Toon posts:

Asus P5GD1 Modo en 2x WD 80gb Sata @ Raid0

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik nieuwe PC gebouwd. Een Pentium4 3,0 gHz. Asus P5GD1 Mobo, 2x WesternDigital 80GB sata, 1024 MB DDR, XFX Geforce 6600GT 128MB, NEC 3500 dvd-rw, LG dvd-rom etc etc.

Graag zou ik wat ondersteuning willen hebben om beide sata WD schijven in een Raid-0 configuratie in te stellen.

Ik heb duidelijk alle instucties opgevolgd om alles goed te kunnen installeren, maar het geeft nog steeds problemen.

Ik heb beide schijven aangesloten op sata1 en sata 2 controler.
In de BIOS heb ik de IDE configutatie op RAID gezet, en de RAiD Bios staat op enabled. exact zoald vermeld stond in de handleiding van het moederbord.
vervolgens met CTRL-I in de RAID setup Utility de raid instellingen gezet op RAID0.
Vervolgens gestart met de windows installatie vanaf (bootable) cdrom.
Tijdens instalatie op F6 gedrukt om scsi/raid drivers te installeren, en de floppydisk geplaatst met de daarop aanwezige drivers die ik van tevoren al klaar had gemaakt.
Windows geeft een 4-mogelijkheden waaruit ik kan kiezen om te installeren.
De chipset die aanwezig is op dit asus moederbord, is de 82801FR. Dus ik selecteer (in dit geval) optie 1: 82801FR SATA RAID, en druk op ENTER.
Windows geeft aan de benodigde drivers hier te zullen installeren, en zet de installatie verder voort.
Ook nu worden de schijven nog prima herkend, en windows begint met het formatteren van de raid schijven. Hij wordt nu gezien als 1 grote HD (2x 80gb) 160gb.
na de formattering begint windows met het kopieren van de bestanden, en al snel wordt opnieuw weer gevraagd naar de drivers vanaf de diskette. Echter kan windows
ineens niet meer de benodigde bestanden (iastor.sys,iastor.inf en iastor.cat) vanaf de diskette kopieren terwijl deze gewoon in de root van de diskette staan. In de hoop deze misschien
dan nog later te kunnen installeren. sla ik deze bestanden over, en wordt het kopieren weer voort gezet.
Voor de zekerheid had ik een paar extra diskettes aangemaakt voor het geval er eventueel een defect mocht zijn, maar dat was niet het geval.
Bij de eerst volgende reboot krijg ik gelijk een bluescreen met een dergelijke melding dat windows om schade te voorkomen is afgesloten. vervolgens gebeurd er niks meer.
Na diverse pogingen geprobeerd te hebben, ben ik eens op internet op zoek gegaan naar een oplossing. Nou blijkt dit voor zover ik het heb kunnen achterhalen een veel voorkomend probleem te zijn.
Op GOT worden allerlei oplossingen aangedragen zoals nieuwste drivers....unattented windows instalaties met de raid drivers geslipstreamd .etc etc. niks van dat alles helpt. Ik kom er gewoon niet meer uit, en dat unattented gebeuren heb ik me eens in verdiept maar wordt ik ook niet wijzer van.
Je zou denken...tijden de windows-installatie op F6 rammen, floppy erin...driver installeren en klaar....(ik bedoel, hoe makkelijk kan het wezen) maar helaas!! :( :(
Hopelijk kunnen jullie mij een oplossing bieden voor dit probleem.

Verwijderd

ik heb met dit zelfde mobo ook problemen wil er w2k3 opzetten maar hij wil de installaties niet goed starten.

Met het installeren had ik idd. ook 4 mogelijkheden voor de raid driver .. ik heb de bovenste toen maar genomen.. Maar hoe weet je in hemelsnaam welke de goeie driver is?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om oude topics te omhoogkicken en het probleem te crossposten.
Ga aub hier verder: P5GD1: welke SATA drivers laden tijdens F6 Win2K3 setup?

Dit topic is gesloten.