[firefox] pagina met veel plaatjes laden crasht

Pagina: 1
Acties:

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik werk al een tijdje met ubuntu en al een langere tijd met Firefox maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben aan het surfen en open een pagina met 190 pics op. Allemaal redelijk grote pics ( in size ) ineens begint mijn laptopje enorm te zweten en vreet hij al mijn geheugen op ( 500Mb swap en 460Mb ram ) en reageert hij compleet niet meer, na even te wachten is hij nog altijd bezig ( ong 5min) dus ik heb hem maar gewoon gereset. Nu volgens mij zit er dus een mem leak in firefox ofzo want ik heb geen andere logische verklaring hiervoor.
Dit is trouwens niet 1 keer gebeurd maar iedere keer als ik die pagina probeer te openen. Kan firefox niet zoveel pics aan of is dit echt een mem leak en zou ik een bug moeten reporten ?

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bekend probleem helaas. Bij erg grote afbeeldingen gaan Firefox én de X-server zodaning veel geheugen gebruiken, dat in het slechtste geval Firefox zelfs onmiddellijk gekilld wordt door de kernel, omdat hij meer geheugen aanvraagt dan er fysisch geheugen + swap beschikbaar is. Een paar bugzilla links:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=51028
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=213391
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=105370

Je kan misschien best stemmen op een van die bugs en de URL als commentaar bijvoegen...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 19:41
190 pics zei je? Hoe groot zijn die per stuk?

Ik bedoel, hij moet ze natuurlijk wel laden wil 'ie ze kunnen tonen.

Maar inderdaad is het een bekend probleem dat op pagina's met heel veel pics dat wat minder ideaal gaat dan zou kunnen

• Ti_Uhl
wel ze zijn allemaal groter dan 1024x786 dat weet ik zeker. maar hoe groot precies kan ik niet vertellen aangezien alles gewoon vast loopt tijdens het laden.
iig een zeer lastig probleem :p

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wat ik wel heb met firefox, is dat als ik ontzettend veel plaatjes op 1 pagina open, bijvoorbeeld een "dom" script dat alle foto's in een dir onder elkaar zet, en firefox gaat daardoor heel veel geheugen gebruiken, dat dan het renderen van pagina's niet meer goed gaat bij scrollen. De plaatjes komen dan "doorelkaar".
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, de boel crashed tenslotte niet, en het probleem is verholpen zodra de betreffende pagina/tab gesloten is :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Zelfde hier, open maar es een lekker jonge meidentopic met 999 posts/pagina, gaat firefox ook over de zeik.

Wat echter _NIET_ over de zeik gaat: epiphany en galeon, beide gebruikmakend van de mozilla engine. Het is dus de UI en niet de engine (met firefox embedding voor zover dat fatsoenlijk werkt vreten epiphany en galeon ook niet je hele systeem op :P)

• Ti_Uhl
_JGC_ schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:31:
Zelfde hier, open maar es een lekker jonge meidentopic met 999 posts/pagina, gaat firefox ook over de zeik.

Wat echter _NIET_ over de zeik gaat: epiphany en galeon, beide gebruikmakend van de mozilla engine. Het is dus de UI en niet de engine (met firefox embedding voor zover dat fatsoenlijk werkt vreten epiphany en galeon ook niet je hele systeem op :P)
Wel het is door daar op te zitten dat ik dat te weten ben gekomen. Mischien eens proberen met epiphany dan :)

edit:

* Ti_Uhl heeft juist epiphany gestest en krijg hetzelfde probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Ti_Uhl op 19-01-2005 11:38 ]

Pagina: 1