Want? Over het algemeen, voor backends, hoor ik alleen klachten over iframes van mensen die niet goed genoeg thuis zijn in javascript. Wat dat betreft kun je alles met iframes doen wat je wilt.
ik heb al redelijk wat ervaring met CMSen in frames (maar was dus toch nog niet 100% overtuigd van het gebruik ervan in m'n nieuwe CMS), maar nog weinig problemen mee gehad. Wat bedoel je specifiek?
Dat je een location.replace doet in een ander frame, en dat deze prompt een directory lager gaat zoeken naar het bestand. Of twee directories lager, ..etc..
Is een kwestie van een mooie basisklasse CMSPage die op elke request de sessie valideert.
Wel als je login pagina's wilt krijgen in de iframes zelf, niet als je op een nette manier de gebruiker van het systeem de mogelijkheid wil geven om opnieuw in te loggen, of een relocate wil doen naar de beginpagina.
dit vanwege de memory-overflow bij het attachen van events? ja dat heb ik van jou geleerd

Nee puur omdat referenties naar objecten in een ander frame niet meer bestaan. Je moet dus je referenties ook opruimen, en dit houdt in netjes coden en actief memory management.
Ik vind load niet het belangrijkste (wel handig uiteraard). Ik gebruik dan ook geen iframes, maar juist frames vanwege split-window effect a la UltraEdit (en ontelbare andere Windows apps). De functionaliteit van de verschillende panes is ook dusdanig verschillend dat het aan de backend mooie gescheiden componenten oplevert.
Er zijn niet veel applicaties die de browser tot het randje pushen, maar gebruik als voorbeeld eens een listview met 1000 elementen in een pagina met diverse GUI elementen als een treeview, menu, diverse communicatie lagen, als je vervolgens een className wijzigingen gaat doen in die listview dan merk je meteen wat ik bedoel met load verdelen. Je kunt dan gerust een seconde wachten totdat de class inderdaad is gewijzigd.
Ja maar daar doe ik het dus niet voor. Maar jij was volgens mij degene die ooit met de term "single-paged-interface" kwam o.i.d.? Wel mooi, maar lastig

Ik weet niet wie die term heeft bedacht, volgens mij was het Q42 die er voor het eerst mee kwam, ik in ieder geval niet. Ik vind het principe wel heel sterk, maar het is inderdaad geen simpele klus als je er nog geen ervaring mee hebt (tenzij je een kit van Backbase pakt als je er geen tijd voor hebt bijv. ).
Mja als het over load gaat is dit natuurlijk een ramp

. De volgende todo qua die site is voor elk framepje een javascript appje maken die zonder verdere servercommunicatie zichzelf kan aanpassen en tegen z'n buren te zeggen dat ze dat moeten doen
Je wil dat helemaal niet zelfs, je wil dat elk element in je webpagina verantwoordelijk is voor jezelf. Vandaar listeners

Wat trouwens wel een nadeel bij een Frameset voor een CMS, is dat je geen (cascading) uitklapmenu kunt gebruiken omdat de elementen niet over de "rand" van frames heen kunnen vallen. Maar aangezien ik toch voor een "basic" UI ga, gebruik ik non-cascading <SELECT> voor het "File Edit View" menu.
En daarom gebruik ik zelf dus iframes in lagen

Daarbi is het dus wel crossbrowser mogelijk. Voor IE is het popupObject daarvoor mogelijk maar die kan zelfs buiten browser canvas vallen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 19-01-2005 13:12
]