).
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 19-01-2005 00:34 ]
Dat is op zich wel een ideetje, maar ik zou graag ook willen zien hoe het opstarten van de eerste PC verloopt snap je? Vergeet dat VGA naar USB convertertje maar, dat kan volgens mij helemaal niet.
Palomar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:33:
Ik weet niet precies of dit is wat je wil, maar je kunt ook een VNC server installeren op de ene pc en dan op de andere pc de desktop weergeven (via het netwerk dus). Zit alleen wel wat vertraging in, dus filmpjes enzo kun je niet laten zien (gaan heel traag).
Maar dan zie je het opstartscherm niet !Palomar schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:33:
lezen heet dat geloof ik ?
sorry, kon het niet laten
Mijn videokaart schijnt ook zonder drivers of Windows gelijk het beeld zowel naar de VGA-aansluiting alsook naar de TV-out te sturen. Gelijk beeld van de boot op een tv.
Nooit geprobeerd overigens.
Nooit geprobeerd overigens.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
aha ok, dat wil idd niet.
Maar je hebt geloof ik wel USB TV kaarten. Als daar een composiet ingang op zit (wat vaak zo is bij 'normale' tv kaarten) dan zou je daar je de tv-out van de andere pc op aan kunnen sluiten.
Maar je hebt geloof ik wel USB TV kaarten. Als daar een composiet ingang op zit (wat vaak zo is bij 'normale' tv kaarten) dan zou je daar je de tv-out van de andere pc op aan kunnen sluiten.
Nog nooit een videokaart gezien die geen beeld over de TV-out pompt indien er geen monitor aangesloten is. Gewoon doorlussen via TV-out, als het goed is zou dat moeten werken (werkt iig bij 3DFX Voodoo3,GeforceMX420,Ti4200,Radeon9500Pro,9800Pro (zelf gezien))
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Heb je mijn /EDIT/ nog meegekregen ?
Zoiets ?
/Edit/
Haha, beetje omslachtig Gerbruggeman! Maar misschien is dit idee ook leuk: Ik kan een klein LCD venstertje aansluiten op de vga output, dan kan ik op dat venstertje zien wat er gebeurd. Wanneer dat klaar is en hij windows opstart, dan kan ik hem via de laptop overnemen via windows remote desktop. Zou dat een idee zijn? Alvast bedankt voor alle reacties!
Dat zou helemaal mooi zijn als hij een kaart had die dat zou doen.Glashelder schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:39:
Nog nooit een videokaart gezien die geen beeld over de TV-out pompt indien er geen monitor aangesloten is. Gewoon doorlussen via TV-out, als het goed is zou dat moeten werken (werkt iig bij 3DFX Voodoo3,GeforceMX420,Ti4200,Radeon9500Pro,9800Pro (zelf gezien))
Over wat voor systeem/systemen heb je het eigenlijk TS ?
Het eerste systeem is een AMD XP3000 systeem in een 19 inch 1 HE hoog serverbehuizing, met 512 MB memory. Dit is een muzieksysteem welke ingebouwd zit in een flightcase. Ik zoek dus nu iets om hem te gaan bedienen en te kunnen controlleren. Ik had gedacht aan een touchscreen, maar als ik zie wat die dingen kosten fiew...
Ok dan !Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:50:
Het eerste systeem is een AMD XP3000 systeem in een 19 inch 1 HE hoog serverbehuizing, met 512 MB memory. Dit is een muzieksysteem welke ingebouwd zit in een flightcase. Ik zoek dus nu iets om hem te gaan bedienen en te kunnen controlleren. Ik had gedacht aan een touchscreen, maar als ik zie wat die dingen kosten fiew...
Remote software it is !
XP heeft standaard remote software ingebouwd meen ik.
Anders Funk Proxy of PcAnywhere gebruiken...
Als het erom gaat dat je alleen wil checken dat je Flightcase-PC aan-gaat/-staat kun je natuurlijk een powerledje naar buiten voeren die aan je aan de PC hangt oid.Dat scheelt je weer een LCD-schermpje...
Misschien handiger als je volgende keer wat duidelijker bent in je vraagstelling.Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:47:
Haha, beetje omslachtig Gerbruggeman! Maar misschien is dit idee ook leuk: Ik kan een klein LCD venstertje aansluiten op de vga output, dan kan ik op dat venstertje zien wat er gebeurd. Wanneer dat klaar is en hij windows opstart, dan kan ik hem via de laptop overnemen via windows remote desktop. Zou dat een idee zijn? Alvast bedankt voor alle reacties!
Met name hoe en wat je er PRECIES mee wilt.
Voor hetzelfde geld had je de boel gestreamed door willen geven en was controle helemaal niet van belang.
Andere mensen kunnen nou eenmaal niet in je hoofd kijken, mijnheer de dokter !
Pagina: 1