Ik heb een db waarin ik een groot aantal formulieren heb. Voor het gebruiksgemak heb ik een zelf een menu gemaakt ipv de record navigatie knoppen onderaan het formulier. Maar als je bv 100 records hebt, kan je via die knoppen altijd naar een leeg record gaan. Hier kan je dat al beginnen met een nieuwe record in te vullen, maar het tekstveld waarin de code van de record staat is vergrendeld omdat die code via de knop"nieuwe record" genereerd wordt. Dus kort gezegt: hoe kan ik maken dat men na de laatste record de foutmelding krijgt dat de gebruiker niet naar het volgende record kan gaan.
Je zou ook gewoon de navigatie knoppen weg kunnen halen (als je minimaal office 2K hebt)
Dan moeten ze wel je eigen knoppen gebruiken.
Dan moeten ze wel je eigen knoppen gebruiken.
Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.
je kan bij de eigenschappen van het formulier opgeven dat er geen nieuwe records toegevoegd mogen worden
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
maar als je opgeeft dat er geen nieuwe records mogen toegevoegd worden, gaat mijn knop voor een neiuwe record toe te voegen nog werken?
de record navigaticknoppen zijn idd al weg er staan nog enkel "zelfgemaakte" knoppen
de record navigaticknoppen zijn idd al weg er staan nog enkel "zelfgemaakte" knoppen
code:
1
2
3
| AllowAdditions = True DoCmd.RunCommand acCmdRecordsGotoNew AollowAdditions = False |
en dat achter de juiste knop...
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.