Versatel zit momenteel helemaal vol met problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:22
Hallo,

ik ben de afgelopen 5 maanden al aan het vechten met Versatel om me verbindings snelheid weer op pijl te krijgen bij Versatel voorheen Zon.

Ik heb een Family pakket bij ze waarmee ik 1024/320 kbps zou moeten hebben.
Nu heb ik al 5 maanden lang me down en upstream niet meer gehaald en kom vaak slechts tot de helft. De ping tijden zijn ook slecht en met namen in de avonduren en in het weekend.
Nu ben ik samen met een hoop andere mensen zwaar over de zeik aan het raken door de slechte manier van klachten aannemen en oplossen bij Zon.
De helpdesk is echt te duur E 0,70 per minuut (er is ook een E 1,15 per gesprek nummer ,maar dat geven ze niet aan nieuwe klanten)
Als je de helpdesk belt geven ze toe dat ze problemen hebben in mijn regio en die van anderen maar online staat doodleuk dat er geen problemen zijn op hun site.
Als je een e-mail stuurt krijg je doodleuk antwoord dat je een week kan wachten op reactie en dan krijg je alsnog een standaardbrief waarin staat dat ik moet checken op virussen en spyware etc.

Een medewerker heeft toegegeven dat ze capaciteits problemen hebben in mijn regio en andere en dat ze er mee bezig zijn. 5 maanden lang en geen stap verder klinkt erg amateur en ik vermoed dat ze er niks aan doen. versatel is gisteravond aangesproken over de problemen in het programma Radar maar de directeur van Versatel onkent het compleet.

Doordeweeks is het om te huilen vaak en kom ik niet hoger als het volgende:
down: 21,4 kbps
up: 12,7 kbps
conn p/m: 241
ping: 172

in het weekend is het nog erger:
down: 8,4 kbps
up: 10,3 kbps
conn p/m: 102
ping: 234

Ze bieden steeds oplossingen om me snelheid weer op het normale niveau te krijgen en beloven elke maand wel weer wat. Maar ze doen gewoon helemaal niks en ik begin het goed zat te worden.
Op het forum van Zon zie je al hele lange draadjes lopen over dit probleem, het gevolg is dat al veel mensen zijn opgestapt naar een andere provider.

Maar nu komt het leuke, ik wil graag geld gaan terugzien voor deze wanprestatie maar ze willen pas gaan vergoeden als mijn probleem opgelost is. Ik betaal 34 euro per maand en dat komt uit op 170 euro. Ik vind dit schandalig hoog en wil graag dat ze me gaan terugbetalen maar dit weigeren ze.
Als ik pzeg krijg ik zowieso niks terug vrees ik dus ik sta een beetje vast naar mijn idee.

Weet iemand wat ik kan doen om ze te dwingen om me te betalen en om me snelheid weer in orde te krijgen want ik ben echt leeg kwa opties onderhand.

En ik weet zeker dat het niet aan mij ligt heb het al tal van keren nagelopen maar alles werkt hier goed. Mijn overbuurman heeft precies hetzelfde dus het zit niet bij ons.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

In het kort de procedure voor wanprestatie.

1: melden (heb je al gedaan)
2: in gebreke stellen, en redelijke termijn voor oplossen geven
3: na verstrijken van die termijn kun je overeenkomst eenzijdig ontbinden.
4: over een schadevergoeding valt vaak wel te praten, maar als ze dat niet doen, zul je naar de rechter moeten om die vergoeding te krijgen, en naar een incassobureau om 'm te innen. Daar geldt een drempelbedrag van 500 euro voor.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• sjekneck
Burne schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:58:
In het kort de procedure voor wanprestatie.

