Toon posts:

zalman ZM80D-HP binnen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vandaag mn zm80d-hp passieve cooler binnengekregen. Eerst maar even de achterkant gelezen en dat is maar goed ook, want twijfel zeer of deze wel past bij mij. De heatsink die zich vlak naast mijn pci-express slot bevind (waar mijn ati radeon x600 inzit) is meer dan 30 cm hoog. Nu staat op de achterkant van de verpakking dat dit max. 25mm mag zijn, omdat anders de blauwe heatsink base van de zalman aan de achterkant niet past. Ook was er nog een andere mogelijkheid: tussen de northbridge heatsink moet minimaal 5.5mm zitten tot je videokaart , wat bij mij dus ook niet het geval is; is slecht 4.5mm Sad
Mij lijkt nu de enige mogelijkheid een andere heatsink bestellen voor op mb die 25mm of minder is, maar vraag me af of die er zijn en of deze genoeg koelen.

Iemand nog andere suggesties?

mijn systeem is een p4 3.2 extreme ed. met zalman 7700 en ati x600 met nu niks :|

Verwijderd

je kan proberen die heatsink met een dremeltje wat te bewerken maar dan ben je meteen je garantie kwijt.. dus ik denk dat je toch op zoek moet naar een nieuwe...

offtopic:
hoeveel active topics heb je nu op het moment lopen waar ik net op heb gerepleyed? probeer je er zoveel mogelijk tegelijk te openen ;) en ik ga ze nog beantwoorden ook 8)7

Verwijderd

Topicstarter
welke heatsink bewerken en bij welke voor een andere kijken? De northbrigde heatsink neem ik aan die je bedoelt? Zelf misschien een idee: van de northbrigde heatsink een cm afzagen met een ijzerzaagje?

Verwijderd

dude, anders open je ff niet zoveel topics :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:42:
welke heatsink bewerken en bij welke voor een andere kijken? De northbrigde heatsink neem ik aan die je bedoelt? Zelf misschien een idee: van de northbrigde heatsink een cm afzagen met een ijzerzaagje?
yepz of ff tegen een bandschuurmachine aanhouden

Verwijderd

Of je koopt een nieuwe NB-koeler (bijvoorbeeld die blauwe van zalman) en die bewerk je een beetje. Ik heb dit gedaan met een zijknipper, ging best goed; knippen, de pinnen ernaast weer een beetje terug buigen en gaan met dat ding.

Voor de garantie kun je altijd je originele weer terug zetten....

@tiesum (hieronder) die heb ik dus maar die paste bij mij ook niet, nu wel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 11:02 ]

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Bij de blauwe Zalman NB-cooler is hier al rekening mee gehouden. Deze heeft dus al kortere pinnentjes aan een kant.

http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=71&code=014

Succes!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:31:
vandaag mn zm80d-hp passieve cooler binnengekregen. Eerst maar even de achterkant gelezen en dat is maar goed ook, want twijfel zeer of deze wel past bij mij. De heatsink die zich vlak naast mijn pci-express slot bevind (waar mijn ati radeon x600 inzit) is meer dan 30 cm hoog. Nu staat op de achterkant van de verpakking dat dit max. 25mm mag zijn, omdat anders de blauwe heatsink base van de zalman aan de achterkant niet past. Ook was er nog een andere mogelijkheid: tussen de northbridge heatsink moet minimaal 5.5mm zitten tot je videokaart , wat bij mij dus ook niet het geval is; is slecht 4.5mm Sad
Ai, dat staat wel duidelijk op de zalman site... Ik heb hier toen ook wat zitten meten toen voordat ik hem bestelde... Maarja, dat is vijgen na pasen natuurlijk, daar heb je nu niks aan...
Mij lijkt nu de enige mogelijkheid een andere heatsink bestellen voor op mb die 25mm of minder is, maar vraag me af of die er zijn en of deze genoeg koelen.
|
Zoals al voorgesteld, ofwel andere NB koeler (de zalman lijkt me wel wat). Ofwel als je nog kunt wisselen die andere actieve zalman vga koeler, het schijnt dat deze ook wel stil is. Maarja, die is niet passief natuurlijk...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38
gewoon proberen en anders de nb sink modden, zit weinig anders op.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:41

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

ik zou die nieuwe kopen van Zalman hijs niet echt duur en je loopt dan ook geen onnodige risico's.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:45:
dude, anders open je ff niet zoveel topics :X
Juist, 1 is echt genoeg: Zalman ZM80D-HP Passieve Cooling. Daar gewoon verder :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.