Toon posts:

laptop in het huishouden erbij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb twee computers die met elkaar in verbinding staan via een cross cable. Verder heb ik ADSL via een Speedtouch modem.

Binnenkort krijgt mijn vriendin een laptop van de zaak in haar bezit. Wat is de makkelijkste manier om voor die laptop draadloos internet te regelen?? Standaard zit er al een wireless netwerkkaart in die laptop. Kan ik ook gewoon een wireless netwerkkaart in mijn computer stoppen zodat ze met elkaar verbonden kunnen worden?? Heeft iemand voorbeelden van dergelijke apparatuur?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

het is makkelijker om een draadloos router te kopen... je ADSL lijntje daaraan hangen.. je 2 andere PCs via een draadje aan dat draadloze router hangen (je hebt ze met antenne EN kabels) en dus die laptop draadloos erop aansluiten.. dat werkt het beste :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Eerst ff checken met systeembeheer van 't werk wat de policy is met betrekking tot laptops en thuis aansluiten op internet en/of thuis netwerk.

Indien dit mag, kan je of een wirelesskaart/adapter of AP in 1 vd pc's steken (krijg je nog al wat netwerk brigdes op 1 pc), maar je zou natuurlijk ook aan een wirelessrouter kunnen denken (vanaf 40 euro).

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij werkte dat niet met mijn modem, ik heb eens gelezen dat wanneer je het platte SpeedTouch modem hebt, je eerst een ander adsl modem moet kopen en een draadloze router. Dat wordt een beetje prijzig allemaal.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:22:
volgens mij werkte dat niet met mijn modem, ik heb eens gelezen dat wanneer je het platte SpeedTouch modem hebt, je eerst een ander adsl modem moet kopen en een draadloze router. Dat wordt een beetje prijzig allemaal.
het leuke is dat de meeste draadloze Routers een geintegreerd moden hebben :P dus router en modem in één apparaat :P en meestal niet zo heel erg duur :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Er zijn grof gezegd twee soorten draadloos netwerk:

1) Door middel van Access Points (of router met ingebouwd AP)
2) Een Ad-hoc netwerk

In jouw geval is het tweede aan de hand. Een ad-hoc netwerk is een verbinding tussen twee apparaten die allebei beschikken over een draadloze netwerkkaart.
In het geval van de nieuwe laptop van je vriendin zal die kunnen communiceren met jouw PC zodra die ook over een draadloze netwerkkaart beschikt.
Mocht je vriendin willen Internetten, dan zul je op jouw PC de internetverbinding moeten openzetten en delen. Via de draadloze verbinding kan zij dan connectie maken.
Jouw PC dient dan wel aan te staan. Wil je dat je vriendin ook moet kunnen Internetten als jouw PC niet aanstaan, dan is oplossing 1 iets voor jou.

Verwijderd

of je tweakt die modem naar een pro-versie. dan hoef je alleen nog maar een 5-poorts switch of 5-poorts AP en je kan weer ff vooruit :P

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:22:
Tuurlijk werkt dat wel met de nieuwste versie van de Speedtouch 510, de standaard meegeleverde modem met ADSL-abbo's. Ik ben hier ook draadloos dit bericht aan het typen. Wel ff een draadloze router ertussen die het internetverkeer, bedraad en draadloos, regelt. Bijv. Linksys WRT-54g
Pagina: 1