ik heb 2 tabellen, een tabel reumatologen en een tabel ziekenhuizen met de volgende stuctuur:
tabel reumatologen
reum_naam (naam van de reumatoloog)
email (e-mail adres)
ziekenhuis_id (ziekenhuis id)
tabel ziekenhuizen
naam (naam ziekenhuis)
een ziekenhuis kan dus 0 of meerdere reumatologen bevatten. Zo ver zo goed. ik heb er een SQL code voor dat is deze:
Nu is het de bedoeling dat straks de naam van het ziekenhuis als titel gebruikt gaat worden, en dat daaronder de adres gegevens van het ziekenhuis komen (die later nog in de tabel komen). Daaronder moet een lijstje komen van alle reumatologen die werken in het ziekenhuis. Nu had ik zelf dit bedacht:
Maar nu geeft hij niet alle reumatologen van dat ziekenhuis weer, maar alleen de 1e uit de lijst. Wat doe ik verkeerd?
tabel reumatologen
reum_naam (naam van de reumatoloog)
email (e-mail adres)
tabel ziekenhuizen
naam (naam ziekenhuis)
een ziekenhuis kan dus 0 of meerdere reumatologen bevatten. Zo ver zo goed. ik heb er een SQL code voor dat is deze:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $query_namen = " SELECT $table_ziekenhuis.ziekenhuis_id AS ziekenhuisid, $table_ziekenhuis.naam AS ziekenhuisnaam, $table_namen.reum_naam AS reumatoloognaam, $table_namen.email AS reumatoloogemail FROM $table_ziekenhuis INNER JOIN $table_namen ON($table_ziekenhuis.ziekenhuis_id=$table_namen.ziekenhuis) WHERE ziekenhuis_id=$id"; $resultaat_namen = mysql_query($query_namen); |
Nu is het de bedoeling dat straks de naam van het ziekenhuis als titel gebruikt gaat worden, en dat daaronder de adres gegevens van het ziekenhuis komen (die later nog in de tabel komen). Daaronder moet een lijstje komen van alle reumatologen die werken in het ziekenhuis. Nu had ik zelf dit bedacht:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <TABLE BORDER="0" class=tekst_midden cellspacing="0" cellpadding="0" width="580" > <? (list($ziekenhuisid, $ziekenhuisnaam, $reumatoloognaam, $reumatoloogemail) = mysql_fetch_row($resultaat_namen)) ?> <TR> <TD class="mid" height="24" colspan="5">naam: <?php echo ("$ziekenhuisid"); ?></TD> </TR> <? while (list($ziekenhuisid, $ziekenhuisnaam, $reumatoloognaam, $reumatoloogemail) = mysql_fetch_row($resultaat_namen)) {?> <TR> <TD class="mid" height="24" colspan="5">naam: <?php echo ("$reumatoloognaam"); ?></TD> </TR> <?}?> </TABLE> |
Maar nu geeft hij niet alle reumatologen van dat ziekenhuis weer, maar alleen de 1e uit de lijst. Wat doe ik verkeerd?