PS2 in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:31
Hallo

Ik heb een half jaar geleden een ps2 gekocht, een v9 of v10.
Twee weken geleden heb ik daarnaast een netwerk adapter gekocht, want het leek me we leuk om online te kunnen spelen.
Ik had verwacht, netwerk adapter in ps2, kabels aansluiten, en je bent online...

Niet dus..
Allereerst, ik heb als provider @home basis, hier zijn problemen mee, maar volgens deze site zijn ze te omzeilen http://www.troublesathome...page=instellingen#vraag10
Maar goed.
Ik heb eerst geprobeert om via de bijgeleverde kabel, mn ps2 rechtsstreeks aantesluiten op mn modem. Daarna alles ingesteld (dns server, ip, etc)

Vervolgens de test gedaan, en het tweede bolletje weigert groen te worden.
Het eerste kleur wel groen (verbinding maken) en daarna de tweede, dns servertest weigert.

Daarna heb ik een tweede netwerkkaart in mijn pc gehangen, en daarop de ps2 aangesloten met een cross kabel. Maar ook nu kom ik niet verder dan het tweede bolletje, dit blijft rood.

Als er nog meer info nodig is hoor ik dat graag...
ik hoop dat iemand me kan helpen

Verwijderd

Misschien moet je hier eens kijken: PS2 Network Adaptor FAQ waarschijnlijk zijn je netwerkinstellingen niet goed.

Ook kan het zijn dat je @Home-basis gewoon te traag is
De minimale snelheid die volgens Sony nodig is om met de PS2 online te kunnen gamen is 128kbps up- en download. @Home Basis en @Home Budget zijn dus te langzaam
@Home-basis heeft een upload van maximaal 128kbs, maar dit haal je in praktijk niet, je zit dus onder het minimum van Sony.
Test de snelheid maar eens met www.Speedtest.nl.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:54 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zou ook nog eens in het grote PS2 topic in spielerij kunnen vragen; misschien dat daar iemand zit die met hetzelfde bijltje gehakt heeft ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Heb je in de tussentijd het antwoord al gevonden, ik zoek me het leplazerus maar niemand geeft een fatsoenlijk antwoord :(

• Pittie
subtiel kickje (A) kvond deze nog in mn favorieten

Maar jah ik heb em inmiddels aan de praat (eerst heeft het een tijdje gewerkt modem--pc--ps2 (dus met een tweede netwerk kaart)

Maar inmiddels heb ik er een router tussen hangen, want ik moest ook nog een xbox aansluiten.

Ik had een vriend gevraagd, die veel van netwerken weet, want zelf had ik de hoop al opgegeven.
Maar die komt dus, stelt ffkes wat in op mn pc (5minuten nog niet) en dan doe die test nog es O-)
Ik natuurlijk, ach maar het werkt toch niet etc

Nou de test... alle bolletjes groen :7
Maar ik weet dus niet precies wat hij anders had ingesteld, iig op de ps2 had ik alles goed ingesteld

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een kick met antwoord op je eigen vraag is nooit weg ...
Maar ik weet dus niet precies wat hij anders had ingesteld, iig op de ps2 had ik alles goed ingesteld
Maar wat moeten we hier nu mee :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Pittie
ja sorry, maar omdat ik die instellingen nu niet meer gebruik (door die router), kan ik ze ook niet nakijken, maar ik dacht dat hij een vinkje had gezet bij "deze internet verbindingdelen"

en dat hij het toen wel deed.
Op mn ps2 had ik alle instellingen laten staan, dus alles op handmatig en de gegevens die moet invullen vind je door uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all
Pagina: 1