hallo ik zou graag willen weten of ik een netspanningslader kan kopen voor mijn royaltek, gps receiver. deze zat bij het route66 europa pakket in.
Ik verwacht dat elke 220>5 volt trafo/lader met passende steker wel voldoet. Zoek uit wat de specs zijn van je 12>5 volt trafo, en koop zo een 220>5 volt trafo.
Euhm ... ik zou eerst even checken of dat ding inderdaad ècht met 5V gevoed wordtSabbi schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:21:
Ik verwacht dat elke 220>5 volt trafo/lader met passende steker wel voldoet. Zoek uit wat de specs zijn van je 12>5 volt trafo, en koop zo een 220>5 volt trafo.
Daarom nodig ik hem ook uit om de specs van zn gps te checken. Verder kunnen gps-devices wel een beetje een range hebben, daar hebben ze voltage regulators voor uitgevonden. Ooit jezelf afgevraagd hoe iets en op 5 volt en op 3 penlites kan draaien? Maar het is inderdaad beter een trafo te kopen die bv exact 5 volt doet. is niet zo heel lastig hoor, net als dat de gemiddelde trafo echt wel 150mA kan hebben, is niet echt heel veel.ThaWout schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:39:
[...]
Euhm ... ik zou eerst even checken of dat ding inderdaad ècht met 5V gevoed wordt. Bovendien zit 'r geen 5V op universele netspanningsadapters, wel 4,5V en 6V (en 3V - 7,5V - 9V - 12V ... héél soms ook nog 1,5V). Vooral de stroomsterkte is belangrijk, die mag sowieso niet lager zijn dan de stroom die je receiver voor het laden gebruikt (staat 'r normaal wel op ... ik verwacht iets van 150mA ofzo).
offtopic:
volgens mij werken echt al die dingen op 5 volt, net als alle pda's
Weet ik ... zo bedoelde ik 't ook niet helemaal. Wat die stoomsterkte betreft bedoelde ik bijvoorbeeld dat mensen vaak nog adaptertjes hebben liggen van één of ander apparaat. Vaak zijn dit echter hele lichte adapters van maar 100mA ofzo. Men moet dus gewoon goed opletten dat de stroomsterkte van de adapter boven die van de ontvanger uitkomt. Dat van die 5V/3 penlites heeft te maken met de laadspanning, die is over 't algemeen iets hoger dan de spanning van de accu's zelf. Bovendien zitten 'r nog wat electronicacomponentjes in die de spanning weer iets omlaag brengen voordat deze bij de accuutjes isSabbi schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:35:
[...]
Daarom nodig ik hem ook uit om de specs van zn gps te checken. Verder kunnen gps-devices wel een beetje een range hebben, daar hebben ze voltage regulators voor uitgevonden. Ooit jezelf afgevraagd hoe iets en op 5 volt en op 3 penlites kan draaien? Maar het is inderdaad beter een trafo te kopen die bv exact 5 volt doet. is niet zo heel lastig hoor, net als dat de gemiddelde trafo echt wel 150mA kan hebben, is niet echt heel veel.
offtopic:
kijk anders eens in dit topic in IT, daar had net iemand precies dezelfde vraag:
netspanning voor een gps geceiver
[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 20-01-2005 12:37 ]
Da's dezelfde userj-w schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:37:
kijk anders eens in dit topic in IT, daar had net iemand precies dezelfde vraag:
Ik vraag met trouwens af wat dat topic in IT doet
In die gps module zit een batterij welke ook in de nieuwe nokia's zit.
Alleen de Adapter van de nokia lader is net te groot om er in te passen.
Wat je wel zou kunnen overwegen is een losse batterij bureau lader van nokia te kopen
Alleen de Adapter van de nokia lader is net te groot om er in te passen.
Wat je wel zou kunnen overwegen is een losse batterij bureau lader van nokia te kopen
edit:

deze dus
de nokia DDC-1 bureau lader.
Daar prop je die accu gewoon in.

deze dus
Daar prop je die accu gewoon in.
[ Voor 35% gewijzigd door D3NN1S op 21-01-2005 13:56 ]
Pagina: 1