Toon posts:

[XP] Opstarten van floppy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg laatst de error dat het bestand \Windows\system32\config\system beschadigd was, daar heb ik via de search wel oplossingen voor gevonden. ik probeer nu vanaf die xp cd op te starten zodat ik via "r" in de repair console kan komen, maar dat wilt niet lukken omdat hij niet vanaf de cd wil starten. ik heb het al geprobeert met een floppy;
D:
cd i386
winnt.exe
dan krijg ik het welkomscherm, en als ik dan verder ga krijg ik dit te horen;
Er is een interne fout in setup opgetreden
Het wisselbestand kan nergens worden gemaakt
Setup kan niet doorgaan, druk op enter als u setup wilt beïndigen
ok wat te doen? ik ben al de hele dag bezig en ik wordt er nogal ziek van (8> .

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

edit:

nog eens goed gelezen, ik lulde onzin

[ Voor 82% gewijzigd door blizt op 18-01-2005 19:30 ]

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

aan die repair console ga je niets hebben, want je mag de root niet verlaten in dat ding :)
(en de MS knakker die daarvoor verantwoordelijk is wil mij niet tegenkomen >:) )

je moet gewoon even naar www.bootdisk.com en daar de bootflops downloaden. voor een win-xp/ntfs boot zijn het er een stuk of 4 die je achter elkaar moet laden.

Verwijderd

Topicstarter
k, kan ik daarmee in de repair console komen? (is kut kweet et maar is enige oplossing, al eens moeten doen...)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die floppy's gemaakt, ging goed geen errors tot dat ik wou booten: disk I/O error. is er een andere manier om vanaf die windows cd te kunnen booten?

nog een vraag: waar haal ik smartdrv.exe vandaan?

Verwijderd

Met dit kun je alle wininstallaties starten vanaf floppy en checkdisk ook nog uitvoeren geloof ik.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 20:40 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb dat geprobeert krijg nu "onvoldoende geheugen" errors enzo...................

Verwijderd

Heb je, je geheugen al getest met memtest? vage errror!

Verwijderd

Topicstarter
jup, net ff gedaan, is in orde...

Verwijderd

Wanneer krijg je die geheugen errors? Bij de start van madboot of als je de wininstall gaat runnen?

edit:

Kun je trouwens wel een andere bootable cd laden zoals knoppix ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik install wil beginnen, ik pak winxp en dan krijg ik die error.

Verwijderd

Weet je dan wel zeker dat die cd goed is? Kun jehem bijvoorbeeld in een ander pc even proberen. gewoon om uit te sluiten

Verwijderd

Topicstarter
k, kga dat ff proberen laat zo de uitslag weten :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het ff anders gedaan, heb 2 cd's dus ff die ander geprobeert en krijg dezelfde error. die cd's zijn ook niet beschadigd ofzo.. zal niet de cd zijn dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:28:
Ik kreeg laatst de error dat het bestand \Windows\system32\config\system beschadigd was, daar heb ik via de search wel oplossingen voor gevonden. ik probeer nu vanaf die xp cd op te starten zodat ik via "r" in de repair console kan komen, maar dat wilt niet lukken omdat hij niet vanaf de cd wil starten. ik heb het al geprobeert met een floppy;
Wat gebeurt er trouwens als je gewoon gaat booten. Kom je Windows helemaal niet meer in?

Is je harddisk wel oke? (Kijk op de site van je fabrikant voor een diagnnostic tool)

Knoppix of andere bootable cd al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb een fout in me XP installatie waardoor ie niet mer opstart. ik heb het al eens gehad en is op te lossen met repair console... als ik daar in kom ben ik klaar maar dat wilt gewoon niet lukken :P

Verwijderd

ik zou zeggen, met die cd's is niets mis.
In repair-mode gaat ie op zoek naar je windows-dir. Die probeert de windows-bestanden te laden (de bestanden wellicht die corrupt zijn) Daarom moet je ook console wachtwoord geven. Daar gaat het mis. Misschien linux boot cd, chkdsk-en, die kijkt niet naar de bestanden, maar naar de schijf.
edit
last good known profile geprobeerd?
/edit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom je daar?

Verwijderd

F8 indrukken na je POST (dus voor je het winXP logo ziet).

Verwijderd

Topicstarter
okeej heb dat gedaan, dan laad windows wel in maar krijg ik een bsod, zo snel dat ik em niet kan lezen..... |:(

Verwijderd

op welke module krijg je hem? ntfs.sys oid? Meestal blijven ze wel staan....pause toets geprobeerd? (enige toets die nog schoon is op me toetsenbord :) )

edit
trek al je pci-kaarten eruit..misschien hardware probleempje
--probeer nog een keer safe mode. Lukt dat niet, repair mode van de installatie cd.
/edit

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:31:
aan die repair console ga je niets hebben, want je mag de root niet verlaten in dat ding :)
(en de MS knakker die daarvoor verantwoordelijk is wil mij niet tegenkomen >:) )
Je bent bekend met http://support.microsoft.com/?kbid=235364 ? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:30:
ik heb die floppy's gemaakt, ging goed geen errors tot dat ik wou booten: disk I/O error. is er een andere manier om vanaf die windows cd te kunnen booten?

nog een vraag: waar haal ik smartdrv.exe vandaan?
Wat bedoel je? Je kreeg meteen met de eerste diskette een I/O error? Al eens met andere diskettes geprobeerd? :)

Verwijderd

eh, nu wel :D
danku _o_

maar waarom dat dan in vredesnaam zo ontworpen is :?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:27:
[...]

Je bent bekend met http://support.microsoft.com/?kbid=235364 ? :)

[...]

Wat bedoel je? Je kreeg meteen met de eerste diskette een I/O error? Al eens met andere diskettes geprobeerd? :)
ja, al 4 ofzo... , en ook andere versies van opstartdiskettes...

Verwijderd

je register is beschadigd. Dat is te reparen met een system restore of te wel een last know good configuration zoals hier boven stond.

Aangezien je dat al hebt geprobeerd en je allerlei foutmeldingen krijgt bij het opstarten/bootflops ben ik toch bang dat je toch naar je hardware moet gaan kijken.

Probeer eens andere IDE kabels of die kabel voor je floppy. Kijk eens of ze wel goed aangesloten zijn. Trek ze eruit en stop ze er opnieuw in. Probeer anders een andere schijf en diskette station.

Succes
Pagina: 1