Toon posts:

Asrock K7VT2 + AMD Athlon XP2000+ wil niet op FSB@133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn computer wat geupdate met verschillende onderdelen, en nu heb ik een AMD Athlon XP 2000+ CPU op mijn Asrock K7VT2 mobo gezet... Eerst leek alles goed te draaien, totdat bij het opstarten me opviel dat de processor op ,1250 draait...
dus zette ik in de bios 'm omhoog naar 133mhz, toen startte de computer wel, maar zodra hij WinXP moest gaan laden gebeurde er niets meer...
dus heb ik eerst de nieuwste bios van de Asrock website gedownload, opnieuw in de bios omhoog gezet naar 133mhz, en toen werkte het wel...
alleen had ik 1 probleem, het werkte de eerste keer opstarten niet... als ik de computer aandrukte, dan ging alles wel draaien en werken enzo, maar hij startte verder niet op, wanneer ik vervolgens resette kreeg ik pas beeld...

Maar goed, ik was er wel tevreden mee, het was even wat gedoe bij het opstarten, maar daar kon ik wel mee leven... totdat vanochtend ook na het resetten mn computer ineens niet meer wilde opstarten... toen heb ik de stroom er een tijd afgehaald (compleet als in stekker eruit) en wonder boven wonder startte hij nu wel op, alleen stond de cpu snelheid weer op ,1250
hier ben ik nu even tevreden mee, aangezien ik allang blij ben dat hij weer opstart...

maar ik heb nou eenmaal een 2000+ cpu, en ik wil dat ook graag gebruiken... weet iemand waar dit aan kan liggen...?

Verwijderd

Topicstarter
ohja, voor de rest heb ik 1 staafje van 512 ddr geheugen, 5200 xfx 128mb videokaart, 2 hd's, één van 40 en één van 80...

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het verhogen van de FSB zou gezien het moederbord gewoon moeten werken. Maar de vehoging vergt tevens meer van de voeding. Ik zou hier dan als eerste de oorzaak zoeken.

Al met al, probeer een sterkere A-merk voeding. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

ASRock bordjes houden niet zo van biosmatig processor instellen :+

Als je in het boekje kijkt zie je dat de FSB ook met 1 jumper kan instellen

Gegarandeerd suc6! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
het zou inderdaad de voeding kunnen zijn, aangezien het toetsenbord ook kuren heeft... als ik opstart branden alledrie de lampjes op mn toetsenbord (numlock,capslock en scrolllock) op het testmoment, alleen gaan ze niet meer uit, en werkt mn toetsenbord niet als ik in windows kom
dit los ik dan weer op door de stekker van het toetsenbord tijdens het opstarten er heel even uit te trekken...

maar mn voeding is redelijk nieuw, en inderdaad geen a-merk, maar volgens mij zou hij wel gewoon moeten werken (standaardvoeding, norrod, 15euro, 2maand oud)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:21:
het zou inderdaad de voeding kunnen zijn, aangezien het toetsenbord ook kuren heeft... als ik opstart branden alledrie de lampjes op mn toetsenbord (numlock,capslock en scrolllock) op het testmoment, alleen gaan ze niet meer uit, en werkt mn toetsenbord niet als ik in windows kom
dit los ik dan weer op door de stekker van het toetsenbord tijdens het opstarten er heel even uit te trekken...

maar mn voeding is redelijk nieuw, en inderdaad geen a-merk, maar volgens mij zou hij wel gewoon moeten werken (standaardvoeding, norrod, 15euro, 2maand oud)
trekt ie makkelijk vooral als je er verder weinig in hebt hangen, probeer mij id maar es :9

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik meen me te herinneren dat FSB bij Asrock bordjes idd in sommige vallen beter kunnen worden gejumperd :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, en nu doetie helemaal niets meer (nou weet ik niet of dat aan aan mijn gepruts met de jumper ligt, of dat dat sowieso wel was gebeurd)
of ik de jumper nu zo zet dattie 100mhz is, of 133mhz maakt verder geen verschil...

ik krijg geen piepjes of wat dan ook, alles begint te draaien enzo, alsof hij gewoon gaat opstarten, maar er gebeurt niets... het ledje van mn beelddscherm gaat heel even aan 3 seconden ofzo, en begint daarna te knipperen... en het scherm blijft zwart

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Doe dan eens een BIOS reset. Zet voor 20sec die CMOS jumper op de andere stand en zet 'm weer terug.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat gaat iets moeilijker, ik zat het ook al even te bekijken, en er staat dat ik met een stukje ijzer 2 ehm dingetjes aan elkaar moet verbinden, en daardoor wordt de bios gereset...
aangezien ik vaker dingen verkloot durfde ik het niet helemaal aan, als ik dat dus doe, dan verneuk ik niet meteen mn halve computer? :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nee, dan verneuk je niet je hele computer. :>

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Heel toevallig heb ik ook een Asrock k7t...266..?? met een AMD XP2000+ ik heb er 2 X 256 Pc3200 in. maar ik krijg de FSB ook niet op 133 "266" ik heb hem nu staan op 110 en dan geeft de bios aan van XP1600+. ik zit er niet mee, laat maar lekker draaien.

<offtopic>

Voor nood gebruik ik dit nu omdat mijn Asus a7v6x er mee kapte door lekkende elco's. ja nu heeft mijn AMD XP2800+ ook weinig zijn in dat Asrock gevalletje.

Ik wil nu de MSI KT6V FISR kopen 4xsata-r .2xide. 1xide raid. Goeie keus of niet goeie keus??

</offtopic>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn CMOS gecleared, en t leek allemaal eerst goed te gaan, wonder boven wonder startte mn computer op, ik checkte even de bios instellingen, en liet ze maar op default staan...
de computer startte verder op, kwam tot windows, kwam door het laadscherm heen, en kwam tot aan het punt waar er staat 'Windows wordt gestart' normaal blijft dit scherm ongeveer een seconde of minder staan, maar nu duurde het even, en *pof* weg was het beeld, en uit was de computer... nu heb ik dezelfde problemen als eerst

ik heb geprobeerd de CMOS nog eens te clearen maar dit geeft geen resultaat...
als ik de FSB jumper op 133 zet krijg ik ineens 3 (of 4?) snelle korte piepjes, zet ik m op 100 dan gebeurt er gewoon weg niets...

iemand enig idee?

Verwijderd

3 Piepjes is het geheugen.. B)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er eindelijk uit, ff cpu eruit, cpu er weer in, en alles werkte weer... bizar, maar goed, ik zit er niet mee
meteen ff FSB jumper op 133mhz gezet en nu werkt alles perfect

bedankt iedereen :)
Pagina: 1