Toon posts:

phpmyadmin werk niet onder poort 82

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen welke instelling ik over het hoofd heb gezien?

Ik heb apache draaien met poort 82 aan i.p.v. 80, omdat deze geinstalleerd is op een windows 2003 server en die heeft poort 80 al in gebruik.

Wanneer ik via myphpadmin als root m'n mysql database wil benaderen worden de pagina's niet weergegeven.

Kopieer ik e.e.a. naar een andere machine en gebruik ik weer poort 80 dan heb ik dit probleem niet. (maar ook mijn 2003 deel niet)

Ook plaatjes worden niet getoond.

Wie weet er meer?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat je topic wellicht meer kans maakt in SA, want ik zie niet zo snel wat er non-windows aan is :)

Apache draait wel? En luistert ook op poort 82 (dit kun je controleren met netstat, dat zit dacht ik ook bij windows)? Kun je andere (statische) pagina's wel opvragen of lukt dat ook niet?

Wat komt er in de logs van apache te staan als je een pagina probeert op te vragen?

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is apache geen non-windows OS, en windows 2003 ook niet.
> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm, het is volgens mij echt een PHP of mysql probleem en geen windows probleem al draait het hier wel onder.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet denk ik ff in de config.inc.php op zoek gaan naar de base URL die je daar in kunt stellen.. Staat ergens bovenaan.
Normaal gesproken kan ie dat altijd wel autodetecten, maar blijkbaar autodetect ie een andere poort niet..
Base-URL moet je dan ff aanpassen aan http://jouwurlenzo.tld:82/ ofzo :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47

Arno

PF5A

Welke myphpadmin? 2.6.0pl2 heeft problemen met een andere poort als 80 of 443.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Welkom op phpMyAdmin 2.6.0-pl3

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

http://www.phpmyadmin.net/home_page/
Running 2.6.0-pl3 on non-standard HTTP port

If your web server is running on a port different than 80 or 443, and you have not defined $cfg['PmaAbsoluteUri'],
a small fix is needed.
:X

[ Voor 8% gewijzigd door Sosabowski op 18-01-2005 22:53 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen base URL vinden in config.inc.php, maar wel een verwijzing naar de porrt, wanneer ik deze in 82 verander werkt het nog steeds niet

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal top het aanpassen van de common.lib.php werkt,

lorGie, super!!!!! :) :)

Deze topic kan gesloten worden

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lezen is ook een kunst ;) Probeer in het vervolg de website van de maker even te controleren voor je een topiuc opent; dan los je je eigen probleem een stuk sneller op :) Overigens is de reden dat ik dit topic sluit niet omdat je zegt
Deze topic kan gesloten worden
maar omdat dit eenvoudig zelf op te lossen is en de vereiste die wij stellen aan de topics op GoT hebben oa. met eigen inzet te maken; met welke je dit probleem reeds zelf had verholpen ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.