Toon posts:

Probleem met forwarden van poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met het forwarding van mijn modem/router

want met verschillende dingen (Game server / het programmatje SHOUTcast) moeten er een paar poorten geopent worden, maar dat lukt gewoon niet..

ik heb al op internet gezocht naar oplossingen, en daar stond allemaal heel leuk hoe je die router moest forwarden, maar dan doet hij het hier nog niet.. bijde blijfen ze zegge dat ze die poorten niet open zien staan,

om te testen of ze openstaan heb ik ook zon website gebruikt *deze*

maar die zegt ook dat mijn poorten niet openstaan....

ik heb een Alcatel thompson 510 modem en een Linksys BEFW11S4 V4 router.

AUB, ik kom er echt niet uit, en erger me er onderhand nogal erg aan |:(

Groeten RiChardge :) _/-\o_ :)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Jou probleem lijkt op dit topic waar ik al een antwoord heb staan, wat je in de goede richting helpt
Speedtouch 510 en VPN server

Als je dan ook als default server de linksys invult scheelt dat problemen, kan je verder meer informatie over je Subnet ID's ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat lukt er dan niet precies :?
Je zegt dat je je porten forward, hoe doe je dat dan ? Je hebt een Speedtouch 510 *en* een Linksys router zie ik .. hoe steekt dat in elkaar ?

Meer info graag.

Tijd voor een nieuwe sig..

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
het hele probleem zoals movinghead zit em in het feit dat zowel je router als dat speedtouch modem NAT doen
Waardoor je dan wel evt als DMZ in je modem je router zou op kunnen geven.
Dan wel de poortmaps zowel in router als in modem aan zou kunnen maken.
Of als hele andere optie eens kunnen kijken naar het laden van een DHCP_spoof, dan sip_spoof config file in het modem.
Over die dhcp spoof, de config file daarvoor is dan wel opgeslagen in je modem, dan wel staat ie op de kpn adsl instal cd die erbij zat, precies weet ik het niet meer want het is al een maand of 8 ofzo geleden dat ik zelf de dhcp spoof config hier geladen heb. En voor mij loste dit ook alle problemen met eventueel niet werkende poort maps op.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

y2kbug schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:39:
het hele probleem zoals movinghead zit em in het feit dat zowel je router als dat speedtouch modem NAT doen
Waardoor je dan wel evt als DMZ in je modem je router zou op kunnen geven.
Dan wel de poortmaps zowel in router als in modem aan zou kunnen maken.
Of als hele andere optie eens kunnen kijken naar het laden van een DHCP_spoof, dan sip_spoof config file in het modem.
Over die dhcp spoof, de config file daarvoor is dan wel opgeslagen in je modem, dan wel staat ie op de kpn adsl instal cd die erbij zat, precies weet ik het niet meer want het is al een maand of 8 ofzo geleden dat ik zelf de dhcp spoof config hier geladen heb. En voor mij loste dit ook alle problemen met eventueel niet werkende poort maps op.
Ook dat heb ik getest, DHCP spoof was voor ons echter geen optie omdat bij ons een PIX dat niet wou accepteren, vreemd want DHCP is DHCP maar via een W2k server werd het wel geaccepteerd, wij werken op dit moment met opzet met 2 DMZ om 3th Leg perimeter te gebruiken.

Feit is wel dat als je gaat supernetten, dat je weinig problemen op de hals haalt, het configureren in het begin is lastig, maar doordat je NAT door de modem laat doen en niet via de router zeg die linksys heb je minder problemen met routes naar binnen routeren.

Wat ook een optie zou zijn is die Linksys router/accesspoint alleen accesspoint te laten doen, en gewoon in hetzelfde subnet ID blijven, en je modem gewoon te laten NATten

[ Voor 10% gewijzigd door Movinghead op 18-01-2005 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:28:
Wat lukt er dan niet precies :?
Je zegt dat je je porten forward, hoe doe je dat dan ? Je hebt een Speedtouch 510 *en* een Linksys router zie ik .. hoe steekt dat in elkaar ?

Meer info graag.
Internet <<>> Modem <<>> router <<>> PC

maar mijn vader wil de router er niet tussenuit halen, want er zit ook nog 1 wireless in.....

Ik heb gewoon op verschillende sites gelezen hoe je die poorten zou moeten openzette in de router, maar als ik dat gedaan heb lukt het nog niet...

er is dus iets niet goed met de verbinding tussen de router en het modem... want ik heb een radio-server draaien.. (het programmatje SHOUTcast)
en dat kan ik via mijn LAN ip wel luisteren, maar via de WAN niet....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 17:29 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
zie mijn eerdere post.
zowel je router als je modem doet in principe Network Adress Translation over alle verkeer, wat betekent dat in beide apperaten iedere poortmap aangemaakt moet worden tenzij je evt de router als DMZ server opgeeft in het modem of via een manier de NAT van het modem omzeilt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het is een faq, maar het antwoord is niet 1.2.3.

ik ben hier bezig ermee:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1