Kom niet in het router menu

Pagina: 1
Acties:

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 22:41
zoals de titel al zegt. Ik heb een topcom BR604 router. het is me 1x gelukt erin te komen, maar toen was er bij netwerkverbindingen ook iets bijgekomen, iets met een gateway, maar dat komt er nu dus niet meer te staan. Ik heb alle kabels goed aangesloten: kabel modem-->router-->pc ( + als alles eindelijk werkt een xbox). Router resetten had ook geen zin, bij netwerkverbindingen wordt dan naar een IP adres gezocht, alleen lukt dit niet.
Ik ben zoals jullie waarschijnlijk al zien niet echt thuis in al dit router gedoe, maar zolang ik niet eens in het menu kom schiet het natuurlijk niet echt op.
als jullie nog meer gegevens moeten hebben zeggen jullie het maar, ik kan nu alleen nog op internet door de UTP kabel uit het modem rechtstreeks met de pc te verbinden (zoals voorheen)

[ Voor 15% gewijzigd door stimpyMGS op 18-01-2005 19:18 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 22:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat voor cable heb je tussen de router en de pc zitten :? Straight of Crossed :?

Xbox Live ID:Notna8310

• stimpyMGS
jullie mogen me een n00b noemen als het om dit soort dingen gaat. Nu heb ik iig een UTP kabel tussen router en pc zitten, maar ik kan ook een UTP kabel + zo'n ding wat het naar USB omzet gebruiken

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als DHCP (korte uitleg: dit zorgt voor de automatische configuratie van je netwerkverbinding) even niet wil lukken kan je natuurlijk ook proberen om handmatig een ip in de range die de router hanteert te kiezen. Welke range dat is staat vast wel in de manual (en is waarschijnlijk iets van 10.0.0.* of 192.168.1.* ) , net als dat je in de manual kan zien of DHCP default aan is.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 18-01-2005 19:30 ]

{signature}

Verwijderd

Al gelukt om je router te 'pingen'? Weet je ieg of je wel verbinding hebt met de router ;)

• stimpyMGS
dat weet ik dan nog wel :P

en jah, dat heb k dus geprobeert, maar dat lukte dus niet...

Verwijderd

Wel vreemd dat je 1 keer in de router hebt kunnen komen, maar dat het nu helemaal niet meer lukt. Heb je een ander UTP kabeltje geprobeerd tussen je router en je pc?

• stimpyMGS
nee dat niet, maar deze heeft gewerkt, en zat trouwens bij de router, eentje van een meter lang ofzo

• stimpyMGS
probleem is alweer opgelost. Ik heb de router in de winkel omgeruild tegen een andere, en deze kan ik probleemloos gebruiken. Ik hoefde alleen nog de computernaam in te vullen et voila! Nu nog proberen te connecten met xbox live want dat wil nog niet lukken, maar daar heb k al een ander topic voor geopent.

Verwijderd

Mooi dat het is opgelost. Moest ook wel aan de router liggen, aangezien je eerst wel kon inloggen :)
Pagina: 1