1: melden (heb je al gedaan)
2: in gebreke stellen, en redelijke termijn voor oplossen geven
3: na verstrijken van die termijn kun je overeenkomst eenzijdig ontbinden.
4: over een schadevergoeding valt vaak wel te praten, maar als ze dat niet doen, zul je naar de rechter moeten om die vergoeding te krijgen, en naar een incassobureau om 'm te innen. Daar geldt een drempelbedrag van 500 euro voor.
Punt 3 vreesde ik al, punt 2 heb ik al aangegeven een tijdje terug.
Ik vind het zo slecht dat ze geen actie ondernemen, dat is echt het toppunt van klanten naaierij wat ze momenteel doen. + dat ze bij alles wat er mis gaat direct schuilen achter de algemene voorwaarden.
Ik raad alles en iedereen af om Versatel als providier te kiezen, ze zijn echt laks, hebben geen enkele kennis op het gebied en ze lopen bij upgrades constant achter de feiten aan. Toen ik een upgrade kreeg moest ik dit na 2 maanden zelf aangeven dat ik geen verhoging had gekregen, toen pas was mijn verhoging doorgevoerd. (dit was het geval bij veel gebruikers dus er was geen sprake van toeval)
Heb contact opgenomen met de consumentenbond en programma's zoals kassa etc want dit is echt te gek voor woorden.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:14

netblade

Sunrise

ah nog zo 1 :)
DIt soort topics worden op t versatel forum altijd gewoon gesloten omdat het al bekend is :(
Maargoed ik ga lekker weg bij zonnet, en fijn naar kpn/xs4all, IK wil nooit maar dan ook nooit meer een 3th party product kwa adsl.
imo allemaal troep!

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

sjek schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:07:
[...]

Punt 3 vreesde ik al, punt 2 heb ik al aangegeven een tijdje terug.
Ik vind het zo slecht dat ze geen actie ondernemen, dat is echt het toppunt van klanten naaierij wat ze momenteel doen. + dat ze bij alles wat er mis gaat direct schuilen achter de algemene voorwaarden.
Ik raad alles en iedereen af om Versatel als providier te kiezen, ze zijn echt laks, hebben geen enkele kennis op het gebied en ze lopen bij upgrades constant achter de feiten aan. Toen ik een upgrade kreeg moest ik dit na 2 maanden zelf aangeven dat ik geen verhoging had gekregen, toen pas was mijn verhoging doorgevoerd. (dit was het geval bij veel gebruikers dus er was geen sprake van toeval)
Heb contact opgenomen met de consumentenbond en programma's zoals kassa etc want dit is echt te gek voor woorden.
ze zijn wel lekker reclame aan het maken..
Ik vraag me af hoe ze de toestroom (door reclame) gaan opvangen.
Hee.. welke regio woon je btw?

Verwijderd

Ik heb hier ook Verstatel, maar dan via het KPN netwerk. Nog geen enkel probleem mee gehad. Hooguit 3x per jaar een paar uurtjes down, en gewoon 100kb/s+ met 1120kbit verbinding.
Blijkbaar is het netwerk van Versatel zelf gewoon vreselijk slecht. En hoe zit het dan met andere netwerken dan kpn en versatel; BBnet en Tiscali...... kom je daar de zelfde problemen tegen?
Misschien is het een idee voor je om over te stappen naar de kpn, binnen Versatel ( als je dat nog wilt tenminste ) dan ben je namelijk niet voor een aantal weken oid je internet verbinding kwijt.

Wel een slechte zaak dat versatel zo slecht met hun klanten omgaat, gelukkig nog geen gebruik van de helpdesk hoeven maken.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
Het is inderdaad zeer slecht bij Zon/Versatel (iig het Versatel netwerk, de KPN werkt zover ik hoor wel goed). Ik ben er ook binnenkort weg, gewoon omdat ik het bedrijf geen geld meer gun.
Heb zelf 3 maanden met een slechte verbinding gezeten a 44 e/mnd. Heb toen nog een net mailtje gestuurd naar de rekening afdeling of ik resitutie kreeg omdat ik zo'n slechte verbinding had, maar nee.. Ze wezen naar de AV, en daarmee uit. Gelukkig heb ik geen problemen meer met de verbinding, maar ben het bedrijf gewoon zat.

