Toon posts:

XP: problemen norton en slsk account met beperkte rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik gebruik Win xp prof + sp2.

Uit veiligheidsoverweging gebruik ik tegenwoordig hoofdzakelijk een beperkte account (hoofdgebruiker). De administrator account gebruik ik alleen voor onderhoud. Dit werkt allemaal prima. 2 programma’s geven echter problemen:

1. Norton systemworks:

Bij opstarten van de computer (onder de beperkte account) krijg ik steeds de volgende melding:

“Norton systemworks configuration is not complete. You must have administrator privileges to complete the configuration using the information wizard”.

Dit zal te maken hebben met het feit dat norton geen rechten heeft om de virus definities onder deze account te updaten. Dit doe ik uiteraard wel regelmatig d.m.v. de administrator account. Ook denkt norton steeds (als ik met de beperkte account ben ingelogd) dat ik nooit one button check up draai (dit doe ik wel maar omdat het onder de beperkte account niet kan alleen onder de admin account).

Ik vind het prima om af en toe als administrator in te loggen om mijn virus definities up to date te houden en one button checkup te draaien e.d.. Ik wil echter wel van die irritante melding af. Is er niet een soort tooltje voor norton zoals bijv. burning rights voor nero? Of is er misschien een andere oplossing?

2. Soulseek

Wanneer ik onder de beperkte account bij soulseek een paar bestanden uit de que lijst haal, en soulseek vervolgens opnieuw opstart staan deze bestanden weer in de que lijst. De wijzigingen worden dus niet opgeslagen. Onder de administrator account werkt dit wel. Dit zal te maken hebben met het feit dat de beperkte (hoofdgebruiker) niet de rechten heeft om bepaalde veranderingen op de schijf of in een programma aan te brengen. Ik zou toch graag normaal met soulseek willen kunnen werken onder de beperkte account. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

B.v.d.