Toon posts:

[XP] NTLDR ontbreekt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een klein probleempje, en ik heb het een en ander al gezocht / ondekt.

Het probleem
Hierin kan ik erg kort zijn, bij het opstarten van de computer (specs onderaan) krijg ik een foutmelding "NTLDR ontbreekt druk ctrl+alt+delete om opnieuw op te starten"
Dit probleem is veroorzaakt door het uitvoeren van een antispyware programma: hitmanpro (www.hitmanpro.nl). Na het verwijderen van de spyware elementen starte de pc dus niet meer op.

Mijn ondernemingen
Zoals ik al vermeld heb heb ik gezocht in GOT en ook google. Ik werd er wel het een en het ander wijzer van. Ik heb het volgende gebrobeerd om het probleem op te lossen:
Windows recorvery console:
*"fixboot"
*"fixmbr"

Dit beide hielp niets, nog steeds zelfde foutmelding.
Toen ik een beetje op google aan het zoeken was kwam ik uit op de volgende link:
http://www.pcwereld.be/node/2420

Hierin vindt ik een member die adviseerd om het programma: http://www.tinyempire.com/shortnotes/files/fixntldr.zip te gebruiken.
Dus ik download het zet op diskette, start pc op en ik krijg een boot menu.
Ik kies optie 1, en ja hoor Windows XP start netjes op :)
Dus ik denk, ah dan ligt het aan de boot.ini dus ik boot.ini openen en het volgende gekopieerd:
code:
1
2
3
4
5
6
[Boot Loader]
timeout=30
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="1ST TRY THIS seleccione esto primero" /fastdetect

Ik pc opnieuw starten, en nee helaas zelfde foutmelding.

Dus mijn vraag is eigenlijk, wat doe ik fout? of wat kan ik het beste doen.
(ik zit er zelf aan te denken dat ik het bestand moet kopieeren van de diskette naar windows het bestand: NTLDR)

Alvast erg bedankt!!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34
Mijn eerste reactie zou zijn "haal die flop uit het diskettestation en probeer het nog een keer", want dat is hier op de zaak opstartprobleem nummer 1 :+

Wat je kunt proberen is ntldr van die flop die je gevonden had naar de root van je windowsschijf te kopieren.

In je MBR staat een verwijzing naar dat bestand. Als je geluk hebt staat het als bestandsnaam, als je pech hebt staat het er als sectornummer oid. Heb je geluk dan kun je dus gewoon een werkende ntldr naar je schijf kopieren, heb je pech dan lukt dat veel kans niet. Maar misschien dat dan fixboot of fixmbr werken (weet zo niet wat die doen).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik kreeg dit probleem af en toe als gevolg van een foute jumper instelling (master/slave). Misschien is dat het. Heb je toevallig een andere HD aangesloten of er eentje uitgehaald? Je kan proberen om je HD op een andere poort aan te sluiten.

edit:
ntldr staat btw NT Loader help misschien bij het zoeken

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 18-01-2005 18:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al in het topic aangegeven heb heb ik fixboot en fixmbr al gebrobeerd.

En ja natuurlijk haal ik die diskette eruit als ik hem opstart he :P dat snap je zelf ook wel denk.

Betreft dat bestand kopieeren lijkt me ook wel een idee, maar wat zijn de risico's hiervan? het helemaal niet meer booten van de PC?

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:49:
Ik kreeg dit probleem af en toe als gevolg van een foute jumper instelling (master/slave). Misschien is dat het. Heb je toevallig een andere HD aangesloten of er eentje uitgehaald? Je kan proberen om je HD op een andere poort aan te sluiten.

edit:
ntldr staat btw NT Loader help misschien bij het zoeken
Heey bedankt, het probleem was al voordat ik een hardware wijziging gemaakt heb, dus dan maakt het volgens mij niet uit of ik al een keer die hdd eruit gegooid heb en er weer terug in gebeunt heb.

Verwijderd

lijkt mij een oud prbleem:
Google: http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=NTLDR+restore&lr=
en dan
http://www.bestpricecompu...reehelp/ntldr_missing.htm

of probeer er nog een paar..
Right Files:

Using the Recovery Console, copy the Ntldr file from the Windows XP CD-ROM to the root directory of the current active partition. Follow these steps:
1. Start your computer by using the Windows XP Setup floppy disks or by using the Windows XP CD-ROM.
2. At the "Welcome to Setup" screen, press F10, or press R to repair.
3. Press C to start the Recovery Console.
4. Copy the Ntldr file from the Windows XP CD-ROM to the root of your system partition by using the following commands, pressing ENTER after each command:

1. Type cd .. to go to the root of drive C. (Note the space)
2. Type the letter of the CD-ROM drive
3. Type cd i386 to change into the right directory
4. Type Copy ntldr c:
5. Type Exit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, maar helaas loste dit ook niks op. Ik krijg nou niet meer de foutmelding NTLD missing maar start hij gewoon elke keer overnieuw op :( dus volgens mij ben ik nu verder van huis.

overigens kan ik nog wel met dat programmaatje nog wel in windows komen :) maarja dat is natuurlijk niet de bedoeling ook heb ik de ntldr gekopieerd van die tool en doet ie het nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen het is opgelost :D !!!

de oplossing was:
alle bestanden kopieeren van de fixtool naar c: en toen boot hij weer gewoon :)

Maar nu is er weer een andere probleem :(

Als windows opstart probeert hij iets te laden en dat lukt niet zegt ie:
"Run-time error '75';
path/File acces error

en in msconfig heb ik ze deruit gegooid, maar windows maakt hem gewoon weer opnieuw aan. Ook heb ik gebrobeerd dit in het register weg te gooien, maar na een reset probeert hij nog steeds: c:\windows\rundll32.exe te draaien

iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
oeps 2 x verstuur geklikt

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:53 ]

Verwijderd

Maak een WIN98 bootdisk en zet de juiste partitie actief met fdisk.exe

bootdiskje maken > www.bootdisk.com

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost, maar toch bedankt

tweede probleem is waarschijnlijk spyware het probleem

Verwijderd

Hij kon toch booten? Partitie pakt ie goed..
Misschien attrib +s op ntldr (die je eerder had gekopieerd.)
of staat er wat op read only, attrib -r /s *.* .
Attrib kan je in de recovery console uitvoeren, installatie cd booten, repair mode..

edit
zie boven
/edit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:08 ]

Pagina: 1