http://specs.tweak.to/5253

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik zou graag horen om welke postcode gebieden het gaat waar er nu problemen mee zijn. ben namelijk zelf net klant van versatel en officieel gaat het abonnement 1-02-05 in. maar zal mn verbinding goed in de gaten gaan houden en anders regelen we een andere provider..

woon zelf in het postcode gebied: 8251 (VC)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
arjoderoon schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:00:
ik zou graag horen om welke postcode gebieden het gaat waar er nu problemen mee zijn. ben namelijk zelf net klant van versatel en officieel gaat het abonnement 1-02-05 in. maar zal mn verbinding goed in de gaten gaan houden en anders regelen we een andere provider..

Anders regelen we een andere provider :? . Versatel wijst naar de AV, en daarmee is't uit..

Ik heb sinds vandaag geen adsl meer, zou migratie naar TweakDSL krijgen (vanuit Versatel, abonnement Breedband plus) maar die lui hebben dus een sloop van de lijn in werking gesteld.. Gevolg: geen adsl, en 3-4 weken geen internet.. Mijn nieuwe mom: "Heb je versatel, kom je er niet meer van af.."

http://specs.tweak.to/5253

• sjekneck
arjoderoon schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:00:

Ik zit op 3461 (CR)
Het is een probleem is onder andere dat de hoeveelheid data die over een knooppunt heengaat veels te groot is op dit moment. Het rare is dat ze uitbreidingen gedaan hebben op een aantal punten waaronder die van mij. Bij sommige was het probleem toen weg, bij mij lijkt het 2% te zijn verbeterd.
Nu heeft iemand van Versatel pas nog de capaciteit op mij wijkcentrale verdubbeld wat als gevolg had dat ik nu op halve snelheid zit van wat ik daarvoor had.
Ik ben geen prof op het gebied van adsl infrastructuur maar begreep van een andere gebruiker dat de zogehete backbone het niet aan kon wat dit veroorzaakte.
Kan iemand mij mischien duidelijk maken:
1. waarom ze het niet uitbouwen zodat het wel in orde is.
2.waarom ze er gewoon niks aan doen.

Ik weet ook dat het veel kost om dit te doen maar het ziet er naar uit dat er nog veel meer klanten gaan komen dus word het probleem niet alleen maar groter over een tijdje?
Ik weet wel dat Versatel straks voetbal via adsl gaat broadcasten, dus wachten ze soms tot augustus eerdat ze gaan uitbouwen om zo kosten te besparen?
Ik snap gewoon niet wat ze aan het doen zijn. Ik weet zowieso dat er al zeker 100 mensen zijn opgestapt (al zal dit waarschijnlijk nog een stuk hoger liggen gezien de hoeveelheid plaasten die de dupe zijn) dus lijkt me dit niet goed voor de inkomsten.

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
netblade schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:24:
DIt soort topics worden op t versatel forum altijd gewoon gesloten omdat het al bekend is :(
Maargoed ik ga lekker weg bij zonnet, en fijn naar kpn/xs4all, IK wil nooit maar dan ook nooit meer een 3th party product kwa adsl.
imo allemaal troep!
Versta jij onder een 3th party ook BBned? :? want dat is toch de meest stabiele i-net verbinding welke er is? :?
Dus waarom per'se KPN? of doelde je met je post meer op XS4All? dan als op adsl netwerk? in dat geval mijn excuses :P ;)

• netblade

netblade

Sunrise

D3NN1S schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:51:
[...]

Versta jij onder een 3th party ook BBned? :? want dat is toch de meest stabiele i-net verbinding welke er is? :?
Dus waarom per'se KPN? of doelde je met je post meer op XS4All? dan als op adsl netwerk? in dat geval mijn excuses :P ;)
BBned is hier in de regio nou niet echt stabiel, en als ik al die 'mededelingen' zie vertrouw ik het voor geen reet.
Dat versatel is trouwens gestoord. NU heb ik weer een 2mbit verbinding.
Ze hopen zeker dat ik blijf. Nou gisteren haalde ik van de 210kb/s maar 120kb/s dus dacht het niet!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De Versatel adsl-kwaliteit zal wel per regio sterk verschillen, ik heb al jaren geen enkel probleem in eerst R'dam en nu Gouda, altijd maximale snelheid gehaald.
Wat de max. snelheid betreft maken ze soms flinke fouten, na een upgrade had ik 2Mbit terwijl ik betaal voor 1280/320, in Gouda was het ineens weer 768/256, wat na een mailtje gelukkig vlot werd rechtgezet, echter zonder te bevestigen dat het was opgelost.
De verhuizing verliep trouwens goed, ik hield 2 telefoonlijnen aan (2 adressen), waardoor ik geen dag zonder adsl heb gezeten :Y)
De communicatie van de helpdesk is erg onvriendelijk, alsof ze je niet persoonlijk schrijven :/
Het lijkt wel of een callcenter alles afhandelt waar ze geen enkel inzicht hebben in de materie.
Hopelijk gaat met die tv-shit straks nog goed, want dat gaat veel bandbreedte in beslag nemen :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Dimmu schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:05:
. Heb toen nog een net mailtje gestuurd naar de rekening afdeling of ik resitutie kreeg omdat ik zo'n slechte verbinding had, maar nee.. Ze wezen naar de AV, en daarmee uit.
Een AV gaat niet boven de wet. En voor zover ik weet zijn er wettelijke bepalingen mbt resitutie.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

netblade schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:24:
Ik wil nooit maar dan ook nooit meer een 3th party product kwa adsl.
imo allemaal troep!
imo is dit de meest idiote uitspraak die er is. Ik ben uitermate tevreden met mijn BabyXL (nu Tiscali geloof ik). Een enkele keer problemen gehad. Maar over het algemeen top.
Dus niet alles over een kam scheren aub.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 17:02
Ik heb ook een maandje of 3 die problemen gehad. Bij mij is het echter sinds een week of 2 wel opgelost (rotterdam-terbregge). En als coulance storten ze 1 maand terug! En dat terwijl ik tijdens de storing een mail had gestuurd met verzoek tot vergoeding. Toen werd me verteld dat ik niet hoefde te betalen tijdens de periode dat mijn adsl verbinding niet goed functioneert, en dat ze het pas konden terugstorten als de storing voorbij was.
Storing voorbij (bij mij dan) en ik stuur weer een mail, met het vorige mailtje erbij, krijg ik maar 1 maand terug....behoorlijk lompe actie. Mijn abonnement loopt in mei af, en ik zal dan ook gelijk afstappen van versatel family. Ik ga dan waarschijnlijk naar versatel lite (vanwege de goede nieuwsgroepen bij versatel) die met de aankomende verhoging toch weer een stukkie interessanter word. Tenzij versatel nu drastische maatregelen gaat nemen om haar eigen netwerk te verbeteren, en dan ook gelijk iedereen verhogen, ben ik weg. En het ergste is dat dat wel ff kan duren omdat de huidige dslam's van versatel maar 2Mbit aankunnen, en ik zit nu op 1Mb, en de versatel plus gebruikers zitten op het max 2Mb. Dus versatel zal flink moeten investeren in het netwerk, zeker als ze in de zomer live voetval willen aanbieden via adsl.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
Ik ben ook klant bij Versatel en had tot voor kort een Family abo. De snelheid was altijd prima (snelheden tot 110 kb/s), en ook weinig down-time.
Omdat ik toch graag een hogere snelheid wilde heb ik een upgrade naar een plus abonnement aangevraagd, dit is enkele keren mislukt, maar vandaag is het toch eindelijk zo ver.
Mijn Draytek router geeft aan dat ik een 2048/512 verbinding heb, maar er kan geen verbinding gemaakt worden. Bij "ADSL Status" steeds "Activation", dan "ChannelAnalysis" en dan "Showtime" (dan wordt de tekst ook groen) te staan. Op dat moment komt er "Starting PPP" te staan, maar dit blijft er staan tot bij "ADSL Status" weer de tekst weggaat en dus de verbinding wegvalt, waarna er "Shutdown PPP" komt te staan. En zo gaat dit de hele tijd door, maar ik kan dus niet internetten via de ADSL.
Weet iemand toevallig wat er fout gaat?

Ik heb de instellingen voor de verbinding zo staan:
Protocol: PPPoA
VPI: 0
VCI: 32
Encapsulating Type: VC MUX
Modulation: G.Lite
Username: MNBuys@zonnet-plus (klopt dit? moet er @zonnet-plus achter of @zonnet? of misschien zoals eerst @zonnet-family?)
PPP Authentication: PAP or CHAP
Fixed IP: No

[ Voor 5% gewijzigd door jbvo op 24-01-2005 16:36 ]

Verwijderd

ik kan bevestigen dat adsl via zonnet/versatel kpn based prima werkt, lage ping en volle bak download snelheid

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ping www.startpagina.nl

Pingen naar www.startpagina.nl [62.69.168.7] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.69.168.7: bytes=32 tijd=10 ms TTL=122
Antwoord van 62.69.168.7: bytes=32 tijd=12 ms TTL=122

Ping-statistieken voor 62.69.168.7:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 10ms, Maximum = 12ms, Gemiddelde = 10ms

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59
Versatel nu wel of niet doen, ik woon zelf in een buitengebied --> meer als 5km van de telefooncentrale af en ik kwam er vandaag achter dat ik wel voor het versatel netwerk kan kiezen.

Alleen ik zie zoveel problemen over versatel dat ik niet weet of dit wel een slimme beslissing is?

Ik kan btw ook voor speedxs kiezen, dit werkt via bbned alleen het probleem hiermee is dat de maximale snelheid wat ik kon kiezen 512/512 is :( en satel 2048/1024 dat schiet iets meer op :P

Wat zouden jullie doen.

BlaBlaBla

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SneakyViper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:36:
Ik ben ook klant bij Versatel en had tot voor kort een Family abo. De snelheid was altijd prima (snelheden tot 110 kb/s), en ook weinig down-time.
Omdat ik toch graag een hogere snelheid wilde heb ik een upgrade naar een plus abonnement aangevraagd, dit is enkele keren mislukt, maar vandaag is het toch eindelijk zo ver.
Mijn Draytek router geeft aan dat ik een 2048/512 verbinding heb, maar er kan geen verbinding gemaakt worden. Bij "ADSL Status" steeds "Activation", dan "ChannelAnalysis" en dan "Showtime" (dan wordt de tekst ook groen) te staan. Op dat moment komt er "Starting PPP" te staan, maar dit blijft er staan tot bij "ADSL Status" weer de tekst weggaat en dus de verbinding wegvalt, waarna er "Shutdown PPP" komt te staan. En zo gaat dit de hele tijd door, maar ik kan dus niet internetten via de ADSL.
Weet iemand toevallig wat er fout gaat?

Ik heb de instellingen voor de verbinding zo staan:
Protocol: PPPoA
VPI: 0
VCI: 32
Encapsulating Type: VC MUX
Modulation: G.Lite
Username: MNBuys@zonnet-plus (klopt dit? moet er @zonnet-plus achter of @zonnet? of misschien zoals eerst @zonnet-family?)
PPP Authentication: PAP or CHAP
Fixed IP: No
Ik vermoed @zonnet-plus, aangezien je al family had.
Maar omdat Versatel niet de snelste is met verwerken van wijzigingen zou je de family logon kunnen proberen ;)
Bij plus is user en pw iig wel nodig.
Weet je ook of je modem wel geschikt is :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Strider schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:17:
Versatel nu wel of niet doen, ik woon zelf in een buitengebied --> meer als 5km van de telefooncentrale af en ik kwam er vandaag achter dat ik wel voor het versatel netwerk kan kiezen.

Alleen ik zie zoveel problemen over versatel dat ik niet weet of dit wel een slimme beslissing is?

Ik kan btw ook voor speedxs kiezen, dit werkt via bbned alleen het probleem hiermee is dat de maximale snelheid wat ik kon kiezen 512/512 is :( en satel 2048/1024 dat schiet iets meer op :P

Wat zouden jullie doen.
Je leest altijd iets van de 1% klagers op forums, maar bijna niets over de 99% tevreden klanten :+
Het kan wel per regio verschillen, maar ik heb al jaren geen enkel probleem met Zon/Verstatel :7
Zoek dus ff op evt. problemen in je eigen regio, de snelheid is bij mij het probleem niet ;)
De extra diensten die Versatel gaat leveren kunnen ook interessant zijn :)

• netblade

netblade

Sunrise

Ligt er maar net aan hoe vol je centrale zit, centrale alp-ridderveld is helemaal volgepropt en dat merk je gezellig in de avond. USA sites zijn vanwege de leuke routing naar duitsland niet bereikbaar, dus heb ik een vpn van n vriend terbeschikking zo kan ik toch nog een beetje rond de wereld ;)

• Strider
Speedy-Andre schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:34:
[...]

Je leest altijd iets van de 1% klagers op forums, maar bijna niets over de 99% tevreden klanten :+
Het kan wel per regio verschillen, maar ik heb al jaren geen enkel probleem met Zon/Verstatel :7
Zoek dus ff op evt. problemen in je eigen regio, de snelheid is bij mij het probleem niet ;)
De extra diensten die Versatel gaat leveren kunnen ook interessant zijn :)
Ja ik zou niet weten hoe ik problemen ervan in mijn eigen regio moet opzoeken?

Maar weet je wat het is op het forum van versatel/zon zie ik alleen maar users met snelheidsproblemen en ze willen allemaal kappen.

Misschien werkt het goed, misschien niet maar als het niet goed werkt dan zit ik weer met een jaar contract te kutte waar ik totaal geen zin in heb.

BlaBlaBla

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb ook zonnet maar dan via KPN en het werkt eigenlijk altijd en ik heb het nooit gemerkt dat de verbinding is weggevallen iets wat de afgelopen 269 dagen wel 4 keer is gebeurd maar meestal zo kort dat het best kon zijn voor een snelheidsverhoging :-)

Ik zit nu denk ik zo`n 2 jaar bij zon en het werkt altijd, de heldesk inderdaad daar kunnen ze nog wel wat gebruiken, maar op het zonnet forum zijn een paar fanatieke medewerkers die meer aandacht schenken aan de klanten dan dat de baas zelf doet.

En als je dus een probleem heb raad ik je aan om het daar ook te plaatsen, dit is bij mij heel goed vanpas gekomen met een upgraden ipv een week duurde het toen maar 1 nacht.

En zoals sommige mensen hier al aangeven denk ik dat 90% van de gebruikers bij zon niks te klagen heeft en dat 5% zelf aan het rommelen is geweest met een splitter waardoor het niet lekker werkt, en de rest heeft gewoon de wet van Murphy meegekregen bij het doe het zelf pakket.

Overigens hebben mijn vriendin en haar zus beide een Zon Family Abbonement en dat werkt ook altijd, enige nadeel is dat zonnet het vertikt om een speedtouch 510 te ondersteunen met router functie.

• Strider
En dan nog iets over versatel

ADSL is technisch mogelijk tot 5600m, ik zit net daar niet niet op.

Op deze afstand kan volgens een speedxs medewerker mijn snelheid maximaal 256kbit zijn, bij versatel kan ik gewoon de optie 2048kbit aankiezen, dat kan toch niet?

