Toon posts:

[frontpage] pagina in frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk sinds vandaag met Frontpage en heb eerst een uitgebreide tutorial doorgespit. Ik zit met de volgende situatie:
Ik heb als homepage een framespagina geselecteerd en wel Geneste Hiearchie. vervolgens heb ik in de linkerkolom een lange smalle afbeelding die deze kolom helemaal vult en zo moet blijven. In de bovenste kolom heb ik 8 knoppen gemaakt die doorverwijzen naar 8 nieuwe pagina's. Echter ik wil dat als ik op deze knoppen druk er niet een nieuwe webpagina wordt geopend, met daarop de inhoud van mijn gemaakte pagina's. Ik wil dat wanneer een knop gebruikt de tekst van de betreffende pagina in de grote kolom van mijn homepage verschijnt.
Is dit nog mogelijk of zit ik al helemaal fout

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 20:28

Nik

Ken je HTML? Misschien een goed punt om eens wat te leren:

code:
1
<a href="/pagina.htm/" target="mainFrame">linkje </a>

Ow even een korte uitleg:

code:
1
<a href=
is de html code waarmee je een link begint

code:
1
"/pagina.htm/"
is de pagina waar je naar toe wilt gaan

code:
1
target="mainFrame">
is het doel frame, pas deze dus aan aan de naam van jouw frame!

code:
1
linkje </a>
is de tekst van de knop, dit kan ook een plaatje zijn! met de /a sluit je de link af.

Succes!

[ Voor 67% gewijzigd door Nik op 18-01-2005 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik heb geen kennis van HTML
Ik kan dit niet invoeren bij de knopeigenschappen! Waar moet ik deze HTML-code invoeren?

Ik neem aan dat het bij koppeling moet:
een van de knoppen (en pagina's) is: Product en mijn hoofdpage met frames heet HomePage.

Ik heb dit geprobeerd, maar dat werkt niet:

<a href="/Product.htm/" target="mainFrame">HomePage.htm </a>

en deze ook niet:

<a href="/Product.htm/" target="Homepage">button1C.jpg </a>

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf uitgevogelt, misschien handig voor iemand die hetzelfde probleem krijgt.
eingeschappen van de hyperlink van de knop selecteren, en dan kiezen voor het doelframe. Hier het gewenste doelframe selecteren en toepassen op alle hyperlinks binnen deze pagina.

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 17:27

bdu

gelukkig zit er een help functie in frontpage....