Toon posts:

Maken van een presentatie CD

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een presentatie CD te maken. Deze moet beginnen met een standaard foto waarin ik gebruik maak van maps, die weer door linken naar andere pagina's waarin 1 foto is opgenomen. Ik wil dit graag in fullscreen presenteren zodat je alle overtollig knoppen en werkbalken van je browser niet ziet. Ik heb het scriptje gevonden omdit te doen maar nu heb ik dus een navigatie probleem. Daar ik op welke pagina maar een foto toon die schermvullend is op een rand na die er omheen zit, kan ik dus losse navigatie buttons in de pagina kwijt. Wie weet een oplossing(script) zodat ik toch navigatieknoppen krijg en geen overtollig buttons. Ik gebruik nu html en javascript.
Of weet iemand een programma waarmee je dus een digitale brochure kunt maken.

Alvast bedankt voor de moeite.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Je kunt toch gewoon je pagina's navigeren door er links op te plaatsen naar andere pagina's? En een back-button is ook zo na te maken met JS. Is dat wat je zoekt? Eventueel zet je die knoppen in een absolute layer en positioneer je ze op een vaste plek op het scherm.

Trouwens, in het geval van een presentatie cd moet er in de autorun.inf altijd naar een .exe bestand verwezen worden. Er zijn executables van een paar kb die automatisch het programma openen die gekoppeld staat aan de .html extensie. Dan werkt de autorun tenminste op alle pc's en met alle browsers.

http://www.nobellaan.nl/got/opener.exe
En in je autorun.inf
open=opener.exe bla.html
open=opener.exe bla.ppt
Aan de hand van de extensie wordt dan het juiste programma geopend.

[ Voor 54% gewijzigd door André op 18-01-2005 20:45 ]

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 16:29
is het heel gek om te verwijzen naar PowerPoint?

Ik heb een presentatie met opgenomen tekst en een autorun gemaakt,
ook is dat met tijden en eventueel muisklikken verder te navigeren

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:35:
Je kunt toch gewoon je pagina's navigeren door er links op te plaatsen naar andere pagina's? En een back-button is ook zo na te maken met JS. Is dat wat je zoekt? Eventueel zet je die knoppen in een absolute layer en positioneer je ze op een vaste plek op het scherm.

.
Juist dat is wat ik zoek. Alleen begrijp ik niet wat je bedoeld met een back button in JS en bij sommige moet ik ook een forward button plaatsen.

Hoe absolute layers enzo. werken zou ik niet weten omdat ik daar nog nooit mee heb gewerkt. Bedankt voor de de opener.exe, ik had al zoiets maar je kunt er nooit genoeg hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:25:
[...]

Juist dat is wat ik zoek. Alleen begrijp ik niet wat je bedoeld met een back button in JS en bij sommige moet ik ook een forward button plaatsen.

Hoe absolute layers enzo. werken zou ik niet weten omdat ik daar nog nooit mee heb gewerkt. Bedankt voor de de opener.exe, ik had al zoiets maar je kunt er nooit genoeg hebben :)
Kan ik met die aboslute layers dan een plaatje over een ander plaatje plaatsen??

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:33:
[...]
Kan ik met die aboslute layers dan een plaatje over een ander plaatje plaatsen??
Probeer het eens zou ik zeggen ;) . Ja.

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 18-01-2005 22:09 ]

DM!

• André

André

Analytics dude

Dit is een absolute layer:

code:
1
2
3
4
5
6
<div style="position:absolute; top: 30px; right: 30px; width: 100px; height: 50px;">
  <a href="pagina1.html">Pagina 1</a><br>
  <a href="pagina2.html">Pagina 2</a><br>
  <a href="pagina3.html">Pagina 3</a><br>
  <a href="#" onclick="history.go(-1)">Pagina terug</a><br>
</div>

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je naar powerpoint verwijst moet je wel zeker weten dat iemand ook powerpoint heeft. Powerpoint is ook nogal "buggy" als het gaat om meerdere versies. Dingen in PowerPoint XP werken weer anders dan PowerPoint 2000. Als je weet dat iedereen het wel heeft is het wel de snelste en meest vieze oplossing die er is ja :)

Een HTML/JS oplossing met een autostartje is goed, maar je kan natuurlijk ook kijken naar programma's zoals authorware (p://www.macromedia.com/software/authorware/) het kan overkill zijn (is het ook wel in dit geval), maar het is echt simpel te gebruiken als je alleen basis dingen wilt.

