ik wordt al weken geteisterd door mijn nieuwe systeem. ik krijg al 2 weken machine check exception fouten om de paar uur en vanaf gisteren wou mijn scherm niet aan als ik mijn computer bootte. ik heb nu de truc gevonden om em te starten maar ik zou normaal geen truc moeten toepassen. als ik in windows wil gaan wil hij niet verder dan 3 keer zo'n bar die voorbijgaat en als ik windows wil herinstalleren blokkeert hij bij de laatste scherm da je krijgt en zeg "windows wordt nu gestart". als ik van de cd van knoppix wil booten zegt hij "no co processor or math calculator of iets found". ik wil nu weten of mijn processor of mobo naar de eeuwige jachtvelden is of niet?
Athlon 64 3500+ (NewCastle)
A8v Deluxe WE
2*512MB DDR 500 Geil
2*Maxtor 120GB SATA in RAID 0
Maxtor 200GB SATA
GeForce 4 MX 440 128 MB
de truc is als ik geen beeld krijg 2 keer op reset knop drukken en 1 keer op power knop en dan boot hij wel normaal
A8v Deluxe WE
2*512MB DDR 500 Geil
2*Maxtor 120GB SATA in RAID 0
Maxtor 200GB SATA
GeForce 4 MX 440 128 MB
de truc is als ik geen beeld krijg 2 keer op reset knop drukken en 1 keer op power knop en dan boot hij wel normaal
Staat in je BIOS de L2 cache en FPU nog wel aan..?
Hier stond een dode link.
ik hoop dat je ook een nieuwe kast en voeding hebt. Kans is dat je daarmee terug moet. Klinkt als een voeding probleem. Alsof je hem voor moet gloeien bij een diesel. En da's nie goe. Test het anders es met alle losse kaarten eruit en een zuinige videokaart. Misschien dat hij het probleem dan niet heeft.
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Co processor/Math Processor is de x87 FPU dus, da's een onderdeel van je processor. Tenzij er een FPU optie in je bios is gewoon teruggaan en processor vervangen, dat zou moeten helpen.
Schaadt het niet, dan baat het niet
Ik heb ook last gehad van machine check exeptions. Na veel zoeken zou dit aan de cache van de CPU moeten liggen. 1 tip was echter om het voltage 1 stapje omhoog te doen van de CPU. Dit gedaan en nooit meer last gehad van blauwe schermen (overigens heb ik een Chaintech 7NJS icm een Xp2400+)
Memtest kan je vinden via PMG FAQ en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. In die laatste kan je ook meer dingen vinden..
Sowieso kunnen we weinig met foutmeldingen met "of iets found" erin
. En zonder complete specificaties van je systeem (dus ook voeding, voltages/temperaturen in je bios, etc) is het ook erg moeilijk troubleshooten.
Ofwel, kijk eerst eens in de hangen en opstartproblemen troubleshooter, en als je er niet uitkomt en een nieuw topic opent, zorg dat in de startpost alle relevante informatie al staat, en alles uit de troubleshooter wat je geprobeerd hebt, en of dat wel/niet/een beetje hielp. Dan is het probleem stukken makkelijker te lokaliseren dan met dit -min of meer- " giswerk"
Sowieso kunnen we weinig met foutmeldingen met "of iets found" erin
Ofwel, kijk eerst eens in de hangen en opstartproblemen troubleshooter, en als je er niet uitkomt en een nieuw topic opent, zorg dat in de startpost alle relevante informatie al staat, en alles uit de troubleshooter wat je geprobeerd hebt, en of dat wel/niet/een beetje hielp. Dan is het probleem stukken makkelijker te lokaliseren dan met dit -min of meer- " giswerk"
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()