BlaBlaBla

Verwijderd

Verstatel doet niet zo moeilijk hoor, laatst heb ik 1 maand geen internet gehad omdat ik ging overstappen naar het PLUS abbonement.. hoefde gewoon die maand niet te betalen ;)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Strider schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:07:
[...]

Ja ik zou niet weten hoe ik problemen ervan in mijn eigen regio moet opzoeken?

Maar weet je wat het is op het forum van versatel/zon zie ik alleen maar users met snelheidsproblemen en ze willen allemaal kappen.

Misschien werkt het goed, misschien niet maar als het niet goed werkt dan zit ik weer met een jaar contract te kutte waar ik totaal geen zin in heb.
Dan wens ik je suc6 met het vinden van de ideale provider, want die moet nog beginnen :o

• Henneo
  • Laatst online: 12-02-2025
Strider schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:42:

Op deze afstand kan volgens een speedxs medewerker mijn snelheid maximaal 256kbit zijn, bij versatel kan ik gewoon de optie 2048kbit aankiezen, dat kan toch niet?
2048k is goed mogelijk op 5km afstand mits je lijn middels Annex A kaart wordt geleverd. Annex A kan max tot 8MB en ik denk dat je op 5km max 4MB kan halen...

speedxs zal blijkbaar nog niet met dergelijke kaarten werken en dan ben je gelimiteerd tot max 2048.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Strider schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:17:

Wat zouden jullie doen.
KPN levert waarschijnlijk niet door de lijnlengte. Als jij aangeeft dat het > 5000 meter is komt dat vast uit een postcode check of routeplanner? De werkelijke lijnlengte kan soms nog wel 25 a 50% langer zijn dan!

KPN-adsl stelt grenzen aan de lijnlengte. BBned ook maar > 3000 meter levert ze alleen 512/256Kbit tot bij mijn weten oneindige lengte. Versatel hanteert wellicht de methode dat je alles kan bestellen en achteraf gekeken wordt wat haalbaar is. Deze methode wordt ook door Tiscali gebruikt.

Dit omdat elke lijn, ja echt elke koperlijn anders is. Zo kan je soms op een lijn van 1300 meter maar 6Mbit halen en daar is dan niets aan te doen. En op een lijn van 4000 meter soms ook 6Mbit. Let wel op dat KPN & BBned dit echt niet voor niets doen, niet om jou als consument te pesten. Goed mogelijk dat je echt niet meer dan 512Kbit haalt op die lijnlengte. Kan best zijn dat als het eenmaal aangesloten is het helemaal niet gaat werken! Dit weet je nooit vooraf.
Strider schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:42:

Dat zal BBned zijn die deze grens oplegd. Zoals ik al zei is elke koperlijn anders en is het niet vooraf te zeggen welke snelheid er maximaal doorheen kan. Wat je kan kiezen en wat uiteindelijk de snelheid is kan verschillen natuurlijk. Als je bij versatel 2048Kbit besteld en door technische beperkingen die vooraf niet geheel zeker zijn haal je maar 800Kbit ligt dat buiten de macht van versatel.

Er staat altijd een bepaling bij DSL verbindingen als: "de maximaal haalbare snelheid is afhankelijk van externe facotren als lijnlijngte & kwaliteit."
Henneo schreef op maandag 07 februari 2005 @ 01:44:
[...]

2048k is goed mogelijk op 5km afstand mits je lijn middels Annex A kaart wordt geleverd. Annex A kan max tot 8MB en ik denk dat je op 5km max 4MB kan halen...

speedxs zal blijkbaar nog niet met dergelijke kaarten werken en dan ben je gelimiteerd tot max 2048.
Optimist met 4Mbit op 5000 meter. Als de werkelijke lijnlengte inderdaad 5000 meter is en je koperlijn bijna optimaal/perfect zou het haalbaar kunnen zijn. Ik zo eerder uitgaan van een 1500kbit a 2048kbit als maximum. Een aansluiting op annexA (annaloog) heeft de voorkeur boven ISDN inderdaad op deze lengtes.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1