Wat ik zelf zou doen is een flash filmpje maken van zeg 800x600 pixels daarin alles stoppen en daarvan een EXE roerbakken. Als je nooit met flash gewerkt hebt kun je altijd een fotoslideshow template gebruiken, daarmee hoef je alleen maar een X hoeveelheid foto's in te laden en ik geloof dat flash de rest zelf wel doet. Met wat FS commands kun je de exe meteen fullscreen laten springen.

Werkt zelfs op computers zonder browser ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Yellow|A op 19-01-2005 15:14 ]

|{ brrr }] |

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

Rhapsody

In Metal We Trust

Yellow|A schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:13:
Als je naar powerpoint verwijst moet je wel zeker weten dat iemand ook powerpoint heeft. Powerpoint is ook nogal "buggy" als het gaat om meerdere versies. Dingen in PowerPoint XP werken weer anders dan PowerPoint 2000. Als je weet dat iedereen het wel heeft is het wel de snelste en meest vieze oplossing die er is ja :)

Een HTML/JS oplossing met een autostartje is goed, maar je kan natuurlijk ook kijken naar programma's zoals authorware (p://www.macromedia.com/software/authorware/) het kan overkill zijn (is het ook wel in dit geval), maar het is echt simpel te gebruiken als je alleen basis dingen wilt.

Wat ik zelf zou doen is een flash filmpje maken van zeg 800x600 pixels daarin alles stoppen en daarvan een EXE roerbakken. Als je nooit met flash gewerkt hebt kun je altijd een fotoslideshow template gebruiken, daarmee hoef je alleen maar een X hoeveelheid foto's in te laden en ik geloof dat flash de rest zelf wel doet. Met wat FS commands kun je de exe meteen fullscreen laten springen.

Werkt zelfs op computers zonder browser ;)
Je kunt met Powerpoint 2003 een presentation cd maken die de powerpointviewer mee kopieert, zodat ie ook op pc's werkt die geen powerpoint geinstalleeerd hebben

🇪🇺 pro Europa!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Powerpoint is wel de gemakkelijkste oplossing denk ik, kun je in de nieuwere versies ook opslaan als exe http://www.indezine.com/p...point/pp2003/ppt2exe.html

anders kun je ook een pdf opmaken op 4:3, en dan op fullscreen bekijken, werkt ook prima (heeft ondergeschrevene weleens ranzig gebruikt onder tijdsdruk)

Verwijderd

André schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:30:
Dit is een absolute layer:

code:
1
2
3
4
5
6
<div style="position:absolute; top: 30px; right: 30px; width: 100px; height: 50px;">
  <a href="pagina1.html">Pagina 1</a><br>
  <a href="pagina2.html">Pagina 2</a><br>
  <a href="pagina3.html">Pagina 3</a><br>
  <a href="#" onclick="history.go(-1)">Pagina terug</a><br>
</div>
andre, andre toch
code:
1
2
3
4
5
6
<ul style="position:absolute; top: 30px; right: 30px; width: 100px; height: 50px;">
  <li><a href="pagina1.html">Pagina 1</a></li>
  <li><a href="pagina2.html">Pagina 2</a></li>
  <li><a href="pagina3.html">Pagina 3</a></li>
  <li><a href="#" onclick="history.go(-1)">Pagina terug</a></li>
</ul>

• André

André

Analytics dude

Dat is toch geen absolute layer O-) dat is een absoluut gepositioneerde lijst ;)
Maar wel een beter oplossing idd.

Verwijderd

wat is een "layer" dan? <div>? een "layer" lijkt me alles wat uit de document flow is gehaald (gefloat of absoluut gepositioneerd) en dus ahw boven de rest van je document ligt.

Sowieso een vage term, ik gebruik 'm ook liever gewoon niet.
Pagina: 1