[ADSL] SpeedTouch 570 WLAN Router: wel LAN, geen internet ?

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:46
hoi allemaal,

bij een vriend van mij hebben we een zeer vaag probleem met zijn SpeedTouch 570 ADSL WLAN router. De verbinding tussen pc en router werkt perfect, maar de verbinding naar de provider wil niet. Het lampje Line Sync op de router brandt zonder knipperen, wat zou moeten duiden op een goede verbinding. Ook geeft de diagnostic pagina op de web interface van de router geen problemen aan. Toch staat er op de pagina "connections" bij state telkens "down". Dit gebeurt zowel met de normale inlog-gegevens, als met de KPN test account (@adsltest / 123).

Wat zou hier de reden van kunnen zijn? voor zover ik weet is het geen storing bij de provider.

tnx!

Simon-Paul

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wt zou hier de reden van kunnen zijn? voor zover ik weet is het geen storing bij de provider.
Dat de modem verkeerd ingesteld is (moet PPPoA, VPI/CI=8.48) zijn of dat de modem een hele tijd met een verkeerde gebruikersnaam aan het inloggen is geweest en dan wordt je lijn tijdelijk geblokkeerd. Je ziet dan als je de modem uit en aanzet dat bij statistieken "RX" niet oploopt (blijft op 0 staan).

Wat je dan moet doen is ff je modem resetten. Een tijdje uit laten staan (uurtje is ruim voldoende) en dan opnieuw configureren (wel goed dus!) en dan kijken of @adsltest / 123 kan inloggen.

Maareh, als je die testgegevens kent, dan heb je zeker al de helpdesk gebeld. Dit zullen het dan wel doorgezet hebben naar de storingsdienst en die zullen jou dan zeker snel bellen om je te informeren hoor :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp