Toon posts:

Slimline dvd voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq desktop pc (plat model) wat de monitor bovenop komt.
In deze kast zit alles op elkaar geplakt om zo min mogelijk ruimte in te nemen.
Nu zit ik met het probleem dat de cd-rom speler kapot is en aangezien ik geen zin heb om zo'n aparte cdrom speler aan te schaffen wil ik de zooi in een normale staande kast proppen en er ook een normale cdrom speler in te doen.

Nu merkte ik op dat de cdrom speler die er nu in zit niet apart gevoed word,
maar gewoon met alleen een datakabel vast zit.. nu is mijn vraag hoe los ik dit zodat ik een normale cdrom speler erop ken aansluiten? ..

Bestaat er een soort convertertje waar je het matje op aansluit en er een voedingskabeltje bij zit??..

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Is het zo'n geval als onderstaande?
Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/03/i/01/a5/9a/d6_1.JPG

Schroef die slimdrive eens uit elkaar, er zit een convertertje in, waar je de IDE kabel weer mee aansluit. Die IDE kabel is ook niet precies standaard natuurlijk (compaq :P )

[edit]
Anders lees ik even niet goed 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door chemmie op 19-01-2005 10:42 ]

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als er een gewone IDE drive in zit dan kan je een Y-splitter kopen en gewoon de voeding van de IDE drive gebruiken. Intern zitten die 2 toch aan elkaar vast.
Verder kan je waarschijnlijk ook gewoon de IDE kabel van de IDE drive gebruiken (misschien moet je een iets langere kabel kopen. Maar als je harddisk op Master staat en de nieuwe CDROM op slave dan moet het gaan werken.

Senile! Senile Oekaki