Ik heb al een en ander doorgelezen op de site maar ik moet zeggen dat ik het toch nog behoorlijk moeilijk vind om een goede keus te maken over de juiste TV-kaart ook omdat dit mijn eerste kaartje wordt.
Ik wil er het volgende mee doen:
- Oude videobanden (opgenomen van camera) naar pc halen/bewerken en dan op dvd branden.
- TV opnemen op mijn pc en tegelijkertijd een ander kanaal bekijken ( = timeshifting?), deze opnames eventueel ook op dvd kunnen zetten, timeshifting is leuk maar niet perse noodzakelijk.
- Caps maken uit tv-opnames.
De beeldkwaliteit moet dus wel goed zijn.
Ik zit te denken aan een Hauppage PVR-250 / 350 / 500 al weet ik de verschillen niet precies.
Over de 500 ben ik nog maar weinig tegengekomen...
Mocht je een ander kaartje aanraden die beter past bij mijn wensen dan graag met motivatie.
Mijn budget is ongeveer 150-175 euro.
Ik heb een Intel PIV 3.0 Ghz met 1GB mem en 200GB lege HDD.
Ik hoop dat jullie me goed advies kunnen geven??
Ik wil er het volgende mee doen:
- Oude videobanden (opgenomen van camera) naar pc halen/bewerken en dan op dvd branden.
- TV opnemen op mijn pc en tegelijkertijd een ander kanaal bekijken ( = timeshifting?), deze opnames eventueel ook op dvd kunnen zetten, timeshifting is leuk maar niet perse noodzakelijk.
- Caps maken uit tv-opnames.
De beeldkwaliteit moet dus wel goed zijn.
Ik zit te denken aan een Hauppage PVR-250 / 350 / 500 al weet ik de verschillen niet precies.
Over de 500 ben ik nog maar weinig tegengekomen...
Mocht je een ander kaartje aanraden die beter past bij mijn wensen dan graag met motivatie.
Mijn budget is ongeveer 150-175 euro.
Ik heb een Intel PIV 3.0 Ghz met 1GB mem en 200GB lege HDD.
Ik hoop dat jullie me goed advies kunnen geven??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:08 ]