Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Ik heb een externe hardeschijf van Conceptronics.
Is prima spul hoor, nix op aan te merken
Er zit trouwens een Seagate hardeschijf in.
Is prima spul hoor, nix op aan te merken
Er zit trouwens een Seagate hardeschijf in.
Waarschijnlijk is het gewoon een reference design van Silicon Image waar Concept Tronics zijn naampje op heeft geplakt. Hij zal vergelijkbaar presteren met alle onboard Silicon Image Sil 3112 / Sil 3114 controllers.
De Sil 3112 en Sil 3114 zijn volgens mij geen van beide RAID5 kaarten het zou om een S/ATA RAID5 controller gaan met 64MB geheugen aan boord. Ik kan hier totaal niets over vinden, ik dacht al even dat het merk niet eens zou bestaan.
[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 19-01-2005 08:39 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Het handig zijn als je wat meer specificaties van die kaart post.
Conceptronics is een retailmerk. Ze kopen zooi in van Taiwanese fabrikanten en verpakken die in een doos om het computerwinkels te laten verkopen, om het even simpel te omschrijven. Retailmerken zoals Conceptronics leveren niet aan HP. Ik heb wel eens een Conceptronics SATA RAID-adaptertje met een Silicon Image-controller gezien maar niet een controller die RAID 5 zou ondersteunen (of het zou een nieuwe kaart met de Sil 3124 chipset moet zijn, die doet RAID 5 in software).
Ben je niet toevallig in de war met Promise? Die heeft een RAID 5-adapter met 64MB cache (FastTrak SX4-M) en levert wel aan fabrikanten zoals HP.
Conceptronics is een retailmerk. Ze kopen zooi in van Taiwanese fabrikanten en verpakken die in een doos om het computerwinkels te laten verkopen, om het even simpel te omschrijven. Retailmerken zoals Conceptronics leveren niet aan HP. Ik heb wel eens een Conceptronics SATA RAID-adaptertje met een Silicon Image-controller gezien maar niet een controller die RAID 5 zou ondersteunen (of het zou een nieuwe kaart met de Sil 3124 chipset moet zijn, die doet RAID 5 in software).
Ben je niet toevallig in de war met Promise? Die heeft een RAID 5-adapter met 64MB cache (FastTrak SX4-M) en levert wel aan fabrikanten zoals HP.
De promise kaarten ken ik en ik weet dat ze geleverd worden aan HP/Compaq. Alleen werd mij een kaart aangeboden van Concept Tronics het zou om een RAID5 kaart gaan met 64MB. De persoon had alleen geen verdere gegevens en daar heb ik dus ook weinig aan. Daarom heb ik hier de vraag geplaatst of iemand dergelijke controllers misschien zou kennen, omdat ik bij HP en via Google ook weinig wijzer kon worden, maar ik denk dat ik beter af ben met een RAIDcore of heel misschien een Areca. (ja, met de laatste kaart zit ik zeker goed, alleen ze zijn erg prijzigFemme schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:27:
Het handig zijn als je wat meer specificaties van die kaart post.
Pagina: 1