Toon posts:

schokken ut2004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel irritant probleem met het spel ut 2004.
als ik beweeg blijft ie vaak hangen en loopt het poppetje door als ik speel op het internet heb ik er helemaal geen last van.
mijn settings staan allemaal op normal en op 1024*768 en dan schok die best veel speel ik hoger nog erger speel ik alles op lowdan heb ik er in het begin last van dan niet meer.
mijn videokaart is niet overgeclockt en werkt met farcry heel goed ook met doom3 op medium en resolutie 1024*768 en met farcry kan bijna alles op high en op 1280*960.

mijn specs zijn
amd athlon xp2800+
512 mb ddr400 dual channel
asus a7n8x-e deluxe
asus ati 9600xt @ default
350 watt voeding aopen

cpu:
stressed : 45 graden
idle : 40 graden

videokaart:
stressed gpu : 38 graden
stressed ram : 40 graden
idle gpu : 32 graden
idle ram : 35 graden

hier even een plaatje want ut2004 laat niet alles zien en ut2003 wel
Afbeeldingslocatie: http://wesley.shacknet.nu/upload/images/15820.JPG

weten jullie misschien een oplossing?

Verwijderd

weinig van 't plaatje te zien, maar probeer 'ns alle settings op z'n laagst te gooien en zoveel mogelijk draaiende programma's (taakbeheer!) uit te schakelen.

edit: heb je 'm trouwens misschien op software-rendered staan ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:43 ]

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Welke drivers draai je?

-

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem op direct 3d staan
ik heb geprobeerd wat je zei dus alles op het laagst dan schok die niet maar mijn vaders videokaart ati 8500 presteerd nog wel beter

edit:
drivers catelyst 4.12

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:56 ]

Verwijderd

UT 2004 (zoals alle andere in die serie) is meer CPU afhankelijk dan 3d-kaart.

Je zou het volgende kunnen proberen (mits je in ut 2004 geen mods heb ge-installed zoals b.v. Rocketeer die het een en andere kan verzieken voor je)

Haal je UT2004.ini en User.ini uit je UT2004\System dir
Dat wil dus zeggen knip die 2 bestanden eruit en plak ze ergens anders, want hier staan AL je ut 2004 settings in (UT 2004 = screen set up enzo... en User = controls)
Als deze 2 eruit zijn, moet UT 2004 zelf een nieuwe default aanmaken van UT2004.ini en User.ini
deze maakt hij uit Default.ini en Defuser.ini.

Mocht dit niet helpen ( en dus met 2 "default ini's") je UT 2004 nog steeds raar doen, zou ik iig adviseren Direct X te herinstalleren dan 3d kaart drivers, en hierna UT 2004 zelf

Dit heeft bij mij persoonlijk in de gehele UT serie reeks geholpen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 09:43 ]

Verwijderd

Probeer eventueel ook de Omega Drivers voor Radeon even (http://www.omegadrivers.net/), die werken voor mij altijd aanzienlijk beter als de standaard drivers in UT (9600 Pro).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat voor videokaart heb je? Als je het al hebt over de 8500 van jouw vader en dat die betere prestaties heeft... Een 8500 is ook niet echt super krachtig. Zeker niet voor de modernere games.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

UT2004 Heeft bij een aantal mensen best wel flink last van "mouse lag". Bij mij was het de oplossing om de laatste patch te gebruiken en te doen wat in dit topic staat: [rml][ UT2004] muis hangt telkes paar ms vast[/rml]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:55:
Wat voor videokaart heb je? Als je het al hebt over de 8500 van jouw vader en dat die betere prestaties heeft... Een 8500 is ook niet echt super krachtig. Zeker niet voor de modernere games.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:40:
[knip]

mijn specs zijn
amd athlon xp2800+
512 mb ddr400 dual channel
asus a7n8x-e deluxe
asus ati 9600xt @ default
350 watt voeding aopen

cpu:
stressed : 45 graden
idle : 40 graden

videokaart:
stressed gpu : 38 graden
stressed ram : 40 graden
idle gpu : 32 graden
idle ram : 35 graden

[knip]
:X

Vaag, Op m'n fx5200 met 2400+ helemaal geen problemen...
Misschieen een vage mod erop? die 't een en ander mooier (zwaarder) maakt?
Ook vaag dat je 't op internet niet hebt.
Ik zou 's kijken naar mod's/mutators die je gebruikt. Misschien eentje die erg buggie is...
Of gebruik je dezelfde mod zowel online als offline?

Kortom.
Bij welke Spelmodus is 't?
Zelfde spelmodus online geen problemen?
Wat voor mutators heb je draaien die je misschien niet online gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 19-01-2005 10:13 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:07
sorry ik snap helemaal niets van je post, topicstarter...
als ik beweeg blijft ie vaak hangen en loopt het poppetje door als ik speel op het internet heb ik er helemaal geen last van
wie blijft hangen? Je pc? Je muis? Je 'poppetje'? En heb je er nou op internet wel of geen last van? zo niet dan ga je toch lekker online spelen en niet offline tegen bots? Ik raad je aan wat meer leestekens te gebruiken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Volgens mij loopt zn poppetje gewoon door... maar kan hij de muis niet meer bewegen.. na een aantal "ms" wordt zn muis weer "vrijgelaten" en kan weer bewegen... Zo kwam het iig bij mij over...

Als dit idd zn probleem is, doe dan wat er in dat topic staat wat ik je gaf :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gewoon overheen gelezen. Dat kan gebeuren toch? Die arrogante :X kun je dus gewoon houden. |:(

@ TS, heb je de GPU drivers en de game al eens opnieuw geinstalleerd?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:23:
[...]

Gewoon overheen gelezen. Dat kan gebeuren toch? Die arrogante :X kun je dus gewoon houden. |:(

@ TS, heb je de GPU drivers en de game al eens opnieuw geinstalleerd?
woah, rustig aan hoor, zo was 't niet bedoeld...
Jah, dat kan gebeuren... Het was niet lullig bedoeld of zo...
Friends?

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 19-01-2005 10:34 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

denk toch vooral dat je het bij het os zelf moet zoeken misschien een x
n fresh install (achtergrond programmas uitschakelen virus spyware etc etc) ut 2k4 zal goed moeten lopen op dit systeem zonder schokken... nou ja als je veel onslaught speelt zal ik toch
wat meer geheugen er in gooien..

je hebt ook nog een optie die standaard aan is pre load all player skins (settings => game) die kan je beter ook uitzetten.. aangezien dit heel veel geheugen kost.. en de maps laden ook 2 x zo snel als je het uitzet

Verwijderd

ik heb dat ook gehad, dat was met een GF2MX400, met nieuwe drivers bleef hij de hele tijd hangen. het lag aan de drivers, probeer eens oudere drivers

*edit* als je genoeg geheugen hebt zoals mij (768mb ram) dan hoeft ie maaar 1 keer de models te laden. hij gooit het er dan niet uit omdat hij dat niet nodig vind, hij heeft genoeg over.misschien een fresh install van UT2004? (wel de UT2004 map weggooien na uininstall)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het spel opnieuw geinstalleerd en mijn vga drivers ook en ik hield het probleem nou dankzij dominator's link ging ik ff kijken en speech recognition stond aan dit heb ik nu uitgezet en hij werkt super hoe het komt dat ie aangevinkt stond weet ik niet.
ik draai het spel nu op 1280*960 32 bits en bijna alles high zonder stotteren

bedank voor jullie snelle reacties ;)

• BiG-GuY
  • Laatst online: 11:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik kan op mijn pc2 met alles op max in UT2004 en 1280x960x32 met nieuwste patch, en ATI catalyst 5.1 vloeiend spelen :D, 40+ fps :) (minimaal 40, max 100 ofzo)

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1