Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Carpc] Storing 7" tft scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat er nogal wat beweging is in het scherm, je ziet lichte witte horizontale strepen lopen enzo. Een beetje vergelijkbaar wanneer de verversingsfrequentie van een monitor niet goed is ingesteld. Op donkere achtergronden zie je strepen lopen.

De volgende situaties hebben we getest:
1) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit andere auto aangesloten op carpc in mijn eigen auto, beeld perfect!
2) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit eigen auto aangesloten op willkeurige desktop pc, beeld perfect!
3) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit eigen auto aangesloten op carpc in mijn eigen auto, beeld slecht!

Blijkbaar geeft monitor in combinatie met carpc storing in de auto, dus daarna hebben we de volgende oplossingen getest:
1) Monitorkabel buiten om auto heen, voedingskabel via rechterkant auto, geen verschil
2) Monitorkabel buiten om auto heen, voedingskabel via linkerkant auto, geen verschil
3) Monitorkabel buiten om auto heen, nieuwe voedingskabel buitenom auto heen, geen verschil
4) Condensator er tussen gezet, geen verschil
5) Monitor en pc buiten om de auto rechtstreeks op accu aangesloten, maar geen verschil.

De oplossing die wij getest hebben gaven dus niet het gewenste resultaat.
Daarom ben ik zeer benieuwd of jullie nog oplossingen weten die ik zou kunnen proberen.

Ps: Ik heb dit probleem ook al geplaatst in het algemene topic, maar hier wordt niet op gereageerd, behalve door mensen die willen weten wat een carpc kost. Vandaar dat ik een nieuw topic begonnen ,specifiek over dit probleem.

Verwijderd

Heej connector

Ik denk dat je nu last hebt van en groundloop in je auto met je scherm. Misschien dat een groundloop filter zin heeft. dan verdwijnen die strepen waarschijnlijk.

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Kan dit niet gewoon aan de videokaart in je carpc liggen? heb je daar al een andere voor geprobeerd?

Suc6 ermee iig :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Neej ravenge dat kan niet want hij doet het wel goed op de 12v van een andere auto. Persoonlijk denk ik aan een groundloop idd, wanneer je nog niet alle grounds samen hebt, doe dit dan eens (hotwiren?) Anders misschien niet aarden via je chassis?

offtopic:
* tafkaw vraagt zich af waarom er een groot CarPC topic bestaat wanneer alle vragen los worden gepost.... :z

[ Voor 22% gewijzigd door tafkaw op 19-01-2005 09:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:15:
Neej ravenge dat kan niet want hij doet het wel goed op de 12v van een andere auto. Persoonlijk denk ik aan een groundloop idd, wanneer je nog niet alle grounds samen hebt, doe dit dan eens (hotwiren?) Anders misschien niet aarden via je chassis?

offtopic:
/me vraagt zich af waarom er een groot CarPC topic bestaat wanneer alle vragen los worden gepost.... :z
Storing is inmiddels verholpen, nadat het scherm rechtstreeks verbonden is met de voeding van de carpc.

Om antwoord te geven op je offtopic. In het grote Carpc topic heb ik mijn vraag ook gesteld, maar daar wordt nauwelijks gereageerd op. Verder worden dan alleen maar vragen gesteld door mensen die willen weten wat het nou kost een CarPc en vragen over voedingen. Dit was een specifiek probleem, dat ik op deze manier wilde oplossen.

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08
Wil niet zeuren ofzow, maar in de het grote CarPC topic word wel de juiste oplossing aangedragen. Door mij en door DJSmiley. En dat nog voordat deze topic geopend werd.

Verwijderd

Topicstarter
AEZscf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:27:
Wil niet zeuren ofzow, maar in de het grote CarPC topic word wel de juiste oplossing aangedragen. Door mij en door DJSmiley. En dat nog voordat deze topic geopend werd.
De oplossing die ik heb gevonden heeft namelijk niks te maken met het rechtreeks aansluiten van het scherm en de carpc op de accu of met massa of groundloops or whatever!
Ik heb de oplossing namelijk van een ander forum afgehaald, dus het onzin wat je zegt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 11:26 ]

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08
owja foutje :D verkeerd gelezen, excuus. Maar dat kan wel te maken gehad hebben met een smerige massa van de aansteker aansluiten.
Maar je hebt het dus opgelost, beter!
En nog een goede oplossing ook, lijkt me makkelijker om hem daar op aangesloten te hebben. Wil ik namelijk ook doen. Is het ook zo dat het schermpje automatisch aanspringt als je de pc start?
En ga je nog foto's posten in het andere topic? Ben wel benieuwd naar de installatie van anderen, zodat ik nog ideeën kan opdoen.

Verwijderd

Topicstarter
AEZscf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:34:
owja foutje :D verkeerd gelezen, excuus. Maar dat kan wel te maken gehad hebben met een smerige massa van de aansteker aansluiten.
Maar je hebt het dus opgelost, beter!
En nog een goede oplossing ook, lijkt me makkelijker om hem daar op aangesloten te hebben. Wil ik namelijk ook doen. Is het ook zo dat het schermpje automatisch aanspringt als je de pc start?
En ga je nog foto's posten in het andere topic? Ben wel benieuwd naar de installatie van anderen, zodat ik nog ideeën kan opdoen.
Het is een betere oplossing inderdaad. Want het scherm spring nu automatisch aan en uit als de pc start. Je kunt dan nooit vergeten je scherm uit te zetten.

Ik zit alleen nog met 1 probleem en dat is dat het tft schermpje op alle grafische elementen zoals icoontjes, menu e.d. een soort schaduw zet. Eigenlijk zit hij in een donkere kleur het zelfde element erachter. Dit is alleen als ik mijn HQ VGA verlengkabel gebruik. Wanneer ik rechtstreeks het achterop mijn carpc zet, dan is het beeld kraak helder.
Nu lijkt het dat de HQ vga kabel niet goed is, maar wanneer ik aan deze kabel in plaats van mijn tft een dikke crt monitor gooi, dan is het beeld wel goed.

Ook hier hebben we weer alles getest, dus kabels buitenom de auto zodat niks kan storen, en zelf massa aangesloten op de vga kabel. Ik ben benieuwd iemand dit wel eens heeft meegemaakt.
Pagina: 1