Ikzelf ben erg benieuwd naar het functioneren van receivers als pre voor een surround systeem. Losse pre's zijn meestal erg duur, in Nederland begin je dan op 1500 euro ofzo en 2e hands op 1000 euro. Terwijl receivers meestal toch ook erg veel funties hebben en specificatiegewijs goed kunnen functioneren als pre. Je betaalt alleen wel voor eindtrappen die je niet gebruikt. Dus vraag ik me af hoe deze pre's presteren tov een losse pre. Aan de ene kant is het zo dat je steeds minder per euro krijgt naarmate je een duurder hifi product neemt, aan de andere kant betaal je bij een receiver ook voor de eindtrappen en als je een receiver koopt voor 600 euro en hem alleen als pre gebruikt, terwijl die als pre misschien maar 300 of 200 euro waard is, dan is dat jammer. Dus het lijkt mij leuk om zoiets is te testen en te vergelijken.
Als we dan toch bezig zijn, dan gaan we ook maar is kabels testen. Verschillende interlinks en speakerkabels.
MP3s testen lijkt me ook leuk: eigen rips met Lame van goede opnames in 128, 192 en 320kbit. En het origineel natuurlijk
Nu is het hele idee natuurlijk om dit allemaal blind te doen !
De setup waarmee we het gaan doen, daar wil ik mijn eigen spullen wel voor gebruiken. Deze spullen zijn:
- Parasound HCA 806
- Jamo Concert 8
- Als het goed is tegen de tijd dat we het doen, een aanvullende surroundset
Dit zijn dan de contante factoren, die zo blijven en niet veranderen binnen de test om te zorgen dat we alleen verschillen horen van verschillende bronnen e.d.
Wat breng ik zelf in:
- Pioneer VSX-D812 als pre
- Monster XP speakerkabel
- Cambridge interlink
- Vivanco interlink
Dit allemaal wil ik wel in m'n eigen kamer doen, welke 18,5m2 is. Moet lukken
Mijn bank is de sweetspot, hier passen 3 man op. Dus 3 man tegelijk voor testen. Nu wil ik natuurlijk ook graag dat ANDERE mensen spullen inbrengen, anders hebben de tests geen zin ! We hebben in principe sowieso een losse pre nodig om het daarmee te vergelijken. Andere losse pre's en receivers zijn welkom, net zoals andere kabels.
Ik ga het liefst testen met zowel muziek als een film. Hiervoor moeten we natuurlijk wel goede bronnen hebben
Saving Private Ryan DTS heb ik hier liggen, evenals U571 DTS. Ook heb ik hier goede audioopnames liggen, van gitaar en andere akoestische muziek, maar ook van trance heb ik een goede opname (goa-psy voor de geinteresseerden
)
Een grotere ruimte is natuurlijk leuk, maar het moet wel een ingerichte ruimte zijn oid vanwege de reflecties anders enzo, en ik zou dan ook graag zien dat iemand mij met de auto komt ophalen dan, anders kan ik niet
Beetje lullig als degene van het idee niet met zijn spullen kan komen 
Dus laat maar horen, wil jij komen en wat neem je dan mee ?
Als we dan toch bezig zijn, dan gaan we ook maar is kabels testen. Verschillende interlinks en speakerkabels.
MP3s testen lijkt me ook leuk: eigen rips met Lame van goede opnames in 128, 192 en 320kbit. En het origineel natuurlijk
Nu is het hele idee natuurlijk om dit allemaal blind te doen !
De setup waarmee we het gaan doen, daar wil ik mijn eigen spullen wel voor gebruiken. Deze spullen zijn:
- Parasound HCA 806
- Jamo Concert 8
- Als het goed is tegen de tijd dat we het doen, een aanvullende surroundset
Dit zijn dan de contante factoren, die zo blijven en niet veranderen binnen de test om te zorgen dat we alleen verschillen horen van verschillende bronnen e.d.
Wat breng ik zelf in:
- Pioneer VSX-D812 als pre
- Monster XP speakerkabel
- Cambridge interlink
- Vivanco interlink
Dit allemaal wil ik wel in m'n eigen kamer doen, welke 18,5m2 is. Moet lukken
Ik ga het liefst testen met zowel muziek als een film. Hiervoor moeten we natuurlijk wel goede bronnen hebben
Een grotere ruimte is natuurlijk leuk, maar het moet wel een ingerichte ruimte zijn oid vanwege de reflecties anders enzo, en ik zou dan ook graag zien dat iemand mij met de auto komt ophalen dan, anders kan ik niet
Dus laat maar horen, wil jij komen en wat neem je dan mee ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel