Toon posts:

Windows XP kan geen bestanden van CD's meer lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste maand problemen dat ik vaak geen bestanden van cd's kan lezen. (zowel origineel als CD/DVD R/RW. Ik heb 2 spelers in de computer.

DVD ROM
DVD+RW

De rest van de computer bestaat uit een 2.8 GHZ AMD Athlon XP, met 512MB RAM, Gforce FX, met Windows XP Home.

Eerst had ik soms dit probleem met beiden spelers. Nu eigenlijk alleen nog maar met de DVD-RW. Ik heb Windows (als test) Eens met beiden geinstsalleerd. Dit werkt perfect. Maar als ik dan het SP2 installeer dan gaat het fout bij het uitpakken van de bestanden. Ook Winrar gaat fout bij het uitpakken bij de bestanden. Ik krijg dan een CRC error.

Ik heb alle laatste drivers geintsalleerd, incl bios update. Wat kan dit zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel minder cryptisch gemaakt.

Ontopic: wat als je SP2 eraf flikkert? Zie je niks bijzonders in de Event Viewer? Microsoft KB al geraadpleegd? Windows XP doet wel vaker gek met de opticals, zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :)

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

- wat voor drives heb je
- probeer eens een andere flatcable, aangezien je CRC-errors krijgt.

Drives van o.a. LG zijn erg gevoelig voor 'brakke' of lange flatcables. bij voorkeur zou ik ata-66 cables naar je drives gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem al opgelost heb. Ik heb een nieuwe firmware op mijn brander gezet, en nu werkt alles weer. CD's die ik eerder gebrand had deden het niet meer, maar ik heb ze nu opnieuw gebrandt, en geen fouten meer.

Maar hoe komt het dat als hij maanden lang goed werkt, ineens ermee kapt. En dat je met een firmware het weer kan herstellen? Weet iemand dat?