Toon posts:

Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een maat een pctje gehad:
- 1 Ghz Pentium Celeron.
- 32MB viper videokaart.
- Speakertje aangesloten op mobo
- HD led ook
- power on led ook
- power switch ook (maar werkt niet, hoe ik hem er ook op doe)
- HD zelf aangesloten (hoor je ratelen bij opstarten, maar das ook als je alleen stroom erop zet).
- 128 SDram (getest in andere pc en werkt)
- toetsenbord aangesloten.

Als ik hem aanzet (door de stekker erin te doen want de schakelaar werkt niet). Dan gaan de ventilators draaien. Maar ik hoor geen piepje (van het speakertje), als ik op het toetsenbord druk ook niet, ook niet als ik een toets vast houd. power led en HD led werken. HD led alleen bij aanzetten 1 keer. De batterij van de bios is er al paar minuten uitgeweest. (en er weer terug in natuurlijk). Er zit dacht ik en award bios op maar ik weet niet zeker wat voor moederbord (eigenljk weet ik het niet, behalve dat het een moederbord met een slot 1 is.)

Iemand tips hoe ik mijn pctje kan booten?

alvast bedankt

Verwijderd

was de stroom er toen ook vanaf toen je het batterijtje eruit haalt.

Ik neem aan dat je geen beeld krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
ja de stroom was eraf en ik ben ff aan het testen of ik misschien tog nog beeld krijg. eerst stroom kabel nodig. gisteren nog gebruikt maar nu verdwenen:S

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:00
Haal alle dingen die niet nodig zijn van je mobo af. Haal het mobo uit de kast en leg het op de tafel, en boot alleen met videokaart, RAM en CPU (en voeding/beeldscherm natuurlijk). Je krijgt dan prolly allemaal errors van no keyboard en no mouse en no HDD enzo, maar je weet dat het werkt. Daarna ga je stuk voor stuk weer meer apparatuur er op aankoppelen, eerst een tobo, dan muisje, dan HDD, cd spelertje en ga zo maar door. Zo kan je dus uitsluiten wat er kapot kan zijn, en zo werk ik meestal ook met dit soort probleem PC's.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Probeer eens met alleen een cpu, mobo and power. Verwijder het geheugen, de drives (power en data), alle andere pci kaarten. Als je mobo, cpu en psu werken zal je piepen krijgen dat het systeem geen geheugen kan vinden. Als hij stil blijft is het probleem waarschijnlijk met een of meer van die 3 onderdelen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

lol
wie zegt dat je pc niet boot
als je geen monitor eraan hangt? misschien zit je speaker wel verkeerd dus dan piept hij niet.....

zorg eerst eens voor een goede test setup ;)
No offence though

Verwijderd

Topicstarter
khad uhm gisteren al getest (wel met beeldscherm) beeldscherm net getest en werkt. Krijgt totaal geen signaal. Ik kan, na dat ik ff snel HD, diskette drive, en Ram ontkoppel hebt en heb getest of hij boot wel ff de videokaart testen in deze pc. Maar na mijn weten meot de videokaart het wel doen. TOen ik uhm laatst gebruikte in deze pc werkte hij wel. De videokaart wel wel warm rond de processor en de AGP aansluiting.

Heeft iemand trouwens ook tips voor die aan/uit schakelaar die het niet doen? zit met 2 pinnetjes op het mobo, aansluiting omgedraait werkt het ook niet.

alvast bedankt :)

Er zijn ook geen condensators op het mobo gesprongen. weerstanden heb ik neit doorgemeten, maar dat is ook geen doen ook op zo een mobo.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
videokaart processor en moederboord zijn nu aangesloten op de voeding en een beeldscherm. Geen beeld :(. (beeldscherm net getest). Videokaart testen misschien? heeft niet veel nut maar kan het proberen.

Ram geheugen zit r nu ook niet in. In deze pc toen ik het ram geheugen verkeerd erin had zitten booten hij ook niet, totaal geen beeld (ik stressen:P ram er goed in N hij deed het weer). Waarom zou deze dan wel booten zonder ram?

al tips over de aan/uit schakelaar? :P dit met de stekker is goed irritant:P

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:08:
videokaart processor en moederboord zijn nu aangesloten op de voeding en een beeldscherm. Geen beeld :(. (beeldscherm net getest). Videokaart testen misschien? heeft niet veel nut maar kan het proberen.

Ram geheugen zit r nu ook niet in. In deze pc toen ik het ram geheugen verkeerd erin had zitten booten hij ook niet, totaal geen beeld (ik stressen:P ram er goed in N hij deed het weer). Waarom zou deze dan wel booten zonder ram?

al tips over de aan/uit schakelaar? :P dit met de stekker is goed irritant:P
wel ram erin doen als je wilt booten 8)7

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Topicstarter
Geen verschil :(

reset knop werkt wel, maar ik hoor geen verschil, en ik zie niks want het beeldscherm geeft niks weer. De powerled is wel uit als ik de reset button in druk.

Als een video kaart warm word, doet hij dan iets? of is altijd ookal voert de kaart geen processen uit.

N wat krijg je te zien als je Proseccor het niet meer doet? (had die maat nog getest zei ty, en hij deed het.)

ff videokaart testen, kan ik die ook al uitsluiten.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
videokaartje doet het wel gewoon, ik zit nu met deze vidkaart op i-net met een ander pc. Tering wat is 32 MB toch traag zeg:P zelfs het scrollen zonder drivers van een webpagina gaat al traag. :P

Iemand nog tips? of zal ik al vast een grafkist bouwen en een gat gaan graven in mijn tuin voor mijn mobo? ;(

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:33:
videokaartje doet het wel gewoon, ik zit nu met deze vidkaart op i-net met een ander pc. Tering wat is 32 MB toch traag zeg:P zelfs het scrollen zonder drivers van een webpagina gaat al traag. :P

Iemand nog tips? of zal ik al vast een grafkist bouwen en een gat gaan graven in mijn tuin voor mijn mobo? ;(
De videokaart voodoo3 3000 met 16MB van mijn zusje kan anders nog aardig the sims en rollercoaster tycoon 2 afspelen.
En surfen gaat met haar pc ook nog heel goed met 500mhz net zoals mijne pc alleen heb ik 340MB ram en Geforce 2 MX 64MB, met Maxthon, firefox, opera open.
Je moet alleen de drivers erin doen voor de videokaart en goede hz selecteren voor je beeldscherm en geen 60hz.

Als processor het niet doet dan krijg je niks te zien natuurlijk.
Volg de instructies van de Widow Maker op en dan kun je heel goed de componenten uitsluiten.

Die pc geeft geen piepjes ook al sluit je alleen CPU,voeding,moederbord aan?
Wel piepjes = goed doe nu de ram erin en kijk of die weer piept.
Geen piepjes = Cpu of moederbord is kapot, of de aansluitingen zijn vies/stoffig, dus voor de zekerheid stofzuigen

[ Voor 9% gewijzigd door Archimond op 18-01-2005 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee geen piepjes te horen, ook niet als ik het stekkertje om draai. Ik denk dat het aan mijn Mobo ligt icm mijn bios chip. Eigenlijk denk ik dat het alleen aan mijn bios chip ligt omdat het moederbord wel stroom doorgeeft aan leds en ventilators, wat dat betreft is het moederbord fysiek dus niet kapot. Mijn bios is dus van slag denk ik.

Nieuw idee: Ik heb hier een bios chip van een oude pc. een intel pentium 1, 133MHz (nee dit is niet het MHz van het ram geheugen maar van de processor!!!!!!!!!, toen ik dit ventilatortje zag lachte ik me kapot :D ) Maar ik wil dus deze oude chip op het moederbord klikken van de niet draaiende pc. Heb ik hier kans mee dat hij het doet? of mol ik deze chip dan ook?

(waarschijnlijk) kapotte chip = Award Software inc. 1998 PCI/PNP 686
vervangende chip = Award Software inc. 1995 PCI/PNP 586

edit:

Khad eerst die oude bioschip erin gedaan, nog steeds geen beeld of niks. Daarna omgedraaid (ik wist niet zeker of hij er eerst wel goed in zat, niet gelijk er weer uitgehaald maar laten draaien, en na 5 minuten hoorde ik iets knappen, het begon te stinken en mijn bios chip was zo warm dat ik hem niet vast kon houden

Iemand een werkend moederbord met slot 1 te koop?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 00:32 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

tja dat had mijn zus dus ook een keer gedaan bij een poging tot opnieuw tot leven wekken van een p1 133mhz (helemaal doorgebrand zag ik :O)

Doe maar nu je goeie BIOSchip er weer terug erin van 1998, dan moet die het alsnog doen als je BIOS goed is dan.

Heb je echt geen handleiding of is er enige modelnr te zien op het moederbord, dan kun je bij de fabrikant de handleiding nog opzoeken.

Ik denk niet dat de BIOS gaar is, vooral als die vroeger wel werkte. Je hebt alleen de stekkers niet op de goeie manier ingezet.

Je mag van mij mijn hele pc wel kopen met Slot1 moederbord en P3 500mhz Katmai ;), superstabiel op WINXP 8dagen lang zonder restart gerenderd+download.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo :P Die van maat van mij zei dat de bliksem keer was ingeslagen en toen deed zijn pc het niet meer (die heb ik dus nu gekregen). Dus wat er mis is met het mobo weet ik niet. Alleen sdram geheugen, processor, videokaart en voeding (en beeldscherm) aangesloten, en hij doet niks, ookal de batterij vn de bios er uitgehaald voor een paar minuten.

En ik hoef dacht ik niet persé een slot 1 moederbord terug te kopen, toch? bij de processor zijn 2 schuine hoekjes, die passen ook in moederbords voor een p3 zonder slot, lijkt me.
Pagina: 1