Toon posts:

Welke TV-kaart voor mijn doeleinden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een en ander doorgelezen op de site maar ik moet zeggen dat ik het toch nog behoorlijk moeilijk vind om een goede keus te maken over de juiste TV-kaart ook omdat dit mijn eerste kaartje wordt. 8)7

Ik wil er het volgende mee doen:

- Oude videobanden (opgenomen van camera) naar pc halen/bewerken en dan op dvd branden.
- TV opnemen op mijn pc en tegelijkertijd een ander kanaal bekijken ( = timeshifting?), deze opnames eventueel ook op dvd kunnen zetten, timeshifting is leuk maar niet perse noodzakelijk.
- Caps maken uit tv-opnames.
De beeldkwaliteit moet dus wel goed zijn.

Ik zit te denken aan een Hauppage PVR-250 / 350 / 500 al weet ik de verschillen niet precies.
Over de 500 ben ik nog maar weinig tegengekomen...
Mocht je een ander kaartje aanraden die beter past bij mijn wensen dan graag met motivatie.
Mijn budget is ongeveer 150-175 euro.

Ik heb een Intel PIV 3.0 Ghz met 1GB mem en 200GB lege HDD.
Ik hoop dat jullie me goed advies kunnen geven?? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:08 ]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
TV opnemen op mijn pc en tegelijkertijd een ander kanaal bekijken
Hiervoor heb je twee tuners nodig. De enige optie is dan direct de Hauppage PVR-500. sim-pel soms keuzes maken :p

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:16
De PVR250, 350 en 500 hebben alle hardware mpg coding on board en leveren een dvd conforme mpg af.
De PVR 250 is alleen TV, PVR350 TV en radio. De PVR500 heeft een dubbele tuner.
Als je de eis om een kanaal te kijken en het andere op te nemen kunt laten vallen en geen radio hoeft heb je aan de PVR250 een goede keus. Ik heb zelf ook een PVR250 en ben er zeer tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Tot zover alvast bedankt voor jullie advies, ik heb bij pricewatch de PVR500 nog even opgezocht en deze kaart staat er als goedkoopste in van alledrie kaarten (wat is hier de reden van....dit is toch de nieuwste kaart van hen op dit moment?). Er zit nl zo'n 60 euro verschil tussen de PVR350 en de PVR500, uiteraard mooi meegenomen maar ik ga me dan toch afvragen wat de reden is O-) .

Zijn er reviews van de PVR500 voor zover bij iemand bekend?

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
De PVR500MCE is speciaal voor Windows Media Center en wordt vaak zonder software geleverd. Het voordeel is dat de 500MCE dual-tuner support heeft, maar veel meer weet ik er ook niet van. Ik ben zelf ook nog op onderzoek...

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan ook zo dat je daar de software van de PVR350 voor kan gebruiken of is dat echt alleen voor de PVR350 bruikbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit toch te denken aan een PVR500 aangezien die zo goed als hetzelfde is als de PVR350 alleen ook nog goedkoper en een dubbele tuner...wat ik me alleen afvraag is of hij het ook gewoon onder windows XP pro doet en dus niet alleen in MCE. Je ziet ze in pricewatch alleen als bulk/oem en dan zit er dus geen software/boekjes bij.....Kun je hem ook met 3rd pary software laten werken en wat is bijv. goede software om voor het opnemen op je pc in MPEG-2 te gebruiken??

Hoop dat iemand wat ervaring met dit kaartje heeft?? B)
Pagina: 1