Ik moet voor school een kleine presentatie geven in heb gekozen om de gegevens van het w3c over het internet in een grafiek om te zetten.
Nu moet daar ook een klein verhaaltje rond en wat conclusies en gevolgen trekken. Nu heb ik al het volgende:
----Besturingssysteem
*XP groeit sterk
-door nieuwe pc's die automatisch xp mee krijgen
- veel bedrijven die overschakelen ivm support
*Windows 2000 behoud redelijk deel
- denk ik omdat thuisgebruikers die geen nieuwe pc kopen ook niet zo snel een nieuw os kopen(geld ook voor nt, 98 en 95)
*Linux
-overstappen naar een veiliger systeem
*Mac
-succes van de iPod
----Browsers
*Stijging IE6 en daling IE5
gratis te downloaden en dmv update-site van windows
*Stijging Mozilla
Het grootste deel van deze cijfers komen van firefox dat veel succes boekt omwille van veiligheid en niet windows te zijn.
----Resoluties
* 800 x 600
Veel mensen hebben nog een ouder scherm, weten niet hoe ze het veranderen, of willen gewoon hun scherm zo.
Voor de gevolgen heb ik eigenlijk nog niet zo veel.
- Rekening houden met 800x600
aanpasbare lay-out
geen te lange regels bij hoge resoluties (als je niet met een vaste breedte werkt)
- Niet alle browsers geven alles het zelfde weer
Waar haal ik verder deze informatie?
Ik verwacht helemaal geen hele presentatie. Maar ik denk dat de tweakers wel wat meer oorzaken en gevolgen kennen dan ik in mijn eentje.
Alvast bedankt
Nu moet daar ook een klein verhaaltje rond en wat conclusies en gevolgen trekken. Nu heb ik al het volgende:
----Besturingssysteem
*XP groeit sterk
-door nieuwe pc's die automatisch xp mee krijgen
- veel bedrijven die overschakelen ivm support
*Windows 2000 behoud redelijk deel
- denk ik omdat thuisgebruikers die geen nieuwe pc kopen ook niet zo snel een nieuw os kopen(geld ook voor nt, 98 en 95)
*Linux
-overstappen naar een veiliger systeem
*Mac
-succes van de iPod
----Browsers
*Stijging IE6 en daling IE5
gratis te downloaden en dmv update-site van windows
*Stijging Mozilla
Het grootste deel van deze cijfers komen van firefox dat veel succes boekt omwille van veiligheid en niet windows te zijn.
----Resoluties
* 800 x 600
Veel mensen hebben nog een ouder scherm, weten niet hoe ze het veranderen, of willen gewoon hun scherm zo.
Voor de gevolgen heb ik eigenlijk nog niet zo veel.
- Rekening houden met 800x600
aanpasbare lay-out
geen te lange regels bij hoge resoluties (als je niet met een vaste breedte werkt)
- Niet alle browsers geven alles het zelfde weer
Waar haal ik verder deze informatie?
Ik verwacht helemaal geen hele presentatie. Maar ik denk dat de tweakers wel wat meer oorzaken en gevolgen kennen dan ik in mijn eentje.
Alvast bedankt