De E-TEN M500 Pocket PC Phone

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eindelijk uit in Taiwan, de verwachting is dat deze met een maand in de rest van de wereld te krijgen is. Of er belzaken zijn die hem in het assortiment opnemen is een tweede.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcthoughts.com/images/web/2003/wey-20041229-ETENM500_01.jpg

Site: http://www.etencorp.com/products/Communication/500.php
Specs:
  • OS: Windows Mobile 2003 2nd Edition for PocketPC Phone Edition
  • Processor: Samsung 3C 2440 400 MHz
  • Geheugen: 128 MB Flash ROM, 64 MB SDRAM
  • Scherm: 2.8 inch, 240 x 320, 65.536 colors TFT LCD
  • Afmetingen: 111.7 x 60.7 x 22 mm. (lengte x breedte x hoogte)
  • Gewicht: 170 gr.
  • Frequentie: GSM quad-band 850/900/1800/1900 MHz, GPRS Class B / Multi-slot Class10
  • Camera: 1.3 mega pixelsSDIO card slot
  • Batterij: 1440 mAh Li-Ion, rechargeable, replaceable
Meer foto's zijn hier en hier te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 18-01-2005 17:49 ]

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 14:35
Hij is uit!!!!
en beter dan de MDA compact
en hij is mooi! mjam mjam mjam :9

nog extra specs aanvullend op boven:
voice command
staande cradle
flits
meer software
betere camera
sneller benchmark
beter geluid
(laatste 3 blijkt uit div tests, heb een beetje zitten rondlezen gisternacht in mijn manie jacht naar de perfecte communicator, ik twijfel tussen MDA compact, Eten m500, Treo 650, Asus p505 en BenQ p50 en natuurlijk MDA IV (de laatste 3 komen pas in de zomer of later uit))

review
en een italiaanse review (vertaald door google, zeer uitgebreid!!!)
eentje op howardforums

Hij is te koop in europa in Italie bij mind.it (duur) en in UK bij smartdevicesdirect

Ik ben toch maar gezwicht en ga ´m absoluut kopen!!!
Wie doet er mee, je kan bij smartdevicesdirect wat korting krijgen als je er meerdere bestelt.

plaatje naast s100:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcitalia.com/recensioni/img/eten_m500/confront.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door birdibird op 12-03-2005 01:35 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:07

trimakassi

haapsie is eepsie!

Hoi birdibird, ik moet zeggen dat ik ook geinteresseerd ben. Toch nog wat vraagjes; Er zit als ik het goed lees geen wifi op? Als je 'm daadwerkelijk koopt en er is iets mis mee dan kun je natuurlijk niet ff langs een winkel. Wat zijn de ervaringen met die webshop? Is hij nou ook goedoper dan een mda compact? => 310 pond zit zo rond de 550 euri? => huidige wisselkoers: 450 euri

[ Voor 11% gewijzigd door trimakassi op 10-03-2005 13:23 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• birdibird
Ik heb een beetje rondgesurft, en deze jongens bestaan al sinds 1996 (eerst als peripheral corner) en worden hoog aangeschreven door fabrikanten en hebben een iso9002 certificering. Verder een 14 dagen niet goed geld terug garantie, een 28 dagen defect = geld terug garantie en 14 dagen streven voor reparatie garantie. (maar ja, wat is streven ;))
iig klinkt het wel goed mijn insziens!

Ik heb ze aan de lijn gehad, en ze komen no nonsense en servicegericht over.
De prijzen op hun site zijn ex BTW dus het apparaatje komt op zo´n 530 euri in BTW. Als ik er een paar tegelijk bestel kan dat omlaag naar 510,- en dan kunnen we de verzendkosten (15-25 pond) delen.

Lijkt me niet slecht voor zo´n apparaat: iets goedkoper dan de imate jam of qtek s100 en iets duurder dan de mda compact (met unlock).

En dat voor eentje met betere specs.
:)

Ik zag trouwens op hun site ook een aanbieding van de Leadtek GPS9537 Bluetooth GPS receiver, een 128MB memory card, car charger and car mount met Destinator 3 GPS navigatie systeem (full UK & Ireland maps). Voor € 168,- incl BTW als je dat als combipakket bij de E-ten m500 koopt.
Volgens mij is dat heel goedkoop (toch?), alleen de blauwtand is toch al die prijs?
Iemand daar in geinteresseerd? Ik kan eens vragen of ze ook een kaart van europa vaste land kunnen leveren.

o ja, nog een franse test, die ook zeer positief zijn tov de Qtek S100:
pdafrance.com

[ Voor 9% gewijzigd door birdibird op 22-03-2005 15:26 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Hmm, weet niet of ik dit voor die prijs wel zoveel toegevoegde waarde vind hebben. Ik had eerlijkgezegd op de gelockte prijs van de mda-compact gehoopt...

[ Voor 29% gewijzigd door trimakassi op 14-03-2005 21:18 ]

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hmm, ik wil eigenlijk wel mee doen. Hij ziet er degelijker uit

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

her en der zie je in die reviews dat hij een antenne heeft. Alleen op deze plaatjes weer niet. Mis ik nu iets? :?

• birdibird
Een antenne? Misschien ben je in de war met de Asus p505? :)

edit: Ik zie het al. Ik denk dat je de E-ten P300 bedoeld. Die staat bij de trendsmobile review er ook tussen. Dat is een zwarte met antenne.

[ Voor 55% gewijzigd door birdibird op 15-03-2005 12:20 ]

Verwijderd

Echt een heel mooi dingetje, maar weet iemand wanneer dit apparaatje ook in NL te koop is. En zo ja, bij welke winkels. Ik weet dat luxian het telefoontje gaat leveren eind maart (tenminste, dat beweren ze) voor 539 euro, maar zijn er ook nog andere aanbieders aanwezig?

Dan nog een vraag, zit er zover jullie weten een screensaver bij, net als bij de qtek s100 (hopelijk hier niet veel te klein)?

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
een screensaver zie ik niet direkt zitten

standaard veel software erin zoals blocklist

Mvg
Kevin

Verwijderd

@ Kevin

Jij zegt dat je de screensaver niet bij het pakket ziet zitten. Duidt dit er op dat je dit super apparaatje inmiddels al in het bezit hebt? En zo ja, via welke weg ben je er aangekomen (als ik mag vragen)?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:20:
@ Kevin

Jij zegt dat je de screensaver niet bij het pakket ziet zitten. Duidt dit er op dat je dit super apparaatje inmiddels al in het bezit hebt? En zo ja, via welke weg ben je er aangekomen (als ik mag vragen)?
zou ik idd ook wel willen weten :)

• MrProper
hello

http://www.smartdevicesdi...ers_id=46&products_id=769

daar heb ik toestel gekocht.

op 2 dagen had ik het

wat wel niet proper was van de winkel....
had toestel besteld en betaald.en zag erna dat ze autolaadsnoer verkochten....gebeld...ok geen probleem...versturen toestel en laadsnoerin 1 doos...maar moet 2 keer verzending (en deze waren serieus hoog) betalen.

Maar ik heb het toestel. ;)

Echtwel eenmooi formaat...is me wel nog niet gelukt om andere beltonen te kiezen (mp3 ed) + foto's aan contacten.
verder moet ik het pennetje weer gewoonworden...was nokia 9500 al goed gewoon :)

Kev

• MrProper
natuurlijk wel jammer dat er geen wifi in zit.... :'(

zouden er van die superkleine sdkes met wifi bestaan ... die niet of nauwelijks uitsteken ?

Kev

• birdibird
Te gek, iemand die ´m al heeft!
kan je er meer over schrijven over hoe ie in de praktijk bevalt?

trouwens, vast een vergissing van die verzendkosten. Bel ze ff, wellicht krijg je het terug.

[ Voor 33% gewijzigd door birdibird op 02-04-2005 22:01 ]

• MrProper
hallo

tja de praktijk......

sms ed was zoals verwacht nogal moeilijk ....rap rap smske in auto sturen is er niet bij

camera vind ik ook nie zo goed....en flitser is ledje...foto's in het donker zijn heel slecht,slechter dan met mijn qtek 8020

verder heb ik een paar automatische harde resets gehad....ong elke dag 1 en dat is balen als de bijgeleverde backupsoft toch niet zo goed is als gehoopd

greetz

• birdibird
Heb je wel de rom versie 033? Zo niet, download die ff. Daar schijnen een hoop dingen mee opgelost te zijn.
Sjit van die resets! De backupsoft bedoel je MS activesync mee? Ik las op Howardforums dat je het best Sprite Backup kan gebruiken.
suc6!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 19:56

Wizardtm

>>> H20 <<<

birdibird schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 01:44:
En dat voor eentje met betere specs.
:)
Leg eens uit: wat is er nou precies beter aan de M500 ? Hij's groter en zwaarder, lijken beiden niet echt plus punten !?

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• MrProper
hallo

echt veel groter en zwaarder is die niet....denk trouwens dat die foto hier in photoshop is gemaakt want zoveel scheelt het echt niet....is ook meer afgerond
camera ed is ook beter...meer geheugen...84MB die je zelfs na harde reset blijft behouden

ook meer soft in het toestel...het zit allemaal wel goed in elkaar

ik bezit de laatste rom....denk dat dit juist het probleem is...
ik weet dat sprite één van de betere is maar vind als ze backup soft ed in toestel steken het ook goed moet werken

kevin

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:24
En hoe bevalt ie nu verder??? Want op smartmobilephones.nl krijg je hem nu ook gratis en ik zit echt te twijfelen tussen de MDA compact en de E-ten M500... Uiterlijk vind ik de M500 mooier, maar scheelt wel 100 euro totaal extra... Dus: issie ondertussen wat stabieler of loopt ie nog steeds zo vaak vast?

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Hij is te verkrijgen bij smartphonestunts.nl met een abonnementje

• MrProper
ik heb toestel uiteindelijk moeten wegdoen

denk eigenlijk niet dat ik nog S100 ofzo ga kopen want eventjes vlug smsen in auto ofzo is er toch niet bij

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
Topic dood of ergens anders verder? Ik wil er 1 gaan kopen en ben benieuwd wat de huidige ervaringen zijn en waar ik hem het best kan aanschaffen

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Dit is dan misschien interessant om even naar te kijken. De M600 heeft wél WiFi en WM 5... 8)

• koksie
  • Laatst online: 22:14
Eten heeft beloofd voor de M500 ook een update naar Wm5.0 uit te brengen. Zeer uitgebreide threads over de M500 vind je op www.howardforums.com. Enige voordeel van de M500 over de Jam/Compact is het grotere ROm, waardoor je dus meer geheugen hebt voor opslag van programma's die na een hard reset ook gewoon erop blijven staan, en de uitgebreidere software die er standaard bij zit. Voor Windows PPC is echter zoveel software te vinden dat dat voor mij geen probleem is, ik blijf bij mijn prima Compact. Ik wacht zelf op de HTC Wizard met wifi, 2.1 MP camera, 128 MB Rom?ROM, WM 5.0 en een uitschuifbaar qwerty keyboard. verwacht december 2005.

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 21:16
is hij ook ergens te koop in belgie ofzo

http://web.mac.com/kl00n

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01-2025
*bump*

Iemand al wat verdere ervaringen met dit toestel ...
Of goede deals waar hij ook nog verkrijgbaar is ?

Ik dacht dat hij bij eten.ch rechtstreeks maar op 450 EUR kwam ?

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 11:15
Hier staat een review
http://www.mobile-review.com/pda/review/eten-m500-en.shtml
The assembly quality is worse compared to HTC Magician, the device is larger and heavier and shell materials are cheaper. With a more capacious battery the device lasts for less time in the phone mode against its main rival. The first ROM updates have some crucial defects - a spontaneous disconnection of Bluetooth and hardware buttons.

The strong point of E-Ten M500 is with its productivity performance, however the target audience won't notice the difference. The battery life in the PDA mode is longer, but the power consumption isn't completely optimized. I'd focus on the sales package, which is richer than that of HTC Magician.

In all, it's a good product with its strong and weak points. It won't be a sales hit, but it'll find its customer. There are substantial improvements from the previous models released by the company.
Ik blijf lekker met mijn SPV m500 ;)

Verwijderd

b00m schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:44:
Ik blijf lekker met mijn SPV m500 ;)
en die vind ik persoonlijk een stuk mooier, samen met de samenhangers (i-mate,Qtek etc), nu nog met wifi en dan is ie echt af ;)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
trimakassi schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:03:
Dit is dan misschien interessant om even naar te kijken. De M600 heeft wél WiFi en WM 5... 8)
Damn als die eens snel zou uitkomen. Maar op de site van E-Ten staat ie nog niet vermeld. Als deze echt in het 3e kwartaal uitkomt, neem ik die ipv van de m500. Iemand nog iets gevonden van de m600?

flickr - WOT Profile - Game PC

• Gizzy
Heb een mail de deur uitgedaan naar smartphonestunts. Zij denken dat de telefoon ergens in september of oktober leverbaar zal worden. Maar grote zekerheid was er nog niet. Zij zijn ook afhankelijk van de leverancier.

• Barrie98
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Serieus??
Ik heb 'm net binnen van smartphonestunts, ze hadden er +/- een weekje over gedaan om 'm te leveren. Net maandag aangekomenm, vorige week besteld. Ook had ik ze gebeld hoe het zat met de levertijd ivm het aflopen van mijn contract. Pipo aan de telefoon (aan je post te zien hier net 3 dagen voordat je had gemaild) zei doodleuk dat ze die dingen gewoon hadden (terwijl er toen al op de site stond dat ie beperkt leverbaar was).

Over de foon zelf:
Nog niet veel mee kunnen spelen, maar ben er tot nu toe tevreden over. Gaat rap en computerconnectie gaat prima. Heb er 512MB bijgeprikt, die SD is ook prima via de computer te beheren. Ik vind het model toch zeker wel een stuk beter dan de imate jam. :*)

Vraagje: heeft er iemand al een andere case (soft/leather) besteld voor de m500? En hoe zijn die?
Die standaard beltcase die ze erbij hebben gedaan is zo onhandig als de pest (telefoon moet helemaal eruit om de gebruiken) ook maakt hij de telefoon naar mijn idee erg lomp, voelt een stuk groter aan dan.

• Gizzy
Barrie98 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:54:
Serieus??
Ik heb 'm net binnen van smartphonestunts, ze hadden er +/- een weekje over gedaan om 'm te leveren. Net maandag aangekomenm, vorige week besteld. Ook had ik ze gebeld hoe het zat met de levertijd ivm het aflopen van mijn contract. Pipo aan de telefoon (aan je post te zien hier net 3 dagen voordat je had gemaild) zei doodleuk dat ze die dingen gewoon hadden (terwijl er toen al op de site stond dat ie beperkt leverbaar was).
Ik had het in mijn laatste post over de eten m600 niet eten m500. Die is idd allang leverbaar, maar de m600 met wifi zou in september of oktober komen.

Pagina: 1