Toon posts:

[Wireless] Nieuwe router nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu voldoet de oude E-tech router niet meer en heb ik een nieuwe nodig. Na een hoop zoeken op zowel google en GOT heb ik nu een model op het oog, de WRT54G van linksys voornamenlijk omdat het geen probleem zou zijn om de kracht op te voeren. Er zijn echter nog wel wat vragen die mij helaas nog niet helemaal duidelijk zijn :

1) Zit er een ingebouwde Modem in om te gebruiken met KPN MXstream? De officiele linksys site zegt er geen word over en in ik zie nergens een ''analoog'' en ''Isdn'' variant staan.

2) Ik las wat over QoS en load balancing, is het de moeite waard om dit te gebruiken of het het geen enkel nut (ik wil het voornamenlijk gebruiken om een lagere ping te krijgen terwijl er toch nog (licht) gesurft en gemailt kan worden)

3) Zijn er mensen die ervaring hebben met het bereik? Het zou perfect zijn als het bereik rond de 30 tot 40 meter lag zodat het geen probleem zou zijn om buiten te internetten)

4) Is er iets bekend over de stabiliteit van deze router? Crasht de router bij hevig P2P gebruik? Of is dit meer afhankelijk van de firmware.

4) Mis ik een router die ik zeker ook moet meenemen in mijn vergelijking? Ik gebruik 2 computers via ethernet,1 wireless en eventueel dat er in de toekomst meerdere apperaten aan worden gehangen. Bereik en mogelijkheden van de firmware (het blijft leuk speelgoed ;)) zijn belangerijk, en niet te vergeten de prijs.

Bij voorbaat heel erg bedankt.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
Ik heb sinds gisteren een US Robotic SureConnect ADSL Wireless Gateway (Model 9106).

Afbeeldingslocatie: http://www.1000ordi.fr/pics/usr/9106.jpg
- Deze wireless router heeft een ingebouwde modem.
- Ondersteund WEP, VPN , WPA, MAC filtering
- 802.11g
- analoge lijn (er is ook een model speciaal voor mensen met ISDN verbinding)
- netwerksnelheid tot 54mbps
- kan internetsnelheid aan tot 12mbps (zit nu op 2.2 dus dat duurt nog wel even ;) )

Het bereik in mn huis is excellent en heb de afgelopen 2 dagen nog geen verbrekende connecties gehad.

Het instellen duurde wel even bij mij, maar dat komt vanwege de beveiligings instellingen die ik wilde uitvoeren en dat was even tricky, maar het werkt en het draait als een tiet. (ochtendje zoet mee geweest).

Ik kan je deze wireless modem/router absoluut aanraden.

wijze woorden

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb zelfde als Zosas en ben er zeer tevreden van .. wel 100 Euro maar daar heb je dan wel wat voor. Jammer dat er geen 8 ports switchje opzit, maar je kan niet alles willen.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:37:
[...]

1) Zit er een ingebouwde Modem in om te gebruiken met KPN MXstream? De officiele linksys site zegt er geen word over en in ik zie nergens een ''analoog'' en ''Isdn'' variant staan.

2) Ik las wat over QoS en load balancing, is het de moeite waard om dit te gebruiken of het het geen enkel nut (ik wil het voornamenlijk gebruiken om een lagere ping te krijgen terwijl er toch nog (licht) gesurft en gemailt kan worden)

3) Zijn er mensen die ervaring hebben met het bereik? Het zou perfect zijn als het bereik rond de 30 tot 40 meter lag zodat het geen probleem zou zijn om buiten te internetten)

4) Is er iets bekend over de stabiliteit van deze router? Crasht de router bij hevig P2P gebruik? Of is dit meer afhankelijk van de firmware.
1) Er zit geen ingebouwd modem in, eentje die erop lijkt is de wag54g die heeft wel een modem maar de heeft geen opensource firmware's

2) Niet de moeite waard op een klein netwerkje maar QoS kan wel volgens mij.

3) Het bereik hangt er een btje vanaf maar normaal gesproken moet dat lukken.

4) Ik heb er twee geinstalleerd en daar nog nooit problemen mee gehad ook niet bij zwaar gebruik.

bij de hardware concurrent is de wrt54g voor weinig te krijgen (€60.45 >:)).
het opschoeven van de zend sterkte heeft niet veel zin meestal omdat je de nic niet kan opschoeven dus betere down en langzame upload de firmware van sveasoft is een toppertje trouwens

het hele beestje draait trouwens op linux

[ Voor 4% gewijzigd door b..RAM op 19-01-2005 15:15 ]

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:07
Ik heb zelf een D-Link Wireless / modem / router 3-in-1..
Op dit ogenblik even geen afbeelding voorhanden..

LINK: http://62.212.92.214/shop...108mbps+super+g+wireless#

Deze werkt als een trein. Makkelijk in te stellen en simpel in gebruik.
Zelf zit ik boven op zolder met mijn 3 PC's en dan nog heb ik een perfect signaal.. Signaal sterkte van 86% op het moment..

Als ik met m'n flaptop buiten ga zitten ( lekker in het zonnetje met een biertje erbij.. uiteraard in de zomer voor de wijsneuzen :9 ) heb ik bijna een volle 100% signaalsterkte !

En deze was niet duur. Heb ik op een beurs kunnen kopen voor maar € 60,00 incl. BTW..
Wellicht issie ergens anders iets duurder, maar zeer zeker waar voor je geld !

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
ik heb nu een sitecom wl-026 router.. ben ik ook zeer tevreden over... hij koste maar 40 Euro... voor wireless en 4 utp aansluitingen... een ingeboude printerserver (lpt), alleen wireless snelheid is maar 11mbit.. maar ik gebruik het netwerk toch niet zo intensief...
voor de rest heb ik er niet echt problemen mee gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=316&size=small

Hier een beschrijving van de site afgehaald:
Deze Wireless Network Broadband Router vormt het middelpunt van ieder 2.4 GHz draadloos netwerk: één of meerdere Wireless Network Adapters (PC Card, PCI of USB) kunnen via de Broadband Router met elkaar communiceren. Daarnaast is communicatie tussen de Broadband Router en andere draadloze Access Points onderling mogelijk (roaming) en kan een verbinding worden gemaakt met een bestaand bekabeld netwerk. Hiermee beleef je de optimale vrijheid van draadloos netwerken! Dankzij de routerfunctie hebben alle aangesloten PC’s (bedraad en/of draadloos) op volledige snelheid toegang tot internet via één internet abonnement. De 4 ingebouwde Switchpoorten kunnen worden gebruikt voor het aansluiten van extra PC’s of netwerkapparatuur. De 802.11b wireless LAN standaard heeft een overdrachtsnelheid tot 11 Mbps. De Broadband Router is tevens voorzien van een printer server die je in staat stelt om een parallelle printer aan te sluiten en deze vervolgens via alle aangesloten computers te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
b..RAM schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:10:
[...]

1) Er zit geen ingebouwd modem in, eentje die erop lijkt is de wag54g die heeft wel een modem maar de heeft geen opensource firmware's
Ai dat is dan een klein probleempje aangezien er alleen een USB modem staat hier maar aangezien ik alleen maar goede ervaringen hoor ga ik waarschijnlijk toch maar voor de WAG54G of de US Robotic SureConnect ADSL Wireless Gateway. In iedergeval heel erg bedankt voor jullie tips allemaal ik heb nog even de sitecom wl-026 overwogen maar aangezien daar geen USB print server op zit heb ik daar vrij weinig aan (dat zou de meerwaarde van dat model zijn).

Die D-link ga ik ook zeker overwegen als het singaal zo goed is!
Pagina: 1