Ik heb van een maat een pctje gehad:
- 1 Ghz Pentium Celeron.
- 32MB viper videokaart.
- Speakertje aangesloten op mobo
- HD led ook
- power on led ook
- power switch ook (maar werkt niet, hoe ik hem er ook op doe)
- HD zelf aangesloten (hoor je ratelen bij opstarten, maar das ook als je alleen stroom erop zet).
- 128 SDram (getest in andere pc en werkt)
- toetsenbord aangesloten.
Als ik hem aanzet (door de stekker erin te doen want de schakelaar werkt niet). Dan gaan de ventilators draaien. Maar ik hoor geen piepje (van het speakertje), als ik op het toetsenbord druk ook niet, ook niet als ik een toets vast houd. power led en HD led werken. HD led alleen bij aanzetten 1 keer. De batterij van de bios is er al paar minuten uitgeweest. (en er weer terug in natuurlijk). Er zit dacht ik en award bios op maar ik weet niet zeker wat voor moederbord (eigenljk weet ik het niet, behalve dat het een moederbord met een slot 1 is.)
Iemand tips hoe ik mijn pctje kan booten?
alvast bedankt
- 1 Ghz Pentium Celeron.
- 32MB viper videokaart.
- Speakertje aangesloten op mobo
- HD led ook
- power on led ook
- power switch ook (maar werkt niet, hoe ik hem er ook op doe)
- HD zelf aangesloten (hoor je ratelen bij opstarten, maar das ook als je alleen stroom erop zet).
- 128 SDram (getest in andere pc en werkt)
- toetsenbord aangesloten.
Als ik hem aanzet (door de stekker erin te doen want de schakelaar werkt niet). Dan gaan de ventilators draaien. Maar ik hoor geen piepje (van het speakertje), als ik op het toetsenbord druk ook niet, ook niet als ik een toets vast houd. power led en HD led werken. HD led alleen bij aanzetten 1 keer. De batterij van de bios is er al paar minuten uitgeweest. (en er weer terug in natuurlijk). Er zit dacht ik en award bios op maar ik weet niet zeker wat voor moederbord (eigenljk weet ik het niet, behalve dat het een moederbord met een slot 1 is.)
Iemand tips hoe ik mijn pctje kan booten?
alvast